Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Full fart på åteln,blir nog en sittning ikväll.

• Svar 2,5k
  • Visningar 400,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Bara hjort och rådjur på åten.

Varit och spårat lite i skogen, och grisarna har inga problem med att böka fram maten kan jag säga.

Ingen tjäle. Så mitt åtelår, blir nog ett foderår för hjort och rå. :/

Det är väll det enda positiva, att maten går åt iaf.

Publicerat

Verkar som vargurinet hade verkan då. Konstigt att det bara skrämmer grisarna.......:lol:

/Urban

Publicerat

Kultingar!  :yes:

Publicerat

Fullt fart flera kvällar i rad, blir att sitta ikväll:-D

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Publicerat

Läste lite i den där smörjan. Genom sig själv känner man andra.

Det brukar ofta vara ganska nära sanningen i de här fallen.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

Finns idioter över allt, dom brukar dock inte vara lika pratglada IRL som bakom tangentbordet.

Publicerat

Kalle pm

Publicerat

Var ute nu på morgonen och tjärade (gick något ofantligt trögt) och var ut med ca 30kg bröd. Åtelkameran hade som trott snöat igen och enda som fanns var massvis med rådjursspår och hare.

Publicerat

Satt en stund på min åtel igår,vid halv tio kom det fram tre stora hondjur och sju kultingar.

Men det var för svårt och se vem av dom som va sugga.

Kultingarna får växa lite till.

Publicerat

Satt en stund på min åtel igår,vid halv tio kom det fram tre stora hondjur och sju kultingar.

Men det var för svårt och se vem av dom som va sugga.

Kultingarna får växa lite till.

Heder åt dig! Så tänker en duktig jägare!

iPad Tapatalk HD

Publicerat

I mina ögon en självklarhet att inte skjuta - alla tre kan vara suggor. Många suggor har redan grisat så det kan ligga småttingar i buskarna när mamma äter. I vilket fall, bra gjort.

Publicerat
  • Författare

inte åteljakt men drevjakt !  :thumbsup:  trailer till min vildsvinsfilm  :smile:  hoppas ni gillar den  

post-10838-0-69074600-1390246374_thumb.j

Publicerat

Jävla massa hare! Dom andra med tryne har jag inte sätt på någon månad?

S

Publicerat

Hos mig är det bra drag :-)

Bilder från ikväll på en av åtlarna

En lite kul bild oxå med älgen i bakgrunden..

post-5683-0-43896200-1390252712_thumb.jp

post-5683-0-24162300-1390252735_thumb.jp

post-5683-0-06012700-1390252907_thumb.jp

Publicerat

jodå så att ....

Verkar som att jag blev av med min lilla mark med åtel nu , markägaren gillade inte att jag blev irriterad över att hans son gått ut & satt sig en eller två kvällar efter att jag sköt min senaste gris , jag menade på att det var kasst att inte fråga eller i alla fall meddela(trots allt han som äger marken) att de tänkte gå ut , så nu står jag utan grisåtel , om någon känner nån som känner nån...

skulle såklart vilja fortsätta åteljaga  , inom en timme från Malmö , blir för klabbigt annars att sköta åteln.

//HW

Publicerat

jodå så att ....

Verkar som att jag blev av med min lilla mark med åtel nu , markägaren gillade inte att jag blev irriterad över att hans son gått ut & satt sig en eller två kvällar efter att jag sköt min senaste gris , jag menade på att det var kasst att inte fråga eller i alla fall meddela(trots allt han som äger marken) att de tänkte gå ut , så nu står jag utan grisåtel , om någon känner nån som känner nån...

skulle såklart vilja fortsätta åteljaga  , inom en timme från Malmö , blir för klabbigt annars att sköta åteln.

//HW

Det var taskigt du utav markägaren, men kan du inte  försöka ändå att rädda jakten på så vis att du förklarar för markägaren att du själv i framtiden inte vill att sonen ska bli störd när denna jaktar..genom att du själv smyger ut när denna sitter? för helkört kan det nog inte vara va?

Publicerat

tror nog det är "kalkat" , han påminde mig om att jag inte skulle glömma kameran när jag hämtade en entreprenadmaskin han har lånat av mig i etochett halvt år.

Kan ju också va så att han och sonen(?) fått nya ideer , vem vet.

Publicerat

tror nog det är "kalkat" , han påminde mig om att jag inte skulle glömma kameran när jag hämtade en entreprenadmaskin han har lånat av mig i etochett halvt år.

Kan ju också va så att han och sonen(?) fått nya ideer , vem vet.

hmm, tråkigt som sagt :/

Publicerat
  • Författare

Åter till filmen, jag tycker att du är skitgo i dina rosa Crocs Linus, det är fint av dig att hedra Bohman på det sättet. /Christian

haha, jag hade snygg outfit i den sekvensen ja  :biggrin:

Publicerat
  • Författare

vi ska ta en sista hundjakt på söndag så tänkte få dom lite runt åtlarna så la ut lite mat och tjära på grannes där vi fick skjuta sist. tog en natt  :smile:  en jävla massa slag både mård,hare,rådjur,räv (såg en idag när ja kollade åteln) och mycket grisslag  :smile:  om själva (klöven är 6 cm lång) då är väl grisen större än 50 kg ? eller ligger det där runt ? 

hoppas alla får mer besök nu när det kom lite kyla och snö  :smile:

synd med marken windgren !  :sad:

bara hör dig omkring i dina trakter !  :thumbsup: