Publicerat Oktober 11, 201213 yr Ingen känd...... Men det brukar vara in någon med jämna mellanrum. Senast var i våras med 4 olika individer synliga i området. Ok Tänkte om det var något sådant hon kände.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Finns skapliga tjurar på Närkesslätten åxå. Vi har sett flera skapliga tjurar i området, det lönar sig att spara några år.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Kompisen sköt den här 10:an igår, bra anlag, men inte så tung 183kg slaktad.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Klara inte av att vara hemma så drar och jagar 1 dag iallafall denna vecka ! "Blev visst sjuk " måste stanna hemma och vila från skolan
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Vi har börjat skapligt 4 kalvar 1 ko och 3 tjurar. En fin 18 taggare Idag har hundarna och förarna vilat. Och imorgon är det fan min tur att skjuta haft älg i pass alla 3 dagar.....
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Författare Finns skapliga tjurar på Närkesslätten åxå. Vi har sett flera skapliga tjurar i området, det lönar sig att spara några år. ...och du skjuter inte när du har den i siktet.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Författare Vi har börjat skapligt 4 kalvar 1 ko och 3 tjurar. En fin 18 taggare Idag har hundarna och förarna vilat. Och imorgon är det fan min tur att skjuta haft älg i pass alla 3 dagar..... Snygg krona. Pryder sin plats på väggen. Var det gammelgubben som var skytten?
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Ja det var de skapligt nöjd han var. jag väntar på att vi ska få skjuta mer tjur så knäpper jag 20 taggarn snart har han visat sig för halva laget
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Författare Ja det var de skapligt nöjd han var. jag väntar på att vi ska få skjuta mer tjur så knäpper jag 20 taggarn snart har han visat sig för halva laget Ok! Jag ser att han beundrar sin oxe och tänker att va nu rädd om kronan yngling där du forslar fram den. Den kommer nog när du når samma aktningsvärda ålder som gamlingen på fotot.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Vi har börjat skapligt 4 kalvar 1 ko och 3 tjurar. En fin 18 taggare Idag har hundarna och förarna vilat. Och imorgon är det fan min tur att skjuta haft älg i pass alla 3 dagar..... Fint skott på tjuren var det också.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Ja det var de skapligt nöjd han var. jag väntar på att vi ska få skjuta mer tjur så knäpper jag 20 taggarn snart har han visat sig för halva laget Kommer upp sedan så ska vi jaga "fågel"....
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Fick lyssna på min unghunds första riktiga ståndskall idag. Hon ångade på i 2,5h. Tyvärr stod det på grannmarken, men musiken var ljuvlig ändå Hon är precis 1 1/2 år gammal så det här kan bli kanon.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Fick lyssna på min unghunds första riktiga ståndskall idag. Hon ångade på i 2,5h. Tyvärr stod det på grannmarken, men musiken var ljuvlig ändå Hon är precis 1 1/2 år gammal så det här kan bli kanon. Härligt!
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Äntligen fick gamlingen sin belöning, en passare som fällde en kalv för honom. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 12, 201213 yr 1 kalv och en kviga har laget skjutigt nu på Morgon. Självklart var det båda jaktledarna. Fortsättning följer....
Publicerat Oktober 12, 201213 yr I måndags sköt jaktledaren en pinnatjur och hundföraren en kalv, de stod jämte varandra... Jaktledaren och undföraren dvs... Så ko med enkelkalv traskar om kring i skogen...
Publicerat Oktober 12, 201213 yr Har skjutits ett gäng älgar här. En kalvi tisdag, en femtaggare som senare räknades av pga trafikskada. Syntes inte mycket utanpå, men fan va de luktade om den då den flåddes. I går sköt vi två kvigor och en kalv. Varav undertecknad sköt en kviga. Idag har det bara blivit en kalv, som jag också var skyldig till. Riktigt bra med älg, men lite stolpe ut ibland. Har mer upptag på gris än på älg.. :/
Publicerat Oktober 12, 201213 yr Jävla oflyt hela tin!! Blev upptag på Ko med dubbel kalv för en stund sen och det gick direkt mot mitt pass. Blir stånd 80 meter ifrån mitt inne i allt skit så jag ser inget sen rör det på sig runt mig och jag får ingen skjutgata. Lesskille. Vi har skjutigt 2 kalvar till på eftermiddan
Publicerat Oktober 12, 201213 yr Författare Jävla oflyt hela tin!! Blev upptag på Ko med dubbel kalv för en stund sen och det gick direkt mot mitt pass. Blir stånd 80 meter ifrån mitt inne i allt skit så jag ser inget sen rör det på sig runt mig och jag får ingen skjutgata. Lesskille. Vi har skjutigt 2 kalvar till på eftermiddan Det låter som att du/ni skulle behöva röja skjutgator lite här och där runt ditt torn. Så är det när man inte röjer nog med skjutgator och sedan beror det på vad det är växtlighet och vad markägaren säger.
Publicerat Oktober 12, 201213 yr Författare Och där sprang en 12 taggare förbi.. Det var ett jävla oflyt som du har Viktor.
Publicerat Oktober 12, 201213 yr Och där sprang en 12 taggare förbi.. Surt när det är fullskjutet på de stora
Publicerat Oktober 12, 201213 yr I måndags hade jag först ett vildsvin på 3m för hunden, men hann inte avgöra könet så den slank undan. Strax därefter tog hon upp älg och jag hade det på gångstånd ca 80 m framför mig enda tills 4-taggarn blev skjuten av en passkytt. Synd för mig men tummen upp för hunden och skytten. Ikväll när jag kom hem såg jag ko med dubbelkalv så imorgon då JÄVLAR!
Publicerat Oktober 12, 201213 yr Detta är en populär post. Idag fick jag skjuta min första älg, en pinntjur. Förbaskat fin känsla!!