Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Man får ju fan gråa hår av detta!!!!!!!

Gängor och deras jävla namn säger mej inget och jag har inte en susning om vad som är vad.

Sako orginal gängor är 1/2 tum UNF någont.. 20 tror jag det står med. Jag vill ha samma gänga och såvitt jag fattade så är pipan gängad i samma gänga.

Nu fick jag..

" Hej igen!!
Har skickat en förfrågan om dom kan göra gängan i M13* 1, 20-unf är lite ovanlig
Vi får se... Med vänlig hälsning, Tore 
P.S hör av mig så fort ordern har kommit"

I min värld så blir jag lite lätt kissnödig här. Blir detta bajs eller vad?? Varför ska detta vara så svårt? Haft samma problem med Roger RCC.. 

Hur svårt kan det vara? Om man lyckas skapa ett patronläge enl Cip STANDARd som är urnoga och man gör det utifrån befintliga mått.. hur svårt kan det då vara att plocka fram en universal standard för gängor? Fattar inte detta..

Kan 1/2 tum unf 20 betyda olika prylar? 

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat

Drog ett sms nu till Tore - det får inte bli fel så här långt i processen känner jag spontant :P

Publicerat
  • Författare

Håller med dej..

Svårt dock detta för jag begriper inte de olika termerna.. jag inbillade mej att detta var ett icke problem men mailet från Tore kändes inte på något sätt betryggande.

Publicerat
11 minutes ago Hipshot sa:

Håller med dej..

Svårt dock detta för jag begriper inte de olika termerna.. jag inbillade mej att detta var ett icke problem men mailet från Tore kändes inte på något sätt betryggande.

Har snackat med Tore på tele nu så att du får rätt gänga på järnet ;):P 

Publicerat

1/2 tum 20 unf är standard och ska inte vara något problem att få.

/Mike

Publicerat

Inget problem mer än att M13x1 verkar vara standard enligt dansken på fabriken, därav Tores osäkerhet. Nu har han dock skickat ett mail till DK och bett om att få Hippens bössa med 1/2"-20unf så det kommer bli bra det här :thumbsup:

Publicerat
39 minutes ago Joacim sa:

Inget problem mer än att M13x1 verkar vara standard enligt dansken på fabriken, därav Tores osäkerhet. Nu har han dock skickat ett mail till DK och bett om att få Hippens bössa med 1/2"-20unf så det kommer bli bra det här :thumbsup:

Tur du tar hand om Hippen åt oss :wub:

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago Stefa7n sa:

Tur du tar hand om Hippen åt oss :wub:

:wub:

Publicerat

Ja lite granna så känns det. Du beskrev känslan väldigt bra dru. :wub:

Publicerat
  • Författare
50 minutes ago dru sa:

PS! Snart ses vi i. 223-träsket!

VÄRLDSKLASS!! :wub:

Skithög :blink::D

Publicerat
55 minutes ago dru sa:

PS! Snart ses vi i. 223-träsket!

Jag är inte orolig för det då han är en obotlig kalibermissbrukare;)

"Hipshots 223 tråd snart i ett forum nära dig"

/Mike

Publicerat
  • Författare

Varför ska det bli en tråd?? Lär ju köra vidare här.. :wub:

Dessutom så köper jag bara en ny pipa till denna bössa = Klart!

Hittade en gammal rävracertråd jag skapat.. började läsa igenom den och undrade på allvar hur det stod still i huvudet.. jag beskrev Horneten jag har som tung fullt jämförbar med en klass 1a typ?? Snurrigt.. Sen fick vi ett bombhot så jag fick annat att tänka på. Det är avblåst lyckligtvis.

Publicerat

Pipbytare - farlig inkörsport till tyngre grejer!

Blir nog mer förvånad den dagen vi får läsa att Hipshot ska skaffa Gardenabössa med lingonsikte, och börja jaga matvilt  :lol:

/M

Publicerat
  • Författare

Det kommer inte att ske <_< alltså inte Gardena menar jag. Matvilt funkar, sköt faktiskt ett skott förra säsongen mot fyrfota matvilt B)

Så jävla sugen nu, detta ska bli så kul!! Sugen på att ladda och mickla och nu har jag en kaliber som jag inte måste ladda upp över rött för att få liv i utan en het laddning inom ramarna är nog. Nästan så jag överväger att köra ut i sopanläggningarna och vaka, man lär ju skjuta några rävar lätt per natt bara för att få lite jaktskott med bössan...

Publicerat

App, App, är inte det att ta överlagt lönnmord till en nästa nivå? Jag trodde att rävarna var fredade, som på tillväxt i dina anläggningar?! :) /C

Publicerat

La en beställning på en Tikka t3x varmint ss i 204 ruger idag.

Tänkte ha den som rävräser uppe till fjälls då jag inte ids åka 1mil på skidor i uppförsbacke för att locka räv :)

Dock var det upp till 6 månaders väntetid, men ger mig tid att fixa dämpare till klass 3 iaf, bara fixa alla papper...

Lite osäker vad jag ska köra för sikte till denna, Diarangen hade nog varit fin då avståndsbedömingen inte är helt lätt när allt är vitt. Annars blir det nog en March 3-24x42, 3-24x52 eller ev en Vortex AMG om dom ens hinner komma hit tills dess...

/Baner

Publicerat
På 9/30/2016 at 11:40 Maichel sa:

Pipbytare - farlig inkörsport till tyngre grejer!

Så sant som det är skrivet :D

• 2 weeks later...
Publicerat

Med tanke på räven i tråden... Jag har snöat in lite på Black Hills och måste testa - de har ett bra utbud på olika kulor & vikter:

http://www.black-hills.com/shop/new-rifle-ammo/223-remington/#

Problemet är att jag endast hittat Black Hills på XXL och deras sortiment är lika digert som matdiskarna i Nordkorea, är det någon av er som vet en handlare med lite större sortiment av (eller som kan ta hem) Black Hills grejer i Sverige?!

Publicerat

Snart ses vi i handladdningsträsket?

Publicerat
7 hours ago mr Snok sa:

Snart ses vi i handladdningsträsket?

Jag är redan där men än så länge endast i 45-70! Känns spontant som att .223 är billigt nog att slippa handladda.

• 2 weeks later...
Publicerat
17 minutes ago Hipshot sa:

Lite ny info!

Jag har blivit någonslags plastmorfar denna dag då jag förövrigt varit rökfri i ett år.. och Tore ringde och meddelade att min bössa var klar och att han troligen hämtar den personligen tillsammans med något annat spett nästa vecka. 

Ringde tillstånd och frågade efter min favvohandläggare.. licensen lät nästan klar..bad henne hejda detta så skulle jag maila henne med vapennr nästa vecka så får jag orginallicens direkt.

Så förmodligen har jag nypangen hemma om två veckor är väl mest realistiskt.. 

Fy fan vilken bra dag detta är!

Helvete då får jag skynda mig om jag ska hinna titta och dregla innan den åker vidare uppåt till sitt nya hem ;) 

Mvh Joacim