Publicerat December 28, 201411 yr Har övervägt nån form av vikt, dock så var hela poängen med bössan att den skulle vara lätt och smidig. Så det motverkar lite syftet med inköpet.. Min plan är att bränna igenom några tusen skott på lerduvebanan här i vår, samtidigt med skyddsjakt o kråkjakt osv. Jag är rätt säker på att lite mängdträning kommer att göra så det sitter i ryggraden.. Har två rätt olika hagelbössor, en TUNG halmfläkt och en lätt bock, sedan innan och jag skjuter bra (inte jättebra, men rätt hyfsat) med bägge två, så det SKA gå att lära in det. Åter till ämnet; är det nån mer som har upplevt helt abnorma mängder vitkindade gäss iår? Vi har haft ökande bestånd i södra skåne i många år, men i år tycker jag det är helt otroligt många. Och så en liten bild på det helmysiga liggömslet.. image.jpg Jag är väl lite pervo men jag tycker gömslet ser kanon ut ;-))) /P
Publicerat December 28, 201411 yr Detta är en populär post. Gick jävligt bra idag, gässen kom bara i nått så sjukt stora mängder. Blev 18 fågel endå ;-) bästa dagen hittills, de blev nästan kaotiskt ett tag när de va gäss absolut över allt
Publicerat December 28, 201411 yr Ja fan va sköj det var, dom kunde ju kommit i mindre portioner dock så man fick chans på fler. Men man ska väl inte klaga när man slår rekordet ändå! Mindre kul att stå hemma och ta ur brösten i fem minus, var skönt med en dusch när jag var klar, tur man inte sköt 18 själv
Publicerat December 28, 201411 yr Ja fan va sköj det var, dom kunde ju kommit i mindre portioner dock så man fick chans på fler. Men man ska väl inte klaga när man slår rekordet ändå! Mindre kul att stå hemma och ta ur brösten i fem minus, var skönt med en dusch när jag var klar, tur man inte sköt 18 själv [emoji2] Haha emil vi satt i 20 plus [emoji6] [emoji6]
Publicerat Januari 8, 201511 yr Någon gåsjägare här som har silosocks och kan berätta vad de tycker om dom? //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Januari 8, 201511 yr Jag har 25 .. Dom funkar kanon ihop med lite andra bulvaner, lite sämre för sig själv. Dom ger liv och rörelse till bulvanbilden. Enormt lätta att bära ut och sätta upp, dom 25 jag har får plats i en Icakasse och tar kortare tid att sätta upp än 6 skalbulvaner där man ska vrida på huvudet. Fladdrar dock lite mycket om det blåser mer än 12-14 mps. Har jagat med mina i 6 säsonger..
Publicerat Januari 8, 201511 yr Jag har 25 .. Dom funkar kanon ihop med lite andra bulvaner, lite sämre för sig själv. Dom ger liv och rörelse till bulvanbilden. Enormt lätta att bära ut och sätta upp, dom 25 jag har får plats i en Icakasse och tar kortare tid att sätta upp än 6 skalbulvaner där man ska vrida på huvudet. Fladdrar dock lite mycket om det blåser mer än 12-14 mps. Har jagat med mina i 6 säsonger.. Aa fett då blir de att skaffa i första köpet 30 st //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Mars 7, 201511 yr Tänk om man hade haft kunskap och tid till att göra fina montage av 100 gäss, det hade varit nått.
Publicerat Mars 7, 201511 yr Detta är en populär post. Idag blev det en grågås på smygjakt men hagelpangen! //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Mars 14, 201511 yr Imorgon blir de jakt på en 250 grågäss som sitter på en av våra åkrar! Jag o emil ska försöka nypa några //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Mars 14, 201511 yr Fy fan. .inte alls avundsjuk. .fast på jobbet hela dagen imorgon. .Fasen va segt:( du skulle väl på rävjakt egentligen? //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Mars 14, 201511 yr Hade varit roligt att hänga med på gåsjakt. Synd att man har inget helrör än.
Publicerat Mars 14, 201511 yr Detta är en populär post. Var uppe okristligt tidigt idag och hjälpte en kompis med lite skyddsjakt. Fantastisk morgon och vi fick ner 28 gäss och skrämde bort ännu fler.
Publicerat Mars 14, 201511 yr Var uppe okristligt tidigt idag och hjälpte en kompis med lite skyddsjakt. Fantastisk morgon och vi fick ner 28 gäss och skrämde bort ännu fler. Riktigt fint! Hoppas det kan bli några grå imorn, frysen är full med kanadicker och det skulle vara gott med lite omväxling
Publicerat Mars 14, 201511 yr Riktigt fint! Hoppas det kan bli några grå imorn, frysen är full med kanadicker och det skulle vara gott med lite omväxling [emoji2] Bara gråa på åkern //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Mars 14, 201511 yr Bara gråa på åkern //Simon. Fint skare va serru Jo det förstod jag men jag hoppas vi lyckas få ner några över bulvanerna Eller ja, eftersom det är skyddsjakt så hoppas jag ju först och främst att de inte kommer alls, för det är ju grundsyftet
Publicerat Mars 14, 201511 yr Fasen va segt:( du skulle väl på rävjakt egentligen? //Simon. Fint skare va serru Japp..missa både lördagens och söndagens rävjakt pga jobb:(
Publicerat Mars 15, 201511 yr Idag va det då skyddsjakt på gås klockan ringde för mig o farsan vid 4.15. Vi gick upp och mötte emil vid gården. Sen va de ba o montera bulvaner o bilden blev riktigt bra idag! Det va väldigt lite gås i luften idag tyckte jag. Bara en h.vetes massa kråkor!! Sköt en kråka. Gässen däremot flög nog någon annan stans men det blev 5 grå iallafall! Fick en sekvens på film //Simon. Fint skare va serru
Publicerat September 5, 201510 yr En fin morgon med en bom och alldeles för mycket fågel i luften. Nya tag imorgon!
Publicerat September 5, 201510 yr ImageUploadedByTapatalk1441478547.677464.jpg En fin morgon med en bom och alldeles för mycket fågel i luften. Nya tag imorgon! Fastän inte jag var med.
Publicerat September 5, 201510 yr Hade ju såklart vart finare med dig, och nån till gås i backen, men nån ska ju jobba jämnt när det är jakt (jaktljum)