Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten hösten -06

Featured Replies

Publicerat

Hallen.. det där är en så j-la trist attityd! Var på ett kvällssträck i helgen och som bekant så flyger änderna bäst när det är som mörkast. Vi står där ett helt gäng och tycker oss kunna skjuta bra, de påskjutan änderna trillade iaf vilket då talar för att vi faktiskt ser vad vi skjuter på. Två gamlingar som inte klarar av att se i skymningen höjer upprörda röster och bryter jakten då det är som bäst bara för att DE inte kunde se. Att vi såg och sköt brydde de sig inte i..

Jävla avundsjuka, missunsamma idioter är vad det är!

Mvh!

• Svar 361
  • Visningar 30,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Fint.

Tog du några foton?  :)

Först och främst, grattis Beretta. Det vart en härlig känsla som for igenom en när man såg JAAAAAAAA!!!

Verkligen skitkul för dig..

Inga foton (än) vill ha med mig så lite som möjligt när jag är ute och smyger. Dock kan jag ta ett nu i efterhand.

Publicerat
Jag blir så jä..a förbannad...nu har jag varit ute igen på ett ställe där det har varit rå i rörelse. Nu kanske jag ska få ta mitt första djur, för idag kan man inte jaga rå längre förrän de har skjutit älgen klart. Jag och min son parkerar bilen vid en infart till passet, vi sätter oss i ett väl kyddat dike och då...kommer en karl modell äldre och promenerar förbi våran plats. Jag ställer mig försiktigt upp för att visa att vi redan är på plats, han tittar på oss och sätter sig i en lada 75 meter ifrån. >:( Nä nu jävlar tänkte jag, vi var ju här först samt att ur säkerhetsaspekt så är det inte så lämpligt. Då jag reser mig upp för att gå dit, byter han lada och sätter sig 150 meter nedanför. Dåre tänker jag men sitter kvar för att inte röja min vakplats. Då det börjar att skymma men helt klart BRA skjutljus, kommer den jäkla senila gubben igen och vad gör han. :o

Då han går förbi våran vakplats ropar han högt "nu kan du minsann inte avgöra om det är en bock eller ett kid" och så går han vidare, sätter sig i bilen och tutar  :o innan han åker vidare.

Med andra ord jag kommer nog ALDRIG att få skjuta en bock... >:( >:( >:( :'( :'(

ja du hallen jag vet vem den där gubben är han kom ner med bilen på trädet som jag satt på (bortanför dig) det är en bonde som äger en del av ängarna där men inte den du satt på :)
Publicerat
ja du hallen jag vet vem den där gubben är han kom ner med bilen på trädet som jag satt på (bortanför dig) det är en bonde som äger en del av ängarna där men inte den du satt på

Vi får väl sätta oss under hans torn under älgjakten och steka fläsk...

Publicerat

Vakade igår.

Såg ett djur i fjärran.

Kröp 250 meter.

Svettig!!

Upptäcker att det är en get  ;D

Men kul var det iallafall.

För mörkt för att ta kort  :-

Publicerat

Grattis Beretta till din bock och alla er andra med, Beretta den kommer alltid att vara den största i samlingen oavsett storleken på de övriga! ;D

Publicerat

här kommer de utlovade bilderna på den gamla returbocken som gäckade mig i fyra år innan han fick bita i gräset, håll till godo vänner!

post-301-1157566400_thumb.jpg

post-50-1157566400_thumb.jpg

post-50-1157566401_thumb.jpg

Publicerat
här kommer de utlovade bilderna på den gamla returbocken som gäckade mig i fyra år innan han fick bita i gräset, håll till godo vänner!
grattis till en fin bock!!!!!! :D :D
Publicerat

Stort grattis Wille!

Publicerat

Härligt Wille  :)

Publicerat

Gratulerar Wille! ;D

Publicerat

tackar tackar, ja det var blandade känslor att skjuta honom, men han skall få en hedersplats på övre raden på väggen, få horn förunnat att få hänga där  :)

Publicerat
tackar tackar, ja det var blandade känslor att skjuta honom, men han skall få en hedersplats på övre raden på väggen, få horn förunnat att få hänga där  :)
Den som ändå hade flera rader av horn hemma...

Min rad består av två horn, båda otroooligt högt värderade  :D

Publicerat

sätt dom ovanpå varandra berettta så har ju du med två rader horn?  :P

Publicerat

...den som ändå hade ett horn... :'(

Publicerat

Apropå rader med bockhorn  ;)  http://www.jaktsidan.se/coppermine/albums/...0TAGG.jpg  Då är det bara småbockar som hänger där ( 4 taggare och mindre )  det är bara ett problem  :(  väggen är inte min, har knappt hälften på min vägg  :-

Publicerat
Apropå rader med bockhorn    http://www.jaktsidan.se/coppermine/albums/...0TAGG.jpg  Då är det bara småbockar som hänger där ( 4 taggare och mindre )  det är bara ett problem      väggen är inte min, har knappt hälften på min vägg 

:P :'( :'(

Publicerat

Grattis wille ;D

Publicerat

Grattis Beretta (och givetvis även alla andra)!!

23 år... 1.gif1.gif

Envishet brukar alltid ge utdelning, men detta är beundransvärt!

Inte ens änglar har sådant tålamod... ;)

Respekt!!

Publicerat

Här är en bild på min returbock från i augusti......

En gråghårig herre med täta rosenkransar.

post-0-1157873463_thumb.jpg

Publicerat

grattis flisan, hornen ser ganska så grova ut nertill va?

Publicerat

grattis till flisan ;D

Publicerat
grattis flisan, hornen ser ganska så grova ut nertill va?

Tack!!

Jodå hornen var helt ihopväxta längst ner och visst är det en del massa i dom......

Publicerat

Nära idag minsan å dessutom min livs första bockjakt. Satt själv i jakttornet. Kom en bock, en fiiiiiin en, dock var han på 270 meter ca. Efter en halvtimme gick han sakta in i skogen igen. 15 minuter senare kom en get med 2 kid, de betade en stund ch gick sen in i skogen. Bocken kom efter en halvtimma ut igen, nu på ca 220 meter, för långt för mig känndes det som så jag avvaktade.

i sista ljuset kom geten med kiden ut igen och kiden lekte och stångades med varandra. Detta var så härligt att se att det inget gör att det inte blidde nått.

Nästa gång kanske??

En fråga. De kom allihopa ut från nästan samma ställe och gick ut på fältet. Skogen de kom ut från är på ett par hektar med stora ängar runt om. Ängen de kom ut på är klöver. Min fråga då, brukar de ofta komma ut från samma ställe i skogen? Ska jag sitta i tornet nästa gång eller ska jag flytta mig nedåt mot där de kom ut sisst?

Publicerat

Här kommer mina bockar för i år. Den första en returbock sköt jag 21 augusti. Den andra sextaggaren sköt jag 3 september. Båda hade jag på ca 100m

returen föll i skottet genom båda bogarna. Den andra skena ca 100m efter skott genom ena bogen.

Mvh MA

post-404-1157918430_thumb.jpg

post-50-1157918430_thumb.jpg