Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

• Svar 2,5k
  • Visningar 400,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

he7apy6y.jpg Matat lite extra. Förhoppningsvis gör det någon nytta. Fyllde spridaren med ärtor, vete och hundmat.

Bra att du bara tog lite extra  :wink:

Publicerat
  • Författare

kan ju säga det också, att brorsan kör med 308 oryx. och den gick igenom 3 revben på något vis och splittrades totalt. så de blev som hagel i levern. var som rött vetemjöl ... det var därför skottet tog långt bak också, ändrade riktning i grisen. men skottet tog lungan lite lätt och levern var smulad som sagt så hon gick bara 40 m 

Publicerat

kan ju säga det också, att brorsan kör med 308 oryx. och den gick igenom 3 revben på något vis och splittrades totalt. så de blev som hagel i levern. var som rött vetemjöl ... det var därför skottet tog långt bak också, ändrade riktning i grisen. men skottet tog lungan lite lätt och levern var smulad som sagt så hon gick bara 40 m 

Skönt att det gick bra….blev ni stressade eller vad hände? Ibland står djuren snett trots att det känns som 90 gr rätt vinkel. Grattis!

Publicerat

ojjo du dejlige måne giv mig lyssssssss så jeg kan pange grissssssss gratis :thumbsup:  k.

Publicerat

1800 2000 2200 2400 och 0500 6sekunder på varje.

S

Publicerat
1800 2000 2200 2400 och 0500 6sekunder på varje.

S

Fasen det lät otroligt mycket

Publicerat

Fasen det lät otroligt mycket

Så länge de går åt så funkar de.

S.

Publicerat

Matat lite extra. Förhoppningsvis gör det någon nytta. Fyllde spridaren med ärtor, vete och hundmat.

Har bra fart på ena åteln, så där är det snart dags att skörda.

På den andra åteln, där jag föredrar att sitta, är det mest hjort och rådjur, funderar på att köpa en säck med hundmat och slå i den spridaren, så att det åtminståne kommer lite räv dit.

Vore så mysigt att sitta med en thermos lättglögg, och mysa i kojan på ett klassiskt räv-vak.

Dessutom har jag hört rykten om att även nasse gillar torrfoder..

Funkar hundmat bra för just räv? Eller gillar grisarna det oxå?

Publicerat

Grisarna gillar hundmat! Iaf dom som går hos mig!

Publicerat

Grisarna gillar hundmat! Iaf dom som går hos mig!

Vart kan man hitta billigt hundfoder?

Måste få tillbaka grisarna :cool:

Publicerat

Satt inatt alldeles för ljust inte ett liv? såg inte ett skit! Likadant för kompisen?

S.

Publicerat

Smög på en åtel, men nassarna var redan mätta och nöjda när jag kom dit. Så jag fick aldrig se dom.

Jag tar en match i kväll. lite sämre förutsättningar, men jag hoppas på att dom kommer dit innan vinden vrider sig helt tokigt.

Publicerat
  • Författare

Satt inatt alldeles för ljust inte ett liv? såg inte ett skit! Likadant för kompisen?

S.

i vissa delar av landet kommer dom inte när det är för ljust har jag hört ? och vissa grisar förknippar månljus med död. kanske bara myter ..  :wink:

Publicerat

har inte hunnit skriva här än. men igår så vände turen äntligen för oss ! ni vet ju att jag har tjatat om hur otur vi har haft, men igår kom den magiska stunden. är på plats vid 20:00 och så fort jag satt mig hör ja massa småljud i det täta björkslyet som är till vänster om tornet. det låter som om många djur ligger ner och rör på sig,grenar knäcks och ja ni vet. och vid denna tidpunkten ligger vinden ganska fel mot slyet. (dom brukar ju komma från andra hållet) och sedan vänder helt plötsligt vinden så den blir perfekt rätt i ansiktet. och 20 min efter det kommer där ut 3 st årsgrisar från slyet efter varandra. ljust som fan (fullmåne) kan bedöma direkt att där är inga kultingar. dom får äta ett tag för dom ställer sig bakom och tätt jämte varandra och knaprar majs. (kan tilläggas att ljudet i björkslyet hörs fortfarande så alla grisar har inte kommit fram än) sedan går den minsta årsgrisen ifrån lite med lite sne vinkel men ändå full bredsida. pang !!! brorsan skjuter,jättebra ljus i månens sken och det kändes bra. men han sprang utanför åteln och in i skogen så vi kollar lite på skottplatsen, men sedan ringer efter hund. hunföraren hittar blod precis på skottplatsen och säger att det inte är ett bra täcken. 40 m längre ner ligger där en årsgris död !  :happy:  allt gick så bra de kunde gå och vi gjorde allt enligt boken  :tongue:  en fet rögris/årsgris ! gylta på 35 kg perfekt ! och urtagning och allt gick bra även om vi båda är nybörjare på det  :wub:    

De är fasen så med jakt, (ge inte upp! plötsligt händer det :thumbsup: )      

//  L

GRATTIS!

Publicerat

S.

Asch då va synd.....var ju en grym kväll.....kanske för mycket foder ;-) på't igen bara,

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Kärvt..... grisarna kommer och går, inga fasta rutiner på de nya åtlarna...

Publicerat

Ett tips är att gå till närmsta hundmat försäljare, typ Lantmännen, granngården, m.m dom har brukar alltid ha olika sorter med hundmat som går ur datum, som dom ändå bara kasserar sen, kolla med dom ifall dom har något. ( jobbar själv på granngården)

Publicerat

Rävåteln däremot den levererar!!!

Publicerat

Asch då va synd.....var ju en grym kväll.....kanske för mycket foder ;-) på't igen bara,

iPad Tapatalk HD

Regn och skit väder ska de va. Var dagsljus i nättres funka inte!

Tror som Linus att måne= fara.

De var uppätet idag allt ihop.

S.

Publicerat

Har du nån av de vanliga spridarna så satsa på valpfoder då det annars fastnar i tratten.
Publicerat

Ett tips är att gå till närmsta hundmat försäljare, typ Lantmännen, granngården, m.m dom har brukar alltid ha olika sorter med hundmat som går ur datum, som dom ändå bara kasserar sen, kolla med dom ifall dom har något. ( jobbar själv på granngården)

Bra tips! Trode att man skickade tillbaka allt foder som blivit gammalt.

Publicerat

Tyvärr får man ju inte göra så som butik. Så det är ju om butiken går mot reglerna, vilket inte många vill göra tyvärr så är det svårt att få tag i (har försökt förut). Inte ens Granngården i Karlskoga vill göra det fast vår gård ligger som granne och jag är trogen kund :sleep: