Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
12 minutes ago Hipshot sa:

Svaret är ovan sista mailet.

Min tro var att vi snackade om räffelstigning. Att 223 hade 10 twist var ointressant för mej. . Att kalibern var uppe på bordet fanns inte på kartan längre för mej. Notera priset.. 17K för 223 och 19K för 204. Sen frågar jag honom om han har ngn 204 plugg att sälja?? Jag menar någon gräns för dumhet får det väl ändå finnas??

Jag har nu givit honom en möjlighet att reda upp detta. Magkänslan säger att han inte tar den.. Bett honom lägga krut på en 204 pipa i stället för att tjafsa om vad som är sagt.. 

Ok, nu är jag med. Så det som stod högst upp i inlägget med konversationen var ditt sista svar till honom. Både kaliber och pris har du tagit upp där så..

Mvh

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
  • Författare

.

Publicerat

:mellow: Måste suga ganska hårt att va du just nu. Beklagar verkligen. 

Publicerat
  • Författare

Tredje försöket så verkar det ha tagit, han skulle kolla med S&L om leveranstid osv.. så vi låter denna tråd vila nu ett tag. Det kan bara bli värre av att skriva här när jag är i detta sinnestillstånd. Någon som är nyfiken på detaljer vänligen skicka pm..

/ Rikard

Publicerat

Håller tummarna för dig Rikard.

Publicerat

Trist att det har blivit så.

Om inte annat finns ju Tikka t3x i kalibern iaf, säkert CZ 557(tror jag) också.

/Baner

Publicerat

CZ 557 har lång låda så knappast,möjligen cz 527 men vad jag sett finns den bara i 223.

/Mike

Publicerat

Om inte detta går i lås så vill jag tipsa om en Faustiarms, det är en vapenfirma med välfungerande och tillmötesgående kundtjänst. :yes::thumbsup:

Publicerat
1 hour ago Mad Mike sa:

CZ 557 har lång låda så knappast,möjligen cz 527 men vad jag sett finns den bara i 223.

/Mike

Jepp CZ 527 var det, den ska finnas i .204 Ruger enligt deras hemsida.

/Baner

Publicerat

Never ending story ;)

Publicerat
  • Författare

Usch vilken upplevelse.. 

Nu ligger landet så här.

Tore får sälja 223:an bäst han gitter och det är förmedlat till honom. Han försökte pitcha in den till mej, ett argument var att han säljer den på en vecka.. ja men utmärkt tyckte jag. 

Visst övervägde jag 223 men då är jag där igen, då har jag skaffat en utmärkt kaliber i en skitfin bössa som var andrahandsvalet och tankarna på 204 kommer att kvarstå. Så denna gång stog jag på mej.

Leveranstid gick inte att sia om, S/L har beställt brotsch men inte fått. Lev tid uppskattad till 6-8 månader.

Så nu funderar jag lite i andra banor igen. Inte släppt detta helt, tror att bössan är helt rätt för mej men ska man vänta så länge så kan man lika gärna fundera lite mer.

Ringde Classic igen. De skulle göra en ny koll ang Howa miniaction. Det lite sura med den är att bössan väger 3 kg trots liten låda och pipan är  bara 51 cm.. lite osäker på om jag får någon hastighet ur dne. I gengäld så får jag 1:12 twist på den vilket torde funka bättre än Legacyns 1:10. 

Är jag fel ute här eller? 

Publicerat

surt som fasen att det blidde fel.. 

Men för oss andra härinne så.. snart 900 inlägg and counting om hur man väljer rävbössa..:D 

Publicerat

Kör på väntetiden. Du ha kollat å fixat å trixat alldeles för mkt redan för att ångra dig nu när det äntligen är rätt bössa du ska få. 

Publicerat

Varför inte blaser r93 o skrothassepipa? Visst dyrare men bör ju gå o uppbringa

Publicerat
  • Författare

Antingen så är man troende eller så är man ateist i Blajserfrågan, jag är nog så mycket ateist man kan bli.. 

Publicerat
23 minutes ago Hipshot sa:

Antingen så är man troende eller så är man ateist i Blajserfrågan, jag är nog så mycket ateist man kan bli.. 

Alla vill väl ha en pimpad Gardenakoppling, eller :lol:

/M

Publicerat
52 minutes ago Hipshot sa:

Nu blir det så här.

Tar bössan. Det är ju faktiskt en pipbytare..

Tore köper tillbaka 223 pipan när 204:an är klar. 

Funderat och googlat och bökat.. Howan är intressant men faktiskt för tung.. den här tingesten är så jävla rätt i grundkonstruktion. Det enda som stör mej är räffelstigningen, hade gärna sett snabbare stigning för att med säkerhet kunna skjuta 32 gr om man vill. Nu blir det 39-40 grain som gäller.

Eller tja spikat ska jag inte säga att det är ännu. Tore skulle ringa  morgon med ett ca bud som han betalar för 223 pipan när jag ska byta. Jag kommer att betala 2K för 204 pipan det är lugnt och acceptablet. Det jag undrar är hur mycket han betalar för en obetydligt använd 223 pipa.

Kände mej helt naken här, insåg att jag skulle få häcka i rävkojan på gården med 22 Hornet. Inget fel på den inom 140 meter men där kan det bli längre håll och det funkar inte. Iofs bara en säsong men ..nej.. nu får det bli så här tror jag.

Detta gläder mig - hoppas nu bara att han ger dig ett bra pris när pipan ska bytas också. 

Mvh Joacim 

Publicerat

Och att han håller vad han lovar så du får de pris han sagt vid inbyte.. 

Publicerat
  • Författare
29 minutes ago Joacim sa:

Detta gläder mig - hoppas nu bara att han ger dig ett bra pris när pipan ska bytas också. 

Mvh Joacim 

Karln verkar ju vettig när allt är ok.. Jag kan pma över vår mailkonversation så får du se hur han är när man är på kant med honom.. 

I den bästa av alla världar så får jag ett kanonpris och då blir jag skitglad och kommer för alltid att hävda att detta är en bra snubbe och att alla kan göra misstag osv. Ska han slå mynt av detta så..

Classic vapen ringde precis. De har en Howa Miniaction i Norge i 204 Ruger.. Bara att beställa.. Så jag hoppas att Tore inte sjabblar och trillar på mållinjen i morgon.

Publicerat
  • Författare

Howan är förövrigt lättare än Legacyn.. de lirar inte i samma liga men jag måste säga att Howans magasin tilltalar, går i fler plugg.. Nu måste jag ha patronask med ut eller flera magasin.

Publicerat

Publicerat
  • Författare

Jobbigt detta.. hittat ngt som talar för Legacyn.. räffelstigningen på Legacyn är 1:10.. Howan 1:9.. Ingen är klockren men Legacyn är lite mindre dålig om jag kommer ihåg rätt avseende twist.

Tore skulle hört av sig idag men icke. Vidare så har jag idag fått licenserna.. Tore fick övertyga min licenshandläggare och fick henne att ändra min grundansökan, licensen är på en 223!

Publicerat

Han ha väl haft fullt upp att smickra med licenshandläggarn :ph34r: