Publicerat September 19, 201312 yr Även Bagge går bra på spåren. Imorn ska han få gå ett spår med klöv o blod från Dov.
Publicerat September 19, 201312 yr Tror Signe drev gris idag, Lät precis som i hägnet. jävligt bra kontakt med drevdjuret iallafall. Såg språngspår på gris på ett ställe där hon passerade över skogsvägen men helt hundra kan jag inte vara ändå... 15 min drev och perfekt återgång dessutom genade hon via skogsvägen direkt ner till mig. Hon verkar ha lite lokalsinne oxå. Hon han med 2,2 mil på några timmar iallafall. Inte för att söket är så stort direkt men de är mycket spring i de benen Inte illa för en jycke på 14 månader
Publicerat September 19, 201312 yr Författare Tror Signe drev gris idag, Lät precis som i hägnet. jävligt bra kontakt med drevdjuret iallafall. Såg språngspår på gris på ett ställe där hon passerade över skogsvägen men helt hundra kan jag inte vara ändå... 15 min drev och perfekt återgång dessutom genade hon via skogsvägen direkt ner till mig. Hon verkar ha lite lokalsinne oxå. Hon han med 2,2 mil på några timmar iallafall. Inte för att söket är så stort direkt men de är mycket spring i de benen Inte illa för en jycke på 14 månader Kanonbra! Du måste vara jättenöjd.
Publicerat September 19, 201312 yr Författare Han har lagt en hel del spår och det funkar bra. Verkligen roligt! Jag blir jätteglad när ni jobbar med era hundar. Kanon!
Publicerat September 19, 201312 yr Tror Signe drev gris idag, Lät precis som i hägnet. jävligt bra kontakt med drevdjuret iallafall. Såg språngspår på gris på ett ställe där hon passerade över skogsvägen men helt hundra kan jag inte vara ändå... 15 min drev och perfekt återgång dessutom genade hon via skogsvägen direkt ner till mig. Hon verkar ha lite lokalsinne oxå. Hon han med 2,2 mil på några timmar iallafall. Inte för att söket är så stort direkt men de är mycket spring i de benen Inte illa för en jycke på 14 månader Det där med lokalsinne tycker jag min är rätt bra på med väldigt ofta hon genar och kommer rakt på mig på returen. Kul med drev ska bli roligt att höra om hennes jakter till hösten.
Publicerat September 20, 201312 yr Idag har Bagge gått ett spår på ca 80m med blod o klöv från stånghjorten jag sköt i måndags. Han spårade väldigt lugnt o försiktigt. Nu får vi hoppas att matte går några spår de närmaste 2 veckorna när husse är borta på jobb
Publicerat September 21, 201312 yr Författare Letar efter en tikvalp som kan flytta hem till vår familj i tidsperioden oktober-maj. Någon som har tips? (Läst i tråden men det var mycket annat som avhandlades) Har du fått tag på något av intresse?
Publicerat September 21, 201312 yr Författare Vi gjorde ett nytt släpp under em., men hunden fick inte upp något. Flera sökrundar mellan 60 - 140 m är jag nöjd med, men konditionen är för dålig.Det blir en ny runda i morgon.
Publicerat September 22, 201312 yr Miljöfriend, Hur långt ut brukar han söka när han är i form ? / H.
Publicerat September 22, 201312 yr Lite konfunderad... Haft Signe lös i 4 dar denna veckan. Jagar gör hon som fan även om det blev tre drev på samma löpa i fredags... unghundar... hon vill ju görat ordentligt Men, vilken dag de nu va.. iallafall i början på veckan efter att hon stått i hundgården under dagen haltade hon lite. Höll upp höger framtass när hon satt tex. inomhus dårå.. Ute, i skogen eller när hon har roligt syns inget av besvären. Har känt igenom ben, tass och kollat allt jag kan men då visar hon inget. Ser en liten spricka i en trampdyna men inget hon visar att det gör ont i om man klämmer, böjer osv. Nu får hon vila hela helgen och början av veckan så får jag se om det försvinner. Annars får de bli veterinär. Skadan eller va de nu är verkar kommit i hundgården.. märkligt..
Publicerat September 22, 201312 yr Författare Lite konfunderad... Haft Signe lös i 4 dar denna veckan. Jagar gör hon som fan även om det blev tre drev på samma löpa i fredags... unghundar... hon vill ju görat ordentligt Men, vilken dag de nu va.. iallafall i början på veckan efter att hon stått i hundgården under dagen haltade hon lite. Höll upp höger framtass när hon satt tex. inomhus dårå.. Ute, i skogen eller när hon har roligt syns inget av besvären. Har känt igenom ben, tass och kollat allt jag kan men då visar hon inget. Ser en liten spricka i en trampdyna men inget hon visar att det gör ont i om man klämmer, böjer osv. Nu får hon vila hela helgen och början av veckan så får jag se om det försvinner. Annars får de bli veterinär. Skadan eller va de nu är verkar kommit i hundgården.. märkligt.. Kan hon var lite stel i lederna innan hon kommer igång? En spricka i tampdynan kan ju också ömma innan hon kommer igång.
Publicerat September 22, 201312 yr Kan hon var lite stel i lederna innan hon kommer igång? En spricka i tampdynan kan ju också ömma innan hon kommer igång. Stel kan hon givet vara men det är endast höger fram som då är stel/öm. Förmodar att hon och plottfia stökat runt i hundgården och ev skada då uppstått. Får se hur det verkar ikväll när jag kommer hem.
Publicerat September 22, 201312 yr Författare Stel kan hon givet vara men det är endast höger fram som då är stel/öm. Förmodar att hon och plottfia stökat runt i hundgården och ev skada då uppstått. Får se hur det verkar ikväll när jag kommer hem. Smörj tassen inför natten.
Publicerat September 22, 201312 yr Hepp hepp hur motiverar ni med o släppa en "allround" jagande hund på frisök nu?
Publicerat September 22, 201312 yr Författare Hepp hepp hur motiverar ni med o släppa en "allround" jagande hund på frisök nu? Det är redan avhandlat på sidan 12. NS skrev: Jaktförordningen. 18 § Hund som vid jakt eller jaktträning under tiden den 21 augusti–30 september driver eller förföljer hjort eller rådjur eller annars jagar på ett olämpligt sätt ska snarast kopplas.
Publicerat September 22, 201312 yr Författare Miljöfriend, Hur långt ut brukar han söka när han är i form ? / H. När det blir längre än 150 m så tror jag att det är gamla slag som undersöks och följs. Vid prov i vintras sprang/sökte hunden 3,5 mil på 4 timmar utan att det resulterade i något riktigt upptag. Men då var formen på topp.
Publicerat September 22, 201312 yr Tycker bara att det är konstigt o springa omkring o fya hunden / koppla den nu för att senare under året berömma när den jagar samma vilt. men det kanske funkar på kortdrivare...
Publicerat September 22, 201312 yr Författare Tycker bara att det är konstigt o springa omkring o fya hunden / koppla den nu för att senare under året berömma när den jagar samma vilt. men det kanske funkar på kortdrivare... Jag kallar in hunden och ger beröm och godis. Aldrig något fyande då hunden lyder kommando. Vid varje jakt och släpptillfälle så kallar jag in hunden några gånger för att träna.
Publicerat September 22, 201312 yr 3,5mil på 4 timmar? För en något i sammanhanget kortbent hund som säkerligen har tempo men ändå? De bättre tjt's jag jagar med gör 3+ mil per hel jaktdag, flera drev inkluderat. Stämmer verkligen dina siffror?
Publicerat September 22, 201312 yr Författare 3,5mil på 4 timmar? För en något i sammanhanget kortbent hund som säkerligen har tempo men ändå? De bättre tjt's jag jagar med gör 3+ mil per hel jaktdag, flera drev inkluderat. Stämmer verkligen dina siffror? Ja
Publicerat September 23, 201312 yr När det blir längre än 150 m så tror jag att det är gamla slag som undersöks och följs. Vid prov i vintras sprang/sökte hunden 3,5 mil på 4 timmar utan att det resulterade i något riktigt upptag. Men då var formen på topp. Det var inte dåligt. Imponerande tempo. Det hade inte ens min gamla laika klarat i sin glans dagar. Och att hon kan springa det finns det några här som har sett.
Publicerat September 23, 201312 yr Jag kallar in hunden och ger beröm och godis. Aldrig något fyande då hunden lyder kommando. Vid varje jakt och släpptillfälle så kallar jag in hunden några gånger för att träna. Själv så släpper jag inte där det finns rådjur o dyl utan åker norrut i september o tränar på hare. jäkla flås du hade på hunden...35km på 4h säker på att du inte glömt halsbandet på i bilen o fått lite bonus km