Publicerat Januari 16, 201412 yr Bara hjort och rådjur på åten. Varit och spårat lite i skogen, och grisarna har inga problem med att böka fram maten kan jag säga. Ingen tjäle. Så mitt åtelår, blir nog ett foderår för hjort och rå. :/ Det är väll det enda positiva, att maten går åt iaf.
Publicerat Januari 16, 201412 yr Verkar som vargurinet hade verkan då. Konstigt att det bara skrämmer grisarna....... /Urban
Publicerat Januari 16, 201412 yr Fullt fart flera kvällar i rad, blir att sitta ikväll:-D Skickat från min C6903 via Tapatalk
Publicerat Januari 17, 201412 yr Detta är en populär post. Väderomslaget har gjort att jag inte haft gris på en enda åtel på ett antal dagar. Lika överallt sa en jägare jag pratade med i går men i natt var de tillbaka på ett par av dem. Sen har jag en skaplig galt som knallar omkring..... Sen är jag med i en officiell Facebookgrupp som heter Jägare och drivs av en Magnus Petterson från ftg Allt om Ven. Efter ett inlägg någon skrev om att det bara är idioter som jagar på åtlar och de skjuter bara ihjäl suggor ifrågasatte jag deras resonemang. Det var inte poppis. Blev kallad åtelsvin och diverse annat. Han har en förmåga att reta upp folk och idiotförklara alla andra, deras hundar och jaktsätt men begriper inte hur man kan driva en grupp som handlar om jakt och sen uttrycka sig så jäkla nedvärderande om folk för att man har en annan åsikt.
Publicerat Januari 17, 201412 yr Detta är en populär post. är jag med i en officiell Facebookgrupp som heter Jägare och drivs av en Magnus Petterson från ftg Allt om Ven. Efter ett inlägg någon skrev om att det bara är idioter som jagar på åtlar och de skjuter bara ihjäl suggor ifrågasatte jag deras resonemang. Det var inte poppis. Blev kallad åtelsvin och diverse annat. Han har en förmåga att reta upp folk och idiotförklara alla andra, deras hundar och jaktsätt men begriper inte hur man kan driva en grupp som handlar om jakt och sen uttrycka sig så jäkla nedvärderande om folk för att man har en annan åsikt. Vissa har helt enkelt inte ödmjukhet i kroppen när dom sitter bakom en skärm. Absoluta sanningar från deras värld ska då hammras in för att stärka sitt eget ego. Många blir stålmannen bakom ett tangentbord, även om dom i verkligheten är ödmjuka.
Publicerat Januari 17, 201412 yr Läste lite i den där smörjan. Genom sig själv känner man andra. Det brukar ofta vara ganska nära sanningen i de här fallen. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Januari 17, 201412 yr Finns idioter över allt, dom brukar dock inte vara lika pratglada IRL som bakom tangentbordet.
Publicerat Januari 17, 201412 yr Var ute nu på morgonen och tjärade (gick något ofantligt trögt) och var ut med ca 30kg bröd. Åtelkameran hade som trott snöat igen och enda som fanns var massvis med rådjursspår och hare.
Publicerat Januari 17, 201412 yr Detta är en populär post. Åkte själv upp till åteln för att spåra av lite, Åteln lite bökad. Annars mest bök och födosök på nya hyggena och i nära anslutning till 2sommartorp som finns på marken. Dovspår/rådjur överallt..sen vet ni vad så fick man syn på plogfårorna till spår som svinen gör ..följde dem spåren en bit sedan blev det färskt..swisch! en gris som är modell stor far iväg. men jag avstod pang då jag bara såg att den var stor ..ev sittning i helgen om man orkar
Publicerat Januari 17, 201412 yr Satt en stund på min åtel igår,vid halv tio kom det fram tre stora hondjur och sju kultingar. Men det var för svårt och se vem av dom som va sugga. Kultingarna får växa lite till.
Publicerat Januari 17, 201412 yr Satt en stund på min åtel igår,vid halv tio kom det fram tre stora hondjur och sju kultingar. Men det var för svårt och se vem av dom som va sugga. Kultingarna får växa lite till. Heder åt dig! Så tänker en duktig jägare! iPad Tapatalk HD
Publicerat Januari 17, 201412 yr I mina ögon en självklarhet att inte skjuta - alla tre kan vara suggor. Många suggor har redan grisat så det kan ligga småttingar i buskarna när mamma äter. I vilket fall, bra gjort.
Publicerat Januari 20, 201412 yr Författare inte åteljakt men drevjakt ! trailer till min vildsvinsfilm hoppas ni gillar den
Publicerat Januari 20, 201412 yr Jävla massa hare! Dom andra med tryne har jag inte sätt på någon månad? S
Publicerat Januari 20, 201412 yr Hos mig är det bra drag :-) Bilder från ikväll på en av åtlarna En lite kul bild oxå med älgen i bakgrunden..
Publicerat Januari 21, 201412 yr jodå så att .... Verkar som att jag blev av med min lilla mark med åtel nu , markägaren gillade inte att jag blev irriterad över att hans son gått ut & satt sig en eller två kvällar efter att jag sköt min senaste gris , jag menade på att det var kasst att inte fråga eller i alla fall meddela(trots allt han som äger marken) att de tänkte gå ut , så nu står jag utan grisåtel , om någon känner nån som känner nån... skulle såklart vilja fortsätta åteljaga , inom en timme från Malmö , blir för klabbigt annars att sköta åteln. //HW
Publicerat Januari 21, 201412 yr jodå så att .... Verkar som att jag blev av med min lilla mark med åtel nu , markägaren gillade inte att jag blev irriterad över att hans son gått ut & satt sig en eller två kvällar efter att jag sköt min senaste gris , jag menade på att det var kasst att inte fråga eller i alla fall meddela(trots allt han som äger marken) att de tänkte gå ut , så nu står jag utan grisåtel , om någon känner nån som känner nån... skulle såklart vilja fortsätta åteljaga , inom en timme från Malmö , blir för klabbigt annars att sköta åteln. //HW Det var taskigt du utav markägaren, men kan du inte försöka ändå att rädda jakten på så vis att du förklarar för markägaren att du själv i framtiden inte vill att sonen ska bli störd när denna jaktar..genom att du själv smyger ut när denna sitter? för helkört kan det nog inte vara va?
Publicerat Januari 21, 201412 yr Detta är en populär post. Åter till filmen, jag tycker att du är skitgo i dina rosa Crocs Linus, det är fint av dig att hedra Bohman på det sättet. /Christian
Publicerat Januari 21, 201412 yr tror nog det är "kalkat" , han påminde mig om att jag inte skulle glömma kameran när jag hämtade en entreprenadmaskin han har lånat av mig i etochett halvt år. Kan ju också va så att han och sonen(?) fått nya ideer , vem vet.
Publicerat Januari 21, 201412 yr tror nog det är "kalkat" , han påminde mig om att jag inte skulle glömma kameran när jag hämtade en entreprenadmaskin han har lånat av mig i etochett halvt år. Kan ju också va så att han och sonen(?) fått nya ideer , vem vet. hmm, tråkigt som sagt :/
Publicerat Januari 21, 201412 yr Författare Åter till filmen, jag tycker att du är skitgo i dina rosa Crocs Linus, det är fint av dig att hedra Bohman på det sättet. /Christian haha, jag hade snygg outfit i den sekvensen ja
Publicerat Januari 21, 201412 yr Författare vi ska ta en sista hundjakt på söndag så tänkte få dom lite runt åtlarna så la ut lite mat och tjära på grannes där vi fick skjuta sist. tog en natt en jävla massa slag både mård,hare,rådjur,räv (såg en idag när ja kollade åteln) och mycket grisslag om själva (klöven är 6 cm lång) då är väl grisen större än 50 kg ? eller ligger det där runt ? hoppas alla får mer besök nu när det kom lite kyla och snö synd med marken windgren ! bara hör dig omkring i dina trakter !