Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 2014

Featured Replies

Publicerat

Sådärja! Då är det ommöblerat i frysen så det finns plats. Då är det bara att ta tag i den sista praktikaliteten i morgon bitti att faktiskt lyckas fånga en älg. Är det någon av er som är på mina grannmarker så får ni gärna väsnas när ni går ut så älgarna går över till mig.

Skitjakt på er!

• Svar 349
  • Visningar 31,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ragnarsson96
    Ragnarsson96

Idag kom min första skjutbara älg till passet, och jag tog chansen och fick skjuta min första älg! En pinntjur, ett skott med 6,5an, sprang 100m sen la den sig

• Smög mig på denna tjur som hade sällskap av ko och kviga. Min andra nedlagda älg [emoji2] Skickas från min iPhone via Tapatalk

• Sköt igår min första tjur. En grann herre på udda 14 taggar!   (Mer utförligt berättelse finns i min dagbok för den som vill läsa mer)

Posted Images

Publicerat

Får vänta tills måndag då våran jakt är flyttad en vecka pga att hundföraren jagar på annat ställe denna veckan. Hoppas bara att det finns nåt kvar att skjuta då...

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Publicerat

Här en bild också!  :smile:

post-12305-0-18077900-1413206658_thumb.j

Publicerat

Grattis till cykelstyret Ragnarsson, oförglömligt ögonblick med den första älgen.

Publicerat

En älg lus har jag sett idag, så nära som vi kom älg på premiärdagen... :sad:

Publicerat

För liten tjur och ko o kalv. Inget skjutbart dvs

Publicerat

8 älgar har obsats idag. 2 olika tjurar, 3 kvigor och ko med dubbelkalv.

Hundföraren hade tjuren på 80 m med bredsida men det var dåligt med kulfång så Inget skott kunde avlossas.

Jag hade kon med dubbelkalvarna på 130 m i språng efter att ha fått vind av passgrannen så jag släppte oxå förbi.

Sen hade en annan i laget en kronhind på 40 m men sly i vägen så det blev inget skott där heller.

Nya tag på lördag men en bra start med mycket djur [emoji1]

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Inte sett annat än havsörn och korp... Kan ha att göra med att grannlaget avdelat en man och en skock hundar att patrullera vår gemensamma gräns hela dagen!  :wallbash:

Publicerat

inte en obs!

hoppas de blir bättre imorn, har hälften av såterna kvar

Publicerat

Mygg, korpar och flyttfåglar är allt vi sett, eller ja någon enstaka skogskänguru oxå, men inga skogskameler

Publicerat

16 obsar, en tjur och en kalv fällda.

Själv fick jag mest titta på naturen 

post-2682-0-20782200-1413217040_thumb.jp

Nya tag i morgon!

Publicerat
  • Författare

Grattis skytten! :smile:

Publicerat
  • Författare

Grattis! :smile:

Det är alltid något speciellt med att nedlägga första älgen. :thumbsup:

Publicerat
e9f5a91c1818791522c7ba535dadf2e3.jpg Jopp väntans tider
Publicerat
  • Författare

Grattis! :smile:

Publicerat

Fick ko och kviga på besök på passet idag. Som närmast var de på 20 meter. Endast tjur lovligt..

Publicerat

Hade ko o kalv idag, vi fick upp o smög på ståndskall men de blev Inge av de pga skitjobbigt terräng o fett vaksam ko :/

Publicerat

Väntans tider.

/Mike

Helt ordinär Svenssonallmogeälgjägarbössa, custombygge i  McMstock med AISCmag och targetrattar, bra där! :wub:

Publicerat

Stolpe ut både igår och idag. Inget nedlagt, kontakt med 11älgar igår och en tjur idag. Enda positiva är att mina hundar har gjort bra jobb både igår och idag. Det tråkiga är att den gamla hon blev halt på ett fram ben idag, så vi får se om det blir ngn mer jakt för henne denna veckan.

/Reine

Publicerat

sett nå djur idag då?

I HELVETE HELLER!!!!

börjar misstänka att det smyger runt ett eller flera gråa rådjur så att säga......

Publicerat

Dom är varska, ser man dom på långt håll så hoppar de undan och ställer dit en stubbe eller buske istället medan man tar upp kikaren ;)

Publicerat

Kkkkkkkallt.,!