Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
På 10/27/2016 at 14:17 Hipshot sa:

Lite ny info!

Jag har blivit någonslags plastmorfar denna dag då jag förövrigt varit rökfri i ett år.. och Tore ringde och meddelade att min bössa var klar och att han troligen hämtar den personligen tillsammans med något annat spett nästa vecka. 

Ringde tillstånd och frågade efter min favvohandläggare.. licensen lät nästan klar..bad henne hejda detta så skulle jag maila henne med vapennr nästa vecka så får jag orginallicens direkt.

Så förmodligen har jag nypangen hemma om två veckor är väl mest realistiskt.. 

Fy fan vilken bra dag detta är!

Vad vart det för något?

/Baner

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Schultz & Larsen Legacy 204 Ruger.

Publicerat
10 hours ago Hipshot sa:

Schultz & Larsen Legacy 204 Ruger.

Härligt, funderade själv på en S&L i .221fb tidigare, men den verkade bli uppskjuten hela tiden. Var flera som var intresserade tydligen, så kommer väl säkert förr eller senare.

/Baner

Publicerat

Det är bara att beställa. Enligt mina källor så var både 204 Ruger, 221 fireball samt ytterligare några små kalibrar på gång tidigare i höst. Och 204 Ruger verkar ju vara i produktion nu...:P

Publicerat
1 hour ago M-Ola sa:

Det är bara att beställa. Enligt mina källor så var både 204 Ruger, 221 fireball samt ytterligare några små kalibrar på gång tidigare i höst. Och 204 Ruger verkar ju vara i produktion nu...:P

Tror det handlar om att trycka på rätt knappar nere i DK och eventuellt slanta upp en peng på vägen likt Hippen. Då tror jag inte att en viss kaliber ligger så långt bort i produktionsflödet :P 

Mvh

Publicerat

Sist(i våras) jag hade kontakt med dom så hade dom inte ens fått brotcharna för 221 fb, och då hade dom väntat 6 månader sa dom.

Sen när dom kommer skulle det ta minst ett år innan dom började sälja kalibern, om testerna slutade väl.

/Baner

Publicerat
  • Författare

På onsdag hämtas min pang till Sverige... :wub:

Publicerat
  • Författare

Om det nu var onsdag..kanske var idag? Går med post på onsdag? Så mycket att hålla reda på här, kan ha snurrat till det :D Iaf Tore som förpackar och skickar, han lär få sanera snusket. 

Publicerat

Skriv gärna en liten text om bössan sen när du har fått den och hunnit skjuta, kanske blir en sån i 221 fb senare om dom nu kommer :)

Min T3x Varmint ss i 204 ruger är 4-5 månader bort... :(

/Baner

Publicerat

Hmmm insåg just att en danska saknas på min to do list så hon ligger ruskigt risigt till:P

/Mike

Publicerat
  • Författare

Ska bara säkra lite plugg åt .. måste ju döpa pangen.. Lillan hade varit givet om inte Maichel snott det.. får fundera på detta. Mike förövrigt, du som är inne och ränner i stan.. hittar du ngr pkt 204 Ruger plugg så tjoa till är du go! Jag har hittat ett paket på Huntyard Arlanda Stad. Ladderiprylarna lär dröja är jag rädd så jag måste säkra lite mer plugg än ynka 20 pilar.. Någon annan med uppslag i ämnet så lyssnar jag gärna!

Publicerat

Ska kolla nästa gång jag är inne.

/Mike

Publicerat
  • Författare

Vapennr skickade till handläggaren, ringde upp henne och dubbelkollade adressen bara.. I den bästa av alla världar så fixar hon licensen idag vilket innebär att handlaren borde kunna skeppa bössan på fredag.. Sånt flyt har jag väl inte men det är iaf teoretiskt möljligt :blink:

Publicerat
9 minutes ago Hipshot sa:

Vapennr skickade till handläggaren, ringde upp henne och dubbelkollade adressen bara.. I den bästa av alla världar så fixar hon licensen idag vilket innebär att handlaren borde kunna skeppa bössan på fredag.. Sånt flyt har jag väl inte men det är iaf teoretiskt möljligt :blink:

Satan! Nu börjar det brinna i knutarna - dags att ringa Tore och kolla när bössan landar i verkstaden/affären. Måste känna på en Legacy för att utröna om det är mitt nästa köp (efter att min 280AI är färdigbyggd) :) 

Mvh

Publicerat
  • Författare

Jodå licenserna verkar fixas idag.. 

Men söte jesus så jävla puckade tillståndsenheten är.. fan blir en ny tråd..

I morgon em kan du kladda Joakim.. helt okay att smeka henne men det kostar dej några bilder som du måste lägga upp i denna tråd!

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Jodå licenserna verkar fixas idag.. 

Men söte jesus så jävla puckade tillståndsenheten är.. fan blir en ny tråd..

I morgon em kan du kladda Joakim.. helt okay att smeka henne men det kostar dej några bilder som du måste lägga upp i denna tråd!

Läckert! Fixar bilder åt dig/er :) :thumbsup:

Mvh

Publicerat
  • Författare

Bäst för dej annars blir det jag som ringer Tore och utfärdar besöksförbud <_<:D

Publicerat
7 minutes ago Hipshot sa:

Bäst för dej annars blir det jag som ringer Tore och utfärdar besöksförbud <_<:D

:D:D:D 

Publicerat
10 minutes ago Joacim sa:

Läckert! Fixar bilder åt dig/er :) :thumbsup:

Mvh

Påminner mig om den gången jag fick möjlighet att ta bilder med en polares bössa:D

/Mike

Publicerat
På 2016-09-10 at 18:52 Hipshot sa:
3 hours ago Mad Mike sa:

Påminner mig om den gången jag fick möjlighet att ta bilder med en polares bössa:D

/Mike

Kommer jag ihåg :D

Publicerat

Pratade med Tore för en liten stund sedan och vi får väll se om jag hinner se, känna och ta bilder på din Legacy - Hippen. Tore åker till DK tidigt imorgonbitti och kommer hem sent imorgon kväll (så imorgon är affären stängd) och har du - Hippen, tur så skickas den på förmiddagen på Torsdag (det är inget jag pratat med Tore om, men borde vara fullt möjligt om du får licensen imorgon). Då lär jag inte hinna se bössan mtp att butiken öppnar vid 14 och jag lär inte vara där före 16:30. 

Jaja, den som lever får se. På Torsdag har jag flaggat för Tore att jag kommer inom iallafall - finns bössan kvar i butiken så kommer det bilder här. Om inte så är det upp till dig Hippen att posta så fort du lagt vantarna på "lillbössan" -_-

Mvh

Publicerat

:D:D:D  Såååååå nöjd Hippen hade varit på dig då - det hade nog sprudlat av kärlek här i tråden :wub::wub::wub::wub:

;) 

Publicerat
18 minutes ago Joacim sa:

:D:D:D  Såååååå nöjd Hippen hade varit på dig då - det hade nog sprudlat av kärlek här i tråden :wub::wub::wub::wub:

;) 

Äsch, han skall ändå snart byta bössa så... ;-)