Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Sug på denna då..

Mailat fram och tillbaka med Tore nu om fästen o betalning.. han fnissade lite kring handläggarens kunskaper om kalibern. Jag svarade att kaliberbeteckningen väl torde vara 5,2x47.. det har jag gissat mej till efter lite googling. 

Gissa om man blir paff när jag får svar från Tore att kaliberbeteckningen är 

5,7x45 !!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
2 minutes ago Hipshot sa:

Sug på denna då..

Mailat fram och tillbaka med Tore nu om fästen o betalning.. han fnissade lite kring handläggarens kunskaper om kalibern. Jag svarade att kaliberbeteckningen väl torde vara 5,2x47.. det har jag gissat mej till efter lite googling. 

Gissa om man blir paff när jag får svar från Tore att kaliberbeteckningen är 

5,7x45 !!!!!!!!!!!!!!!!

Ja det var ju inte så djävlar fint :blink: Det är ju 223rem som du tecknade upp precis. Hoppas nu inte det har fuckat upp sig mellan DK och Tore utan att danskarna vet vad dom ska göra :wacko:

Nåja en 204 ruger kan väll knappast bli annat än en 204 Ruger - ens i danmark (hoppas jag) :unsure:

Publicerat
9 minutes ago Hipshot sa:

5,7x45 !!!!!!!!!!!!!!!!

Muhahhaha! Det var ju ändå en .223 du var ute efter ju! ;-)

Publicerat
1 minute ago dru sa:

Muhahhaha! Det var ju ändå en .223 du var ute efter ju! ;-)

:D:D:D Den satt ju som en fläskläpp - jag skrattar så jag får ingen luft :D:D:D   

Publicerat
  • Författare

Men de kan ju dra åt hela jävla helvetet.. det är en 223.. 

Nu är jag rätt jävla fittless på Tore! Han har fått det till att det är 223 jag ska ha trots att jag tex bråkat om priset för 204:an samt mailat honom att jag sökt licens på 204.

Gissa om jag är lack!!

Publicerat

Ingen fara Hip, det är bara ett enkelt fall av Kamelåså!

Publicerat
5 minutes ago Hipshot sa:

Nu är jag rätt jävla fittless på Tore! Han har fått det till att det är 223 jag ska ha trots att jag tex bråkat om priset för 204:an samt mailat honom att jag sökt licens på 204.

Gissa om jag är lack!!

Det förstår jag,se till att det står 5.2x47(.204Ruger) på licensen nu.

/Mike

Publicerat

Fy fan, vet inte om jag skall skratta eller gråta.

Jag har länge hävdat att danskarna skall hålla sig till sådant som de begriper öl, bacon och smörrebröd:ph34r:

Publicerat

Har svårt att tro att det skulle vara så illa att de borrat fel, var det inte snack om brotschar osv?!

Publicerat
  • Författare

Det blir bättre..

Priset vi var överens om är 17K för standardbössa. Jag ville ha 204 Ruger och fick då lägga till 1500 Dkr för detta. Vi landade då på 19skr för Rugern. Hur fan Tore har fått ihop detta fattar jag inte. Han hävdade att grundpriset från början var 17.000 DKR.. Inte någonstans har jag hört det innan.

Friluftsgården där detta tog sin början ville sälja bössna i 223 till mej för 17K men så ville de ha 2K för ringarna. Dessa bjöd Tore på så då kändes det givet att ta det via Halmsta i stället.. 

Jag ska försöka skriva ut mailkonversationen och lägga ut den, detta ska han fan få äta upp!!! 

Publicerat
13 minutes ago Hipshot sa:

Gissa om jag är lack!!

Eller va fan menar du..är det en 223 som är levererad?

/Mike

Publicerat
  • Författare

"Hej! Nej det tillkommer inte frakt. Priset du fick var 17000kr inkl fäste och du får lägga till vad S/L begär eller ta en 223
Med vänlig hälsning, Tore

Skickat från min iPad

> 26 sep. 2016 kl. 17:12 skrev Rikard Lewander <rikard@caliburns.se>:

> Tja!

> Förstod inte riktigt, tillkommer frakt??

> Funderat.

> Jag tackar nej till det priset. 

> Jag är villig att betala 18.500 Skr för bössa i .204 Ruger samt fästen passande ett 3-12x56 sikte inkl allt.

> Då accepterar jag annars så släpper jag detta i sin helhet. Kolla med Danskarna om de är intresserade av att sälja bössan.

> / Rikard"

Publicerat

Detta verkar gå käpprätt åt.... och jag ser ut att stå som en åsna mellan två tappar fast med ett hundhuvud :(

Pratade precis med Tore på tele och han säger ju att han har sitt på det torra - vilket jag ifrågasatte med priset då även jag hade för mig att det handlade om just 17000skr inkl fästen i std utförande - vad som sedan överenskommits kan inte jag veta/styra över, men just priset vill jag vara noga med då jag förmedlat det - vilket går att hitta tillbaka i tråden. 

Trist med en sån här twist på tråden :( FAN 

Publicerat
  • Författare

Det var ju trevligt att han har sitt på det torra.

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Det var ju trevligt att han har sitt på det torra.

Han säger ju att det står svart på vitt i mailen - vad ni kommit överens om vet jag dock inte då era åsikter verkar gå isär där nu :unsure:

Publicerat
  • Författare

> 17 sep. 2016 kl. 02:54 skrev Rikard Lewander <rikard@caliburns.se>:
> 
> Tja!
> 
> Nu har jag dragit in en licensansökan på en Legacy i kal 204 Ruger.. Hoppas det kan funka. Medveten om att det kan uppstå 4-6 mån leveranstid.. denna info fick förra nasaren från företaget.
> 
> 
> Skiter det sig så går det att köra på 223 och ändra ansökan men jag vill testa 204 så jag hoppas det funkar!
> 
> 
> / Rikard

Publicerat
  • Författare

GULD!!

Prio för mej är att 1 få ett pris om det öht är möjligt 2 beställa så processen är igång. Betalar gärna så fort detta är klarlagt.

Då släpper jag kontakten med och låter dej sköta det, kanske bäst för alla :-)

Tack!

/ Rikard

-----Originalmeddelande----- 
> Från: "Tore Egerdahl" <info@halmstadvapenservice.se> 
> Till: "Rikard Lewander" <rikard@caliburns.se> 
> Datum: 2016-09-20 21:45 
> Ämne: Re: Re[2]: Re[2]: Gått fram. 
> 
> Tjena! Nu gick det att läsa mailet hehe.. Jo jag skall ta en duskution med Morten och se vad jag kan göra, skall se om han kan få fram ett pris också. Jag kollar detta omgående så får vi se hur lång tid det tar.
> Med vänlig hälsning, Tore
> 
> Skickat från min iPad
> 
> > 20 sep. 2016 kl. 18:23 skrev Rikard Lewander <rikard@caliburns.se>:
> > 
> > 
> > Tja!
> > 
> > Oj! Det såg rörigt ut..
> > 
> > Så här..
> > 
> > Jag avser handla via dej men jag har själv tagit kontakt med S/L för att försöka "tjata" fram en 204 Ruger borrad pipa :-) Bara så du vet.. Har du bättre tumme med dem så är du vart välkommen att tjata lite du med.. Jag har otroligt svårt att förstå Danska i text och tal så det kanske är bättre om du härjar med dem? 
> > 
> > Dock.. jag förstod att det ev skulle kosta extra så OM det blir för dyrt så skippar jag det. Men som jag förstått på andra som förhandlat med dem så är vi fler som vill ha aktuell kaliber och de håller på att försöka skaffa brotch i 204Ruger. Pipämnena är redan hemma tydligen.
> > 
> > Är mentalt inställd på att det kan ta 4-6 månader att få bössan levererad i denna kaliber och är ok med det bara den inte sticker prismässigt.
> > 
> > Mvh!
> > 
> > / Rikard

Publicerat

Detta skrev jag den 5/9 - så priset vettifan varför det krånglas om :wacko:

"Vissa gör det enkelt för sig :P 

"Min" handlare gav ett pris på 17000kr inkl ringar :D 

Räknar man av 1500kr som ringarna kostar så blir det 15500kr men det priset har han inte bekräftat ännu.

Mvh" 

Med 1500dkr eller ca 2000skr extra för att få den i 204ruger så är det ju 19000skr - hur det nu kunnat bli 19000kr för en bössa i 223rem är även för mig en gåta :blink:

Publicerat
  • Författare

Inget snack. Han har sjabblat om både kaliber och nu även pris. 

Jag har kollat mailen, visst, med lite god vilja så går det att missförstå om kalibern.. med lite god vilja och hål i huvudet. Men priset är INTE någon tvekan om någonstans.

Jösses så jag är trött på detta.

Publicerat

Huvva vilken tragedi. Detta måste gå att återkalla när det inte är vad som utlovats? 

Publicerat
  • Författare

Tja!

Förstod inte riktigt, tillkommer frakt??

Funderat.

Jag tackar nej till det priset. 

Jag är villig att betala 18.500 Skr för bössa i .204 Ruger samt fästen passande ett 3-12x56 sikte inkl allt.

Då accepterar jag annars så släpper jag detta i sin helhet. Kolla med Danskarna om de är intresserade av att sälja bössan.

/ Rikard

Tja!

Har du kollat med danskarna?

1500 Dkr blir närmare 2000 svenska? Jag är lite kass där.. 

/ Rikard

Tja!

Ska kolla en sak idag. Men stannar det vid 19.000 skr för detta projekt?

/ Rikard

> Datum: 2016-09-26 21:31 
> Ämne: Re: Re[2]: Re[2]: Re[8]: Gått fram. 
> 
> Hej! Känner Morten såpass väl att det är ingen ide att tjata, priset på deras vapen kommer att höjas med 8 % snart och i detta läget är det ett bra pris.
> Med vänlig hälsning, Tore
> 
> Skickat från min iPad

Hej Tore!

Ägnat natten åt att fundera och kollat alternativ. 

Vi kör på detta..för det stannar väl vid 19.000 skr?

Räffelstigningen.. 12:1 funkar det för S/L

/ Rikard

Tja!

Borde kunna fungera. Kör!

Återkom med uppskattad leveranstid..

Tack för ditt tålamod.

/ Rikard

> Datum: 2016-09-27 09:47 
> Ämne: Re: Re[14]: Gått fram. 
> 
> Hej Rickard! 
> 12 tvist har S/L inte
> Legacy standard med 10 tvist i 223 samt S/L ringar pris 19000kr.
> Om detta är ok så bekräfta mailet och jag beställer bössan idag.
> Med vänlig hälsning, Tore E
> 
> Skickat från min iPad

Det Tore hävdar vara svart på vitt är alltså diskussionen kring räffeltwisten om den funkar för 204:an.. 

Publicerat
  • Författare

Givit honom en möjlighet att ta sig ur detta med någonslags heder i behåll... Inte helt hundra på att det är ok att kabla ut detta käbbel på forumet men så jävla arg som jag är nu har jag inte varit på väldigt väldigt många år..

Publicerat

Vad svarade du på det sista mailet där då? För har du svarat på det så är det ju bekräftat och då lär det nog bli svårt att komma någonvart - där står ju kaliber, pris och hela klabbet.

Publicerat
  • Författare

Svaret är ovan sista mailet.

Min tro var att vi snackade om räffelstigning. Att 223 hade 10 twist var ointressant för mej. . Att kalibern var uppe på bordet fanns inte på kartan längre för mej. Notera priset.. 17K för 223 och 19K för 204. Sen frågar jag honom om han har ngn 204 plugg att sälja?? Jag menar någon gräns för dumhet får det väl ändå finnas??

Jag har nu givit honom en möjlighet att reda upp detta. Magkänslan säger att han inte tar den.. Bett honom lägga krut på en 204 pipa i stället för att tjafsa om vad som är sagt.. 

Publicerat
  • Författare

Han tog inte det. Nu har han fått en möjlighet till sen skiter jag i detta.