Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gåsjakt

Featured Replies

Publicerat

Har övervägt nån form av vikt, dock så var hela poängen med bössan att den skulle vara lätt och smidig. Så det motverkar lite syftet med inköpet.. Min plan är att bränna igenom några tusen skott på lerduvebanan här i vår, samtidigt med skyddsjakt o kråkjakt osv.

Jag är rätt säker på att lite mängdträning kommer att göra så det sitter i ryggraden.. Har två rätt olika hagelbössor, en TUNG halmfläkt och en lätt bock, sedan innan och jag skjuter bra (inte jättebra, men rätt hyfsat) med bägge två, så det SKA gå att lära in det.

Åter till ämnet; är det nån mer som har upplevt helt abnorma mängder vitkindade gäss iår? Vi har haft ökande bestånd i södra skåne i många år, men i år tycker jag det är helt otroligt många.

Och så en liten bild på det helmysiga liggömslet.. attachicon.gifimage.jpg

Jag är väl lite pervo men jag tycker gömslet ser kanon ut ;-)))

/P

• Svar 426
  • Visningar 69,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Gick jävligt bra idag, gässen kom bara i nått så sjukt stora mängder. Blev 18 fågel endå ;-) bästa dagen hittills, de blev nästan kaotiskt ett tag när de va gäss absolut över allt

• Bra morgon, 32st trots strålande sol och ett vapen som ibland inte ville fungera. 2 skyttar.

Posted Images

Publicerat

Vad sjukt kul!! Sånt man drömmer om!!

Publicerat

Nån som testat liggömslet ifrån xxl? Rea på det nu..

Publicerat

Ja fan va sköj det var, dom kunde ju kommit i mindre portioner dock så man fick chans på fler. Men man ska väl inte klaga när man slår rekordet ändå!

Mindre kul att stå hemma och ta ur brösten i fem minus, var skönt med en dusch när jag var klar, tur man inte sköt 18 själv  :smile:

Publicerat

Det är sjukt kul när det stämmer. Så grattis till det!

Publicerat

Ja fan va sköj det var, dom kunde ju kommit i mindre portioner dock så man fick chans på fler. Men man ska väl inte klaga när man slår rekordet ändå!

Mindre kul att stå hemma och ta ur brösten i fem minus, var skönt med en dusch när jag var klar, tur man inte sköt 18 själv [emoji2]

Haha emil vi satt i 20 plus [emoji6] [emoji6]
  • 2 weeks later...
Publicerat

Någon gåsjägare här som har silosocks och kan berätta vad de tycker om dom?:)

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Jag har 25 ..

Dom funkar kanon ihop med lite andra bulvaner, lite sämre för sig själv. Dom ger liv och rörelse till bulvanbilden.

Enormt lätta att bära ut och sätta upp, dom 25 jag har får plats i en Icakasse och tar kortare tid att sätta upp än 6 skalbulvaner där man ska vrida på huvudet. Fladdrar dock lite mycket om det blåser mer än 12-14 mps.

Har jagat med mina i 6 säsonger..

Publicerat

Jag har 25 ..

Dom funkar kanon ihop med lite andra bulvaner, lite sämre för sig själv. Dom ger liv och rörelse till bulvanbilden.

Enormt lätta att bära ut och sätta upp, dom 25 jag har får plats i en Icakasse och tar kortare tid att sätta upp än 6 skalbulvaner där man ska vrida på huvudet. Fladdrar dock lite mycket om det blåser mer än 12-14 mps.

Har jagat med mina i 6 säsonger..

Aa fett :) då blir de att skaffa i första köpet 30 st :)

• 1 month later...
Publicerat

Tänk om man hade haft kunskap och tid till att göra fina montage av 100 gäss, det hade varit nått.

Publicerat

Imorgon blir de jakt på en 250 grågäss som sitter på en av våra åkrar! Jag o emil ska försöka nypa några ;)

Publicerat

Fy fan. .inte alls avundsjuk. .fast på jobbet hela dagen imorgon. .

Publicerat

Fy fan. .inte alls avundsjuk. .fast på jobbet hela dagen imorgon. .

Fasen va segt:( du skulle väl på rävjakt egentligen?

Publicerat

Hade varit roligt att hänga med på gåsjakt.  Synd att man har inget helrör än.

Publicerat

Var uppe okristligt tidigt idag och hjälpte en kompis med lite skyddsjakt. Fantastisk morgon och vi fick ner 28 gäss och skrämde bort ännu fler.

Riktigt fint! 

Hoppas det kan bli några grå imorn, frysen är full med kanadicker och det skulle vara gott med lite omväxling  :smile:

Publicerat

Riktigt fint!

Hoppas det kan bli några grå imorn, frysen är full med kanadicker och det skulle vara gott med lite omväxling [emoji2]

Bara gråa på åkern ;)

Publicerat

Bara gråa på åkern ;)

Jo det förstod jag men jag hoppas vi lyckas få ner några över bulvanerna  :smile:

Eller ja, eftersom det är skyddsjakt så hoppas jag ju först och främst att de inte kommer alls, för det är ju grundsyftet  :thumbsup:

Publicerat

Fasen va segt:( du skulle väl på rävjakt egentligen?

Japp..missa både lördagens och söndagens rävjakt pga jobb:(
Publicerat

Idag va det då skyddsjakt på gås :) klockan ringde för mig o farsan vid 4.15. Vi gick upp och mötte emil vid gården. Sen va de ba o montera bulvaner o bilden blev riktigt bra idag! Det va väldigt lite gås i luften idag tyckte jag. Bara en h.vetes massa kråkor!! Sköt en kråka. Gässen däremot flög nog någon annan stans men det blev 5 grå iallafall! Fick en sekvens på film :)

ad3583727eff8f09e010f04ccb6ba290.jpg

• 5 months later...
Publicerat

post-10343-14414785678591_thumb.jpg

En fin morgon med en bom och alldeles för mycket fågel i luften. Nya tag imorgon!

Publicerat

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1441478547.677464.jpg

En fin morgon med en bom och alldeles för mycket fågel i luften. Nya tag imorgon!

Fastän inte jag var med.
Publicerat

Hade ju såklart vart finare med dig, och nån till gås i backen, men nån ska ju jobba jämnt när det är jakt (jaktljum)