Publicerat September 15, 201411 yr Bara så ni liksom har det klart för er: Gudrun Schyr Män var under sin tid som medlem i VPK en uttalad stalinist...... Om ni nu tycker att Åkesson är nasse för något han kanske sa för 7-8 år sedan alltså. /T - som skyr bägge som pesten Ja Stalinister är lika illa. Vad menar du? att det är ok om jimmie är nasse för att Gudrun va stalinist? lite sanlåda här tycker jag. Svenska kommunister var pinsamt naiva. De trodde ju paradiset existerade i sovjet, kina och kuba. Även om ingen med säkerthet, svart på vitt, visste vad som försigicks bakom den röda ridån va det naivt av dom. Det är en skamfläck i V's historia.
Publicerat September 15, 201411 yr SD är definitivt rasister i den mening du själv definierar. De har problem med just hudfärg. Eller "kultur" som de försöker kalla det (det känns igen historiskt). Utomeuropeisk invandring skall skiljas från europeisk, men europeisk är inte bra den heller om det handlar om bruna eller väldigt mörkhåriga människor, tex från Rumänien eller Litauen. Och utomeuropeiskt är inga problem, om de tex kommer från USA. Indierna skall däremot stoppas, trots att de aktuella indierna antingen är forskare eller färdiga dubbelexaminerade toppstudenter. De har ju fel färg. Solklart handlar det om ren och skär rasism, även om de försöker klä den i folkdräkt. I första steget möjligen, men i grunden handlar det enbart om att bevara sina privilegier - inget annat. Det är enklare att säga att "den med brun hy" är korkad än att behöva inse att man är överbetald och korkad....... Då vill man inte ha hit sånt som kan dels rubba den sköra polityr av jämlikhet som vi inbillar oss finns och man klär det i folkdräkt och annat bakåtsträvande trams. Vem var det som i Vaxholm stod och skrek "Go home!" till Letterna? Var det dessa aktiva rasister som nu döljer sig bakom en polerad yta i SD? Nej, det var det inte..... Det var LO-medlemmar som man EXTREMT TYDLIGT INTE TOG I ÖRAT från "rörelsens sida". Låt vara att de mycket väl röstade på SD i valet - men det är bara en formalia...... Så SD rasistiskt - nej, läs deras partiprogram ordentligt. Ska vi låta våra antaganden om vad vi tror att de egentligen tycker så förväntar jag mig att ni nu ger er på V och Fi med....... Annars så är det vad som står i partiprogrammet som gäller i debatten, bara att välja. Så häng nu ut Jonas som den äcklige lille kommunisten han är som vill införa arbetsläger och skjuta folk för deras klasstillhörighet, ELLER släpp greppet om rasiststämpeln. Bara att välja.... /T
Publicerat September 15, 201411 yr Enligt SVT's valvaka så var SD's svar till att Expressen uteslöts för att de har ett aktivt sammanbeta med Researchgruppen som genom olagligt dataintrång inhämtar åsikter om oliktänkande. Att det inte orsaken bekräftas på alla löpsedlar betyder ju tyvärr rent allmänt bland folk att det inte är sant. Är det sant är det allvarligt oavsett vilket parti man stödjer. Fast det va väl bra? om nu SD inte är rasister vill man väl inte ha dessa i partiet? det borde väl kanske gjort en sådan undersökning själva?
Publicerat September 15, 201411 yr Det är en skamfläck i V's historia. Nej - det är lika illa att V sitter i riksdagen som att SD gör det....... På den punkten är det ingen som helst skillnad. /T
Publicerat September 15, 201411 yr Vi är överens i det. Det Reinfeldt sade, var inte att Sverige förlorar på invandring. Han sade att vi pga en orolig omvärld måste ta ett humanitärt ansvar vilket betyder att andra reformer får vänta. Dvs han desarmerade vallöftestrissningarna eftersom andra partier inte gärna kunde negligera det. Men. Att det blir en utgift nu innebär inte att det blir en kostnad på sikt. Det är två olika saker. De negligerar det visst, de lyckas missa finanskrisen i Europa så varför tror du inte att de lyckas missa att invandringen kommer att kosta mer framöver?
Publicerat September 15, 201411 yr I första steget möjligen, men i grunden handlar det enbart om att bevara sina privilegier - inget annat. Det är enklare att säga att "den med brun hy" är korkad än att behöva inse att man är överbetald och korkad....... Då vill man inte ha hit sånt som kan dels rubba den sköra polityr av jämlikhet som vi inbillar oss finns och man klär det i folkdräkt och annat bakåtsträvande trams. Vem var det som i Vaxholm stod och skrek "Go home!" till Letterna? Var det dessa aktiva rasister som nu döljer sig bakom en polerad yta i SD? Nej, det var det inte..... Det var LO-medlemmar som man EXTREMT TYDLIGT INTE TOG I ÖRAT från "rörelsens sida". Låt vara att de mycket väl röstade på SD i valet - men det är bara en formalia...... Så SD rasistiskt - nej, läs deras partiprogram ordentligt. Ska vi låta våra antaganden om vad vi tror att de egentligen tycker så förväntar jag mig att ni nu ger er på V och Fi med....... Annars så är det vad som står i partiprogrammet som gäller i debatten, bara att välja. Så häng nu ut Jonas som den äcklige lille kommunisten han är som vill införa arbetsläger och skjuta folk för deras klasstillhörighet, ELLER släpp greppet om rasiststämpeln. Bara att välja.... /T Varför? Jag ser hellre att sammhällsgrupper som är i underläge (kvinnor och invandrare tex) sparkar uppåt, än samhällsgrupper som är i överläge (vita män) sparkar neråt. Vem har förresten ifrågasatt att Fi eller V är extremister? Du har ju själv påpekat det ett antal gånger men jag kanske har missat när folk blir hysteriska av det?
Publicerat September 15, 201411 yr Detta är en populär post. Varför? Jag ser hellre att sammhällsgrupper som är i underläge (kvinnor och invandrare tex) sparkar uppåt, än samhällsgrupper som är i överläge (vita män) sparkar neråt. Det kanske inte är så att de ska sparka överhuvudtaget? Att det totaljämlika samhället helt enkelt inte kan existera? Det kan i alla fall inte existera i en öppen internationalserad ekonomi om vi ska ha ett iflöde av arbetskraft till Sverige. Då får man helt enkelt välja antingen eller. Vem har förresten ifrågasatt att Fi eller V är extremister? Ingen, och det är väl det som är problemet. Om man tar bladet från munnen och säger till extremvänstern att ni är samma skrot och skit som SD och behandlar dem därefter så.... Men som det är nu ursäktar man kommunister med att "de vill väl" och tar i så man kräks mot SD "för att de är rasister".... Det är ju precis samma unkna skit. Du har ju själv påpekat det ett antal gånger men jag kanske har missat när folk blir hysteriska av det? Nä, man bara skrapar lite med foten och mumlar lite förläget..... Ryggradslöst pissliberalt skitsnack för att man är rädd för att framstå som en dålig människa eftersom det är så otäckt att behöva ta tag i något vi inte velat röra vid i snart 100 år. Och de har ju strukit allt sånt i partiprogrammet - då är det väl ok? Men de där jävla SD, de är minsann rasister - det vet vi minsann bestämt! Oavsett vad de skriver i sitt partiprogram! Så det så! Jag är då fan inte imponerad av ryggradslösa varelser med rösträtt. /T
Publicerat September 15, 201411 yr Fast det va väl bra? om nu SD inte är rasister vill man väl inte ha dessa i partiet? det borde väl kanske gjort en sådan undersökning själva? Är det bra att vi har en media, oberoende dessutom som uppenbarligen använder sig av olaglig verksamhet för att ställa politiska motståndare mot väggen? Att det nu råkar vara politiker som är helt olämpliga i sitt ämbete ger ju knappast media den rätten! Om de nu ansåg sig ha den rätten. Vi har sett var denna väg har tagit oss hittills och frågan är vilken väg Löfven tar för att reda ut detta. Det som är norm idag kan vara olagligt imorgon. En tanke bara...
Publicerat September 15, 201411 yr Det kanske inte är så att de ska sparka överhuvudtaget? Att det totaljämlika samhället helt enkelt inte kan existera? Det kan i alla fall inte existera i en öppen internationalserad ekonomi om vi ska ha ett iflöde av arbetskraft till Sverige. Då får man helt enkelt välja antingen eller. Ingen, och det är väl det som är problemet. Om man tar bladet från munnen och säger till extremvänstern att ni är samma skrot och skit som SD och behandlar dem därefter så.... Men som det är nu ursäktar man kommunister med att "de vill väl" och tar i så man kräks mot SD "för att de är rasister".... Det är ju precis samma unkna skit. Nä, man bara skrapar lite med foten och mumlar lite förläget..... Ryggradslöst pissliberalt skitsnack för att man är rädd för att framstå som en dålig människa eftersom det är så otäckt att behöva ta tag i något vi inte velat röra vid i snart 100 år. Och de har ju strukit allt sånt i partiprogrammet - då är det väl ok? Men de där jävla SD, de är minsann rasister - det vet vi minsann bestämt! Oavsett vad de skriver i sitt partiprogram! Så det så! Jag är då fan inte imponerad av ryggradslösa varelser med rösträtt. /T Dåså, sluta gnäll!
Publicerat September 15, 201411 yr Jag tror inte att 13% av väljarna har läst NÅGOT partiprogram, ärligt talat. Man har tappat förtroendet för de etablerade partierna för att de inte kan leverera enkla lättfattliga lösningar på det man uppfattar som problem i samhället. Man upplever att de bara pratar och pratar, äter fina middagar och fjärmar sig från "folket". Den klassiska alieneringen som leder till missnöje och letande av syndabockar för att förklara sin egen situation på arbetsmarknaden etc. Det handlar inte om att väljarna skulle vara rasister - det är de i de flesta fall inte alls, långt ifrån. Däremot har de nog inte insett att de parti de gett sig röst är rasistiskt, och det är allvarligt. Då får vi hoppas att Löfven tar chansen och reder ut detta. Motbevisar SD i de frågor som tagit dem till 13 % och åtgärdar de problem som tydligen beror på Alliansens politik.
Publicerat September 15, 201411 yr för mig är det viktigaste med det här valet att MP går bakåt och är FI håller sig utanför riksdagen, att FI ens är så nära gränsen är för mig en gåta. Hade dom haft realistiska mål och en budget som faktiskt är genomförbar så fine, men dom är ju så tossiga i sin politik så det är orimligt.
Publicerat September 15, 201411 yr Någon som tror det blir vargjakt i vinter? Jag tror det inte! Om Löfven har flyt så får han igenom en budget i November men troligen så blir det inte så då Alliansen har sin egen skuggbudget och SD knappast lär rösta igenom en rödgrön budget utan att fått sätta sin prägel på den och då har vi högst troligt nyval om inte Löfven tänker sitta där med rödgrön regering och en alliansbudget.... mao lär det vara parlamentarisk härdsmälta förbi nyår och får man ändå ihop det på något sätt är det väl osäkert om vargjakt är det första man tar tag i... Nä löfven har lovat licensjakt, håller han inte det så håller han nog inget annat heller. men jag tror det blir omval.
Publicerat September 15, 201411 yr Nä löfven har lovat licensjakt, håller han inte det så håller han nog inget annat heller. men jag tror det blir omval. Exakt VAD har han lovat att göra? Jo, att han ska arbeta för att det ska bli vargjakt. Det är det enda han kunde lova i sammanhanget, eftersom han inte kunde räkna med egen majoritet då än mindre i dag. Reinfelt å andra sidan kunde det eftersom han hade en fungerande koalition bakom sig. Men nu ska det först vara lite regeringsförhandling och sedan får vi se hur pass stort stöd Löfven kan få för sin sak. Efter det får vi se vad han kan leverera - och det är en helt annan sak. /T
Publicerat September 15, 201411 yr Detta är en populär post. Finns det verkligen någon som fortfarande tror på licensjakt efter varg? på riktigt? Löfven har inte uttalat sig positivt om en ny jaktmyndighet utan att frågan ska ses över som det så fint heter mao lovar man inget. Naturvårdsverket fortsätter tillsvidare att finansiera naturskyddsföreningens jurister som SKALL överklaga vargjaktsbeslut. Tror ni det spelar någon roll om Löfven eller Reinfeldt sitter vid makten? inte ett skit. De licensvargar som skjuts under de kommande fyra åren skall jag äta upp råa! /Mike
Publicerat September 15, 201411 yr Detta är en populär post. De licensvargar som skjuts under de kommande fyra åren skall jag äta upp råa! /Mike Inte för att jag kommer att njuta av måltiden direkt om nu så blir fallet men jag kommer att sitta till bords brevid dig....... /T
Publicerat September 15, 201411 yr Ryms en tredje vid bordet mina herrar? De vargar som åker är paragraf 28 och "lapp-vargar"...I övrigt, nej då inga alls.
Publicerat September 15, 201411 yr Oförskämda och bortskämda, varför ska andra lösa ett "jobb" åt dig!? Absurt! Paternalism åt irrationella medborgare? Om du nu verkligen är "realist", så gå ut och titta vilka människor det handlar om... Det flesta är alltså inte latmaskar som en del blåmoderater yrar om. Istället är det de svagaste i samhället och som har det jävligt på alla sätt. Jag möter sådana varje dag i mitt jobb. Det är garanterat inte personer som kommer in på arbetsmarknaden hur som helst. Men det är ju lätt för en politiker att gapa om "eget ansvar" och pissa på den som redan ligger... Kostnader för socialbidrag sköt i höjden när borgarna fick makten, även om de försökte snygga till fasaden lite. Jag kan ju inte påstå att valresultatet var någon höjdare, rent parlamentariskt. Men högern måste ut! Japp, jag är röd, om ni inte förstod det tidigare
Publicerat September 15, 201411 yr Författare Jag är så missnöjd av olika skäl, ett att vi förlorade regeringsmakten i detta val. Att SD blir det tredje största partiet. Vi måste våga ta debatten nu vi måste bemöta SD nu och inte tysta dom och stänga ute dom för då blir dom martyrer. Nu har vi 4 års kaos framför oss med en regering med MP o S. jag hurves.
Publicerat September 15, 201411 yr Två fel blir inte ett rätt.Sant men poängen var snarare att partierna inte längre kör på den linjen. Det är ju lätt för den som är intresserad att gå in på partiernas respektive sidor och titta på vad de står för idag.
Publicerat September 15, 201411 yr Exakt VAD har han lovat att göra? Jo, att han ska arbeta för att det ska bli vargjakt. Det är det enda han kunde lova i sammanhanget, eftersom han inte kunde räkna med egen majoritet då än mindre i dag. Reinfelt å andra sidan kunde det eftersom han hade en fungerande koalition bakom sig. Men nu ska det först vara lite regeringsförhandling och sedan får vi se hur pass stort stöd Löfven kan få för sin sak. Efter det får vi se vad han kan leverera - och det är en helt annan sak. /T Den sista duellen (lördagskvällen)med reinfeldt lovade han att det ska bli licensjakt. Det kom en direkt fråga på detta, men jag tror inte han håller ett skit av det han lovat!
Publicerat September 15, 201411 yr Istället är det de svagaste i samhället och som har det jävligt på alla sätt. Jag möter sådana varje dag i mitt jobb. Det är garanterat inte personer som kommer in på arbetsmarknaden hur som helst. Men det är ju lätt för en politiker att gapa om "eget ansvar" och pissa på den som redan ligger... Ja, de tär inte så konstigt att de inte kommer in på arbetsmarknaden med tanke på de grotteska privilegier vi ger de som är "innaför" på bekostnad av dem "utanför". Men att ge upp lite privilegier för de som har arbete är det ju inte tal om - mer bidrag, bara jag slipper betala. För arbete - det är j en rättighet....... .......... Kostnader för socialbidrag sköt i höjden när borgarna fick makten, även om de försökte snygga till fasaden lite. Försörjningsstöd om det ska vara korrekt, och det är väl att föredra framför att dölja kostnaderna (och arbetslösheten) som man gjort i de senaste 30 åren genom att trixa med A-kassan och skapa en massa värdelös byråkrati. Om du nu verkligen är "realist", så gå ut och titta vilka människor det handlar om... Det flesta är alltså inte latmaskar som en del blåmoderater yrar om. ............ Jag kan ju inte påstå att valresultatet var någon höjdare, rent parlamentariskt. Men högern måste ut! Och högern åkte ut. In kom det en fackmupp som kommer att få dras med det jävligaste parlamentariska läget i Sveriges historia. Sverige hade hyfsade statsfinanser 2014, efter regeringsförhandlingarna kommer det att vara en historia........ ........................ Japp, jag är röd, om ni inte förstod det tidigare Är du? Det kunde jag aldrig tro! /T
Publicerat September 15, 201411 yr Den sista duellen (lördagskvällen)med reinfeldt lovade han att det ska bli licensjakt. Det kom en direkt fråga på detta, men jag tror inte han håller ett skit av det han lovat! Den sista duellen är historia. Det som skiljer är att Reinfelt kunde säga det då - och stå för det för han hade ett regeringsalternativ som höll en linje. Nu är det historia för Reinfelt fick inte chansen, den nya regeringen ska tillträda långt innan vargjakt kan bli aktuellt. Lövden kunde vid tillfället och kan fortfarande bara prata för sitt 30% parti. Det är knappast värt ett begagnat skithuspapper i regeringsförhandlingarna med maskrosfacisterna...... /T
Publicerat September 15, 201411 yr Det är nu jag önskar att alla jägarförbund/organistioner rycker tussar & skygglappar och ser längre än till stadgar/policys/uppdrag som senaste stämmorna gett dem för att gå all-in i lobbyarbetet gällande bevarande av våran jakt & skytte. Jag tror att sossarna kommer sälja mycket jaktfrågor för att få igenom andra saker, jägarna är trots allt en ganska liten del av rösterna och jag tror deras valstrateger vet vart de som värnar jakt lägger sina röster.
Publicerat September 15, 201411 yr Är du? Det kunde jag aldrig tro! Ni kan vara lugna. Inte illröd... Jag sitter inte och viftar med en hammare och en skära medan jag skriver inlägg. Som flera har nämnt är det en satans tur för jägarkåren att inte FI kom in. MP är ett orosmoln. Där finns massor av fullständigt orealistiska förslag när det gäller såväl jakt som bensinpriser. Ett plus är att de värsta virrpannorna inom MP brukar tystna (eller tystas) innan det går för långt.
Publicerat September 15, 201411 yr Denna tråd har engagerat många till att delta, vilket är mycket bra!. För min egen del är jag verkligen förbryllad över det faktum att så många tycker att det är ok att blockera SD från inflytande eftersom dom företräder en grupp (13%) väljare som inte tycker att nuvarande flyktingpolitik är okej, i stället för att diskutera sakfrågan och dess verkningar i samhällsbygget. Om vi i experimentellt syfte byter ut invandrare och flyktingpolitiken mot Vargar och jaktpolitiken och sedan låter några Djurrättsaktivister sätta dagordningen för vad som är sant och därmed okej att tycka, och Sedan släpper vi lös media för att spegla hur vi Jägare egentligen är och fungerar då ingen ser oss. Hur skulle vi Jägare framställas ?. Skulle våra åsikter betraktas som ansvarstagande ?. Skulle våra åsikter efterfrågas för att åstadkomma en demokratisk/parlamentarisk balans ?. Vilken politik som ska drivas i vår Riksdag borde rimligen avgöras av vad alla medborgare anser/röstar på. Att främja ett antal små partier som ligger runt 4% spärren på bekostnad av vad 13% av medborgarna tycker genom ett valtekniskt steppande tycker jag är på gränsen till ett brott mot vår Demokratiska ordning. Det vore som att enbart lyssna till Djurrättsaktivisterna i Jaktfrågorna.