Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drivande Viltspårhundar/ ADB

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Det är ungefär vad min gjorde första säsongen idag är hon som längst ut på sök ca 300 m

Jag gör nog ett släpp på söndag, ska bli kul. :smile:

• Svar 646
  • Visningar 101k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Freddan78
    Freddan78

Kanske snart är dags att börja kika på vad som verkligen är relevant för rasen och inte ha en massa "eller" med i ett ag. Då kanske det blir mer intressant och framför allt relevant att avelsmeritera

• Vi har som vanligt svårt att förstå varandra. Inser att erfarenheterna skiljer markant...   Lydnad i sig är en inlärningsgrej inget en hund ärver. Jaktlust är arvbart. Mentala bitar är arvbart.

• Fattar inte varför det ska va så svårt o förstå... Ingen här i tråden har sagt att en hund inte får jaga annat än ett klövvilt. Det som sagts är att klarar hunden jaga gris fixar den resten av klövv

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Jag gör nog ett släpp på söndag, ska bli kul. :smile:

Jag skall testa på räv. Är det någon mer som jagar räv med ADB:n? :smile:

Publicerat

Ser jag en räv så släpper jag på den under sept . Annars är det om hon får upp någon under övrig jakt.

Publicerat
  • Författare

Ser jag en räv så släpper jag på den under sept . Annars är det om hon får upp någon under övrig jakt.

Jag har sett lite räv och igår såg jag en hare i skogen. Jag längtar efter att kunna släppa. :smile:

Publicerat

Jag har sett lite räv och igår såg jag en hare i skogen. Jag längtar efter att kunna släppa. :smile:

Vad hindrar dig? Är väl bara att gå ut och släppa.

Publicerat

Jag skall testa på räv. Är det någon mer som jagar räv med ADB:n? :smile:

Dom längsta drevtiderna som min gjort har  varit på räv.Flera drev på över halvtimmen.

Publicerat
  • Författare

Vad hindrar dig? Är väl bara att gå ut och släppa.

Har inte haft tid p.g.a. att jag målar huset. Men i morgon så blir det regn. :smile:

Publicerat
  • Författare

Dom längsta drevtiderna som min gjort har  varit på räv.Flera drev på över halvtimmen.

Ja, min "gillar" också räv. Jag sköt 3 st. förra säsongen för hunden. :smile:

Publicerat
  • Författare

Har inte haft tid p.g.a. att jag målar huset. Men i morgon så blir det regn. :smile:

Det är bra "målarväder" idag också. Då blir det nog släpp på tisdag i stället. :smile:

Publicerat

Det är bra "målarväder" idag också. Då blir det nog släpp på tisdag i stället. :smile:

Rasen verkar ha problem men jaktlusten.... hos ägaren alltså  :wink:  :smile: 

Publicerat
  • Författare

Jag har både släppt hunden och sett till att det blir målat ( frugan målar och jag rastar hundarna )

Bra fördelning. Min fru målar fönstren och jag resten. Men jag var ute och spårade obanat med spårlinan i kvällningen, så lite har vi rört oss. Målararmen måste få vila lite nu. :smile:

Publicerat

Blir en runda i skogen idag oxå, har iofs annat som skulle göras, men fan, man får ju prioritera rätt  ;)

Publicerat

En förmiddag... 10-15 upptag... morkulla, koltrast, björtrast o allt annat som har vingar...

De fan ingen klövviltshund jag har.... måste va fågelhund i denna...

Men hon avslutade med ett hardrev på en 5-6 minuter så förmiddagen va räddad.

Ändå klart bättre än att renovera stugan  :cool:

Publicerat
  • Författare

En förmiddag... 10-15 upptag... morkulla, koltrast, björtrast o allt annat som har vingar...

De fan ingen klövviltshund jag har.... måste va fågelhund i denna...

Men hon avslutade med ett hardrev på en 5-6 minuter så förmiddagen va räddad.

Ändå klart bättre än att renovera stugan  :cool:

Vi kom ut en sväng idag, äntligen. Upptag på flera skogsfåglar och ett drev på något annat (kanske räv) i 6 minuter. 6 km blev det totalt. Nu får vi köra hårdare så att konditionen förbättras. En liter gula kantareller som bonus. :smile:

Publicerat
  • Författare

Det blev en ny tur idag med ett fint drev på 20 minuter. Men idag var det ont om kantareller. :smile:

Publicerat
  • Författare

Nu är målningen klar, då blir det en träningstur med hunden i morgon också. :smile:

Publicerat

Tja nytta å nytta man läser ju det så visst intresse finns men det kanske är för att man får en länk att klicka på.

Fick ett sms från en av valpköparna i veckan som löd så här   HAN DRIVER MED SKALL PRECIS NU JUST NU.    Nästa sms löd på detta viset

O KOM TILLBAKA EFTER 10 MIN HEHE :biggrin:

Publicerat

Ni som går eftersök med ADB, släpper ni hunden på skadad älg? Är ståndarbetet tillräckligt bra för det?

Publicerat
  • Författare

Ni som går eftersök med ADB, släpper ni hunden på skadad älg? Är ståndarbetet tillräckligt bra för det?

Jag går med spårlina efter skadad älg med min ADB, men släpper inte då jag inte är säker på att hunden får stopp på älgen tillräckligt länge. :smile:

Publicerat
  • Författare

Tja nytta å nytta man läser ju det så visst intresse finns men det kanske är för att man får en länk att klicka på.

Fick ett sms från en av valpköparna i veckan som löd så här   HAN DRIVER MED SKALL PRECIS NU JUST NU.    Nästa sms löd på detta viset

O KOM TILLBAKA EFTER 10 MIN HEHE :biggrin:

Ja, än så länge så är det bara årets siffror som redovisas. Hoppas att även tidigare års siffror kommer att redovisas på något sätt. Det borde ju underlätta något för valpköparna.

:smile: Det var ett tidigt släpp på den valpen. Det är bra att vara ute i skogen så mycket det går. Vet du hur det har gått med spårningen?