Publicerat September 19, 201213 yr Författare Tack tack! I Jämtland gömmer det tydligen sig såna här Jaja, jag vet att det brukar upp sådana där mellan varven varje år.
Publicerat September 23, 201213 yr tack Rikard. stämde ganska bra detta. berättelse o historia kommer senare med lite finare bilder av händelsen. men behöver köpa nytt batteri till mobilen innan dess! mvh
Publicerat September 23, 201213 yr tack Rikard. stämde ganska bra detta. berättelse o historia kommer senare med lite finare bilder av händelsen. men behöver köpa nytt batteri till mobilen innan dess! mvh Stiligt! Gratulerar!
Publicerat September 23, 201213 yr tack de va skoj! såg du hade fått dig en ståtlig herre oxå så grattis på dig!
Publicerat September 23, 201213 yr Författare En stilig krona som hade fyllt sin plats på väggen hemma och utan några diskussioner med frun i huset.
Publicerat September 24, 201213 yr haha tanten har väl aldrig någo o säga till om saken va? tur min vart lycklig som fan o vart glad o sa den ska upp på väggen i samma andetag som hon sa grattis
Publicerat September 24, 201213 yr Författare haha tanten har väl aldrig någo o säga till om saken va? tur min vart lycklig som fan o vart glad o sa den ska upp på väggen i samma andetag som hon sa grattis Det var ingen kommentar här i huset heller.
Publicerat September 24, 201213 yr Grattis skyttar! Här rullar det på bra. Älg nr2 för året trillade förra Söndan, efter ett fint ståndarbete av tiken. Mellan glädjeyttringarna så beter hon sig minst sagt lite halvknasigt, men jag får leta fram en hundtråd att utveckla det lite i.
Publicerat September 24, 201213 yr idag började den riktiga älgjakten för oss, alla utifrån for hem samt dom som bara tagit sem 1-2v. 3hundförare samt 2passare och 16 vuxna kvar samt en drös med kalvar
Publicerat September 25, 201213 yr Måste få skriva av mig lite ilska, håller helt med Johns devis, småviltjägare res er från älgmaffians tyranni.. Det hela började med att min dotter inte fick gå som hundförare med sin sambos hund, hunden tillhörde grannlaget och skulle inte få tränas på våra marker. Resultatet blev att vi har jagat hela hösten med en åttaårig jämte med ett sök på ca 200m, ibland avlöst av en trettonårig jämte som har varit riktigt bra för att antal år sedan.... Nästa steg var att en ung tjej inte fick vara med och jaga för dagis öppnade inte förrän halv sju och passarna skulle sitta ute halv sju, det är till att försöka få in yngre jägare i laget.... Nästa steg i terrorn blev när vi skulle ha jaktprov på markerna jaktstugan fick inte lånas till sekretariat för en älgmaffia skulle helt plötsligt ha den till en utflykt med en bekants barn, jaktledaren skulle jaga hare just under provhelgen " det kan väl inte ha nån betydelse för provet om det springer en stövare över hela skogen och gafflar" Två andra jaktvårdsområden som tillfrågats avlyste all jakt under provhelgen. Typiskt gamla tjurgubbar. Fy f...n.
Publicerat September 25, 201213 yr Författare Måste få skriva av mig lite ilska, håller helt med Johns devis, småviltjägare res er från älgmaffians tyranni.. Det hela började med att min dotter inte fick gå som hundförare med sin sambos hund, hunden tillhörde grannlaget och skulle inte få tränas på våra marker. Resultatet blev att vi har jagat hela hösten med en åttaårig jämte med ett sök på ca 200m, ibland avlöst av en trettonårig jämte som har varit riktigt bra för att antal år sedan.... Nästa steg var att en ung tjej inte fick vara med och jaga för dagis öppnade inte förrän halv sju och passarna skulle sitta ute halv sju, det är till att försöka få in yngre jägare i laget.... Nästa steg i terrorn blev när vi skulle ha jaktprov på markerna jaktstugan fick inte lånas till sekretariat för en älgmaffia skulle helt plötsligt ha den till en utflykt med en bekants barn, jaktledaren skulle jaga hare just under provhelgen " det kan väl inte ha nån betydelse för provet om det springer en stövare över hela skogen och gafflar" Två andra jaktvårdsområden som tillfrågats avlyste all jakt under provhelgen. Typiskt gamla tjurgubbar. Fy f...n. Fy f*n vilka tjuriga gubbar du har hos dig.
Publicerat September 25, 201213 yr Det är bara förnamnet det, du skulle bara veta vilka bråk det varit i detta lag, om jag berättade allt skulle ingen tro mig, men ett vet jag den gamle nu avlidne jaktledarens ande svävar nu över skogen med ett stort och belåtet leende över hela ansiktet, han var av den åsikten att jakten var HANS och den som ville in i laget borde skaffa sig en jäkligt bra advokat gällde även markägare.Nu börjar historien att upprepa sig.
Publicerat September 25, 201213 yr Äh dem är en utdöende gren av arten, snart är det din tur att ta beslut och då får du se till att göra det på rätt sätt!
Publicerat September 25, 201213 yr Ja du Nikkee så sa man till mig från jaktvårdsförbundet för 30 år sedan, det är bara att vänta så dör dom ut, men problemet kvarstår ännu en generation och 30 år senare, så fort en människa får nog mycket makt så stiger det åt huvudet.
Publicerat September 25, 201213 yr Måste få skriva av mig lite ilska, håller helt med Johns devis, småviltjägare res er från älgmaffians tyranni.. Det hela började med att min dotter inte fick gå som hundförare med sin sambos hund, hunden tillhörde grannlaget och skulle inte få tränas på våra marker. Resultatet blev att vi har jagat hela hösten med en åttaårig jämte med ett sök på ca 200m, ibland avlöst av en trettonårig jämte som har varit riktigt bra för att antal år sedan.... Nästa steg var att en ung tjej inte fick vara med och jaga för dagis öppnade inte förrän halv sju och passarna skulle sitta ute halv sju, det är till att försöka få in yngre jägare i laget.... Nästa steg i terrorn blev när vi skulle ha jaktprov på markerna jaktstugan fick inte lånas till sekretariat för en älgmaffia skulle helt plötsligt ha den till en utflykt med en bekants barn, jaktledaren skulle jaga hare just under provhelgen " det kan väl inte ha nån betydelse för provet om det springer en stövare över hela skogen och gafflar" Två andra jaktvårdsområden som tillfrågats avlyste all jakt under provhelgen. Typiskt gamla tjurgubbar. Fy f...n. Skulle aldrig vara med i ett sånt lag! Jag jagar för helheten, kött i frysen, spänning, naturen, GOD KAMRATSKAP. Ska det vara bråk, strul och otrevligheter så ställer jag bössorna något år tills jag hittar bättre mark! Tror inte det har så stor betydelse att det bedrivs småviltsjakt under älgjakt/prov med tanke på störningen. En ev älg går ju max några 100 m från en drivande hund.... Om det nu inte är så att gubben vandrar in på ett ev stång och stör precis där. Det har hänt mer än en gång som ett stövardrev springer rätt igenom ett älgstånd utan att ståndet flyttar på sig. Skulle det ändå göra det så brukar det inte bli långt. (Tidigare så kunde vi släppa en stövare när vi jagade älg och det det gick trögt att få upp älg. Men nu så är vi överens om att på jaktveckan jagar vi bara älg för vi vill inte ha eftersök på ev skadat småvilt i såten...) Fö så för varje tjurig gammal gubbe som faller bort, kommer det en ny underifrån
Publicerat September 27, 201213 yr idag började den riktiga älgjakten för oss, alla utifrån for hem samt dom som bara tagit sem 1-2v. 3hundförare samt 2passare och 16 vuxna kvar samt en drös med kalvar Vilket lyx! Drömjakt kvar nu då Vart jagar du och det finns ingen plats över? hehe
Publicerat September 30, 201213 yr Författare En tjur, en kviga, två kalvar varav den ena var en av de ensamma kalvarna som springer på skogen hos oss. En riktigt bra dag för oss med andra ord på 14 jägare varav 4 hundförare. Mer i dagboken.
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Författare Nu är det nära!! Grannlaget var ute och jagade kalv för 2 helger sen Suger det i jakttarmen??? :tongue:
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Suger det i jakttarmen??? :tongue: Du skulle bara veta, Värre en ett barn före julafton. kan knappt sova
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Författare Du skulle bara veta, Värre en ett barn före julafton. kan knappt sova Haha! Du och alla andra som börjar imorgon klättrar väl uppåt väggarna nu. Skitjakt på er allihopa!