Publicerat September 15, 201411 yr Visst - med en minoritetsregering i en politisk realitet som är milt uttryckt är svårnavigerad ledd av en fackmupp utan politisk erfarenhet av riksdagsarbete. Ja, hellre det än den totala förnedrings-politik som Alliansen har kört med. I min vardag så ser jag dagligen resultatet av deras "jobblinje" - dvs, ingenting alls... Istället så får vi skicka folk in i en Fas-3 soppa som knäcker dom ännu mer som individer.
Publicerat September 15, 201411 yr Kan väl konstatera att de som röstat för S, V, MP och SD är de som bestämt hur jakten skall behandlas de kommande fyra åren.
Publicerat September 15, 201411 yr Vilken RÖRA! De i min vallokal (Gävle) som skrek ut ett hurra inser inte det svåra parlamentara läget. Om SD röstar mot S budgetförslag väntas ett omval!?
Publicerat September 15, 201411 yr Ingen kommer att samarbeta med SD och det är absolut inga politiska problem att lämna dem utanför allt inflytande. Så har man gjort med muppartier sedan hedenhös. Hårdrar man saken så är ju tex 47% av befolkningen utan inflytande i många kommuner. SD får sluta anspela på att det är "odemokratiskt" och liknande. De får inte vara med eftersom de står för grundläggande värderingar som inte är acceptabla i ett anständigt samhälle. Punkt slut. På samma sätt som tex kommunisterna under hela efterkrigstiden fram till murens fall. Visst - fast nu är det runt 43% som ska ratta sverige, det är mindre än de 47 som ställs utanför kommunerna. Det är en annan sak. Måtte man inte sälja sig för billigt utan verkligen tvinga sossarna att lämna 80-talet bakom sig - det krävs både FP och C för att skapa ett stabilit underlag utan SD. Det är ju numera knappa 19% muppar i riksdagen...... Kronan lär sjunka och börsen med - kul med lite direkt och obeveklig feedback från verkligheten. Budgeten ska beslutas i november/december - då vet vi vem som blir Quislingar. /T
Publicerat September 15, 201411 yr Kan väl konstatera att de som röstat för S, V, MP och SD är de som bestämt hur jakten skall behandlas de kommande fyra åren. Nej? SD håller med alliansen ang jaktfrågor? Hade varit snyggt om SD inte blivit vågmästare och FI hade gått upp i riksdagen, då hade det varit riktigt kört...
Publicerat September 15, 201411 yr Ja, hellre det än den totala förnedrings-politik som Alliansen har kört med. I min vardag så ser jag dagligen resultatet av deras "jobblinje" - dvs, ingenting alls... Istället så får vi skicka folk in i en Fas-3 soppa som knäcker dom ännu mer som individer. Tja - om man vägrar att lösa problemen, vilket man ju med extrem tydlighet gör, så hamnar man ju antingen den ena förnedringen eller den andra......... /T
Publicerat September 15, 201411 yr Röra var ordet sa Bill, ordet var rörigt sa Bull. Om de lyckas få till en regering (och inte omval) så blir det en minoritetsregering där jag tror att det kommer att bli fråga om en politik där uppgörelserna avlöser varandra. Någon långsiktighet kommer vi inte att få se. Av de jaktfientliga partierna så minskade (mp) märkbart och (v) ökade marginellt. Nu vet vi inte hur (sd) kommer att agera, de har sagt en massa saker men några egentliga löften kring jakt har de inte avgivit i vare sig partiprogram eller valmanifest. De har dock jobbat på att ge ett jaktvänligt intryck senaste halvåret. Om de realiserar det i praktiken så är min bedömning att oavsett regeringsbildning så kommer jakten att klara sig bra (tack vare uppgörelser). Jag ser tre möjliga regeringsalternativ: 1/ rödgrön minoritetsregering 2/ en alliansregering med aktivt stöd från (sd) och det mest orealistiska alternativet: 3/ en extrem minoritetsregering bestående av (s) Alternativet är omval.
Publicerat September 15, 201411 yr Nej? SD håller med alliansen ang jaktfrågor? Hade varit snyggt om SD inte blivit vågmästare och FI hade gått upp i riksdagen, då hade det varit riktigt kört... Beror på hur man ser det.... vid en snabb analys så är framgångarna för SD ett resultat av att väljare gått från Alliansen till just SD. S, V och MP gjorde ungefär samma resultat i valet som för fyra år sedan så att de vinner nu kan de tacka de som röstat på SD mao har en röst på SD varit en röst för en rödgrön regering.
Publicerat September 15, 201411 yr Beror på hur man ser det.... vid en snabb analys så är framgångarna för SD ett resultat av att väljare gått från Alliansen till just SD. S, V och MP gjorde ungefär samma resultat i valet som för fyra år sedan så att de vinner nu kan de tacka de som röstat på SD mao har en röst på SD varit en röst för en rödgrön regering. Nja - M tappade 4% till SD och 4% till S vill jag minnas att det var enligt de preliminära siffrorna. SD snodde röster från i princip alla partier vilket onekligen är en pungspark åt dessa. Att rösta på SD är lite som att rösta blankt - du röstar i realiteten på vem det nu än är som utses som vinnare. Min bedömning blir i fallande ordning: Rödgrön minoritetsregering - med passivt stöd av alliansen för att blocka ut SD och V (man röstar mao strikt efter att neutralisera V/SD och bedriver i övrigt traditionell opositionspolitik) Rödgrön minoritetsregering - med passivt stöd av V och några borgerliga quislingar Rödgrön majoritetsregering - med MP/S/FP/C och ev V (Detta ser jag som en katastrof om man släpper in kommunister i en regering) Nyval - men det tror jag man aktar sig myyyyycket noga för, de som har mest att vinna på det är SD. En regering med stöd av SD - dels vore det en mindre moralisk katastrof, dels vore det en politisk katastrof liknande om man tar med kommunister i en regering. Det vi verkligen får hoppas på är ett moderniserat S, Mona föll från partiledarposten när hon försökte - nu är frågan om Löfven klarar av det eller man ska fortsätta i leva kvar i 80-talet och industrialismen. /T
Publicerat September 15, 201411 yr Beror på hur man ser det.... vid en snabb analys så är framgångarna för SD ett resultat av att väljare gått från Alliansen till just SD. S, V och MP gjorde ungefär samma resultat i valet som för fyra år sedan så att de vinner nu kan de tacka de som röstat på SD mao har en röst på SD varit en röst för en rödgrön regering. Absolut beror det på hur man ser det. Man kan ju även se det så att det är en minoritetsregering som SD får ett vädligt stort inflytande på eller att politikerna behöver gå över block gränserna för att få sin vilja genom.
Publicerat September 15, 201411 yr Ja, hellre det än den totala förnedrings-politik som Alliansen har kört med. I min vardag så ser jag dagligen resultatet av deras "jobblinje" - dvs, ingenting alls... Istället så får vi skicka folk in i en Fas-3 soppa som knäcker dom ännu mer som individer. Eller så är man realist. I grunden för ekonomisk teori kring inflation-arbetslöshet finns ingen teoretisk möjlighet till att uppnå full sysselsättning (noll procent i arbetslöshet). Man kan fråga sig hur många som var "arbetslösa" för 200 år sedan? Då alla hade mer egenansvar (egna företagare?). Oförskämda och bortskämda, varför ska andra lösa ett "jobb" åt dig!? Absurt! Paternalism åt irrationella medborgare?
Publicerat September 15, 201411 yr Eller så är man realist. I grunden för ekonomisk teori kring inflation-arbetslöshet finns ingen teoretisk möjlighet till att uppnå full sysselsättning (noll procent i arbetslöshet). Man kan fråga sig hur många som var "arbetslösa" för 200 år sedan? Då alla hade mer egenansvar (egna företagare?). Oförskämda och bortskämda, varför ska andra lösa ett "jobb" åt dig!? Absurt! Paternalism åt irrationella medborgare? Som sagt - antingen den ena förnedringen eller den andra. Bara att välja....... /T
Publicerat September 15, 201411 yr Detta är en populär post. Ingen kommer att samarbeta med SD och det är absolut inga politiska problem att lämna dem utanför allt inflytande. Så har man gjort med muppartier sedan hedenhös. Hårdrar man saken så är ju tex 47% av befolkningen utan inflytande i många kommuner. SD får sluta anspela på att det är "odemokratiskt" och liknande. De får inte vara med eftersom de står för grundläggande värderingar som inte är acceptabla i ett anständigt samhälle. Punkt slut. På samma sätt som tex kommunisterna under hela efterkrigstiden fram till murens fall. Vänligen förklara för en okunnig mupp vad som är oanständigt i SD´s politik. Att vilja minska invandringen till en nivå som skulle placera oss i mittfåran i ett europeiskt perspektiv kan väl knappast ses som extremt? Förutsätter att du tycker att vi genast bör avbryta samtliga samarbeten med länder som tex Finland som bör vara dödsnazister i dina ögon med tanke på deras invandringspolitik.
Publicerat September 15, 201411 yr Detta är en populär post. Om att rösta på SD (citat Kristoffer Appelquist) http://www.sydsvenskan.se/asikter/det-ar-lite-for-mycket-skramselpropaganda-i-rorelse-just-nu/ Jag tycker att det är lite för mycket skrämselpropaganda i rörelse just nu. Min uppfattning är att de flesta politiker menar väl. Risken är mycket liten för att ett enskilt parti skall få egen majoritet och vår representativa riksdag har en tendens att dämpa de värsta stolligheterna. Om så du och hela din släkt så röstar på KD så kommer det inte bli förbjudet med abort eller popmusik, det kommer inte att bli lag på kristen gympa i skolan eller förbjudet för bögar att spela dragspel. Rösta på KD om du vill. Bara för att du röstar på Sossarna så kommer inte hela restaurangnäringen gå åt helvete eller alla företag flytta utomlands. Pysselsättnings-jobben kommer varken bli fler eller färre än vad de är nu och det blir inte lag på att alla ska röka gul blend och hellre sitta på fackmöten än att jobba. Rösta på Sossarna om du vill. Vänsterpartiet? Dom kommer inte att lyckas förstatliga varken McDonalds eller Jordbruket. Det blir ingen planekonomi eller förbud mot att sälja rullstolar. Det blir inga stora marschövningar på Järntorget i Göteborg. Ekonomin kommer inte att rasa samman. Rösta på Vänsterpartiet om du vill. Centern. Dom kommer inte att privatisera varken Försvarsmakten eller polisen. Alla måste inte gå i gummistövlar och lukta bajs bara för att du röstar på dom, alla måste inte heller knarka med Alexander Bard på Stureplan. Känns det rätt så lägg din röst här! Folkpartiet. Nä, han kommer inte att tvinga barnen att göra armhävningar om de inte äter upp sitt lapskojs. Läskunnigheten kommer inte helt att försvinna. Vi kommer inte omedelbart att skicka stora trupper till Irak som nya Nato-medlemmar. Rösta på FP om du vill. Chemtrails? Jag tror inte att de kommer att lägga all sin energi på Foliehatts-teorier, jag tror inte att de kommer att förbjuda alla bilar, bussar eller flygplan. Alla måste inte ha kofta och skägg på sig och alla måste inte ha cykelhjälm på föräldramötet. Rösta du på Miljöpartiet om du vill! Moderaterna. Nä, dom kommer inte tillåtas ge bort hela den offentliga sektorn till sin Djursholmskompisar. Man kommer inte att slå ihjäl förortsbor eller helt ta bort skatten på jaktvapen, årgångsviner och parfym. Rösta du på Moderaterna. F!? Det blir ingen straffskatt på att stå upp och kissa. Det blir inte skottpengar på äldre män som hålls föreläsningar om allt i tid och otid (tyvärr). Det blir sannolikt inte förbjudet att använda orden "han", "tillväxt" eller ens "borrmaskin". Rösta du på F! om det känns bra. SD. Tredje världskriget kommer inte att bryta ut om du röstar på SD. De kommer inte omedelbart att införa obligatorisk folkdräkt i skolan eller lagstifta om att man måste kunna se vad "tavlorna föreställer". Men i deras partiprogram görs det skillnad mellan folk och folk. Man tillerkänner sig ideologin "nationalism" som historiskt sett har visat sig fungera dåligt. (googla). Man menar att det vore bättre "att hjälpa flyktingarna på plats" än att låta dom komma hit. En mycket orealistisk lösning.(googla) Man pratar om vad det "kostar" att stötta människor som flytt från Krig. Lägger man till att en FÖRKROSSANDE MAJORITET (googla) av SD:s kandidater öppet eller i smyg uttryckt sig FRUKTANSVÄRT RASISTISKT. (googla) så kan slutsatsen inte bli någon annan än att: Sverigedemokraterna är rasister. Och därmed: Om du röstar på Sverigedemokraterna så röstar du för rasism. Om du vill protestera mot idiotiska Stockholmarjävlar som tror att den där pissluktande Slussen är ett av jordens sju underverk, att man är nynazist om man inte äter surdegsbröd, att man är ett low life om man kör A-traktor eller äter kok-korv, vill du protestera mot att välfärden sviker, att du och dina vänner har det tufft? Vill du vara tydlig med att du inte accepterar vilken jävla medeltida kvinnosyn som helst? Gör det! Protestera järnet! Men INTE genom att rösta in rasister i riksdagen. För visst, de kommer inte lyckas få igenom särskilt mycket av sin politik. Det kommer de andra att se till. Men, de kommer fortsätta att sprida en väldig massa rädsla. När vi blir rädda så blir vi farliga för varandra (googla). Kram/Kristoffer
Publicerat September 15, 201411 yr Om att rösta på SD (citat Kristoffer Appelquist) http://www.sydsvenskan.se/asikter/det-ar-lite-for-mycket-skramselpropaganda-i-rorelse-just-nu/ Jag tycker att det är lite för mycket skrämselpropaganda i rörelse just nu. Min uppfattning är att de flesta politiker menar väl. Risken är mycket liten för att ett enskilt parti skall få egen majoritet och vår representativa riksdag har en tendens att dämpa de värsta stolligheterna. Om så du och hela din släkt så röstar på KD så kommer det inte bli förbjudet med abort eller popmusik, det kommer inte att bli lag på kristen gympa i skolan eller förbjudet för bögar att spela dragspel. Rösta på KD om du vill. Bara för att du röstar på Sossarna så kommer inte hela restaurangnäringen gå åt helvete eller alla företag flytta utomlands. Pysselsättnings-jobben kommer varken bli fler eller färre än vad de är nu och det blir inte lag på att alla ska röka gul blend och hellre sitta på fackmöten än att jobba. Rösta på Sossarna om du vill. Vänsterpartiet? Dom kommer inte att lyckas förstatliga varken McDonalds eller Jordbruket. Det blir ingen planekonomi eller förbud mot att sälja rullstolar. Det blir inga stora marschövningar på Järntorget i Göteborg. Ekonomin kommer inte att rasa samman. Rösta på Vänsterpartiet om du vill. Centern. Dom kommer inte att privatisera varken Försvarsmakten eller polisen. Alla måste inte gå i gummistövlar och lukta bajs bara för att du röstar på dom, alla måste inte heller knarka med Alexander Bard på Stureplan. Känns det rätt så lägg din röst här! Folkpartiet. Nä, han kommer inte att tvinga barnen att göra armhävningar om de inte äter upp sitt lapskojs. Läskunnigheten kommer inte helt att försvinna. Vi kommer inte omedelbart att skicka stora trupper till Irak som nya Nato-medlemmar. Rösta på FP om du vill. Chemtrails? Jag tror inte att de kommer att lägga all sin energi på Foliehatts-teorier, jag tror inte att de kommer att förbjuda alla bilar, bussar eller flygplan. Alla måste inte ha kofta och skägg på sig och alla måste inte ha cykelhjälm på föräldramötet. Rösta du på Miljöpartiet om du vill! Moderaterna. Nä, dom kommer inte tillåtas ge bort hela den offentliga sektorn till sin Djursholmskompisar. Man kommer inte att slå ihjäl förortsbor eller helt ta bort skatten på jaktvapen, årgångsviner och parfym. Rösta du på Moderaterna. F!? Det blir ingen straffskatt på att stå upp och kissa. Det blir inte skottpengar på äldre män som hålls föreläsningar om allt i tid och otid (tyvärr). Det blir sannolikt inte förbjudet att använda orden "han", "tillväxt" eller ens "borrmaskin". Rösta du på F! om det känns bra. SD. Tredje världskriget kommer inte att bryta ut om du röstar på SD. De kommer inte omedelbart att införa obligatorisk folkdräkt i skolan eller lagstifta om att man måste kunna se vad "tavlorna föreställer". Men i deras partiprogram görs det skillnad mellan folk och folk. Man tillerkänner sig ideologin "nationalism" som historiskt sett har visat sig fungera dåligt. (googla). Man menar att det vore bättre "att hjälpa flyktingarna på plats" än att låta dom komma hit. En mycket orealistisk lösning.(googla) Man pratar om vad det "kostar" att stötta människor som flytt från Krig. Lägger man till att en FÖRKROSSANDE MAJORITET (googla) av SD:s kandidater öppet eller i smyg uttryckt sig FRUKTANSVÄRT RASISTISKT. (googla) så kan slutsatsen inte bli någon annan än att: Sverigedemokraterna är rasister. Och därmed: Om du röstar på Sverigedemokraterna så röstar du för rasism. Om du vill protestera mot idiotiska Stockholmarjävlar som tror att den där pissluktande Slussen är ett av jordens sju underverk, att man är nynazist om man inte äter surdegsbröd, att man är ett low life om man kör A-traktor eller äter kok-korv, vill du protestera mot att välfärden sviker, att du och dina vänner har det tufft? Vill du vara tydlig med att du inte accepterar vilken jävla medeltida kvinnosyn som helst? Gör det! Protestera järnet! Men INTE genom att rösta in rasister i riksdagen. För visst, de kommer inte lyckas få igenom särskilt mycket av sin politik. Det kommer de andra att se till. Men, de kommer fortsätta att sprida en väldig massa rädsla. När vi blir rädda så blir vi farliga för varandra (googla). Kram/Kristoffer Tyvärr Kristoffer Appelquist men detta var nog bland det sämsta jag läst på länge :thumbsdown:
Publicerat September 15, 201411 yr Tyvärr Kristoffer Appelquist men detta var nog bland det sämsta jag läst på länge :thumbsdown: För att?
Publicerat September 15, 201411 yr Vänligen förklara för en okunnig mupp vad som är oanständigt i SD´s politik. Att vilja minska invandringen till en nivå som skulle placera oss i mittfåran i ett europeiskt perspektiv kan väl knappast ses som extremt? Förutsätter att du tycker att vi genast bör avbryta samtliga samarbeten med länder som tex Finland som bör vara dödsnazister i dina ögon med tanke på deras invandringspolitik. Som jag tolkar inlägg i debatten så vågar jag nog varken åka till Norge, Danmark eller Finland framöver. Verkar ju vara fruktansvärt omoraliska länder med stygga människor som ser ner på andra. Eller kan det vara så att allt för stor del av Svenska folket genom medias filter missat orsaken till att Sverigedemokraterna ökar? Alliansen största misstag i debatten är inte att de hade en tydlig ståndpunkt mot Sverigedemokraternas krav på kraftigt minskad invandring. Det var inte heller att man inte var lika tydlig med planerna på en bibehållen asylinvandring men kraftigt åtstramad anhöriginvandring. Utan att man intalade sig att Svenska folket inte behöver få veta kostnader som kommer med invandring. När en sida säger - Det kostar massor och den andra under 4 år kontrar med att vi tjänar på detta, för att 2 veckor innan valet ändra sig och be svenska folket att öppna sina plånböcker så blir det så här. Stefan Löfven har en tuff tid framför sig och jag hoppas för Sveriges framtid att han reder ut migrations, integrationsfrågorna och minskar segregationen. Alla kan inte få sina seder och bruk tillgodosedda i Sverige direkt. Över tid kan man säkert få det då allt tillslut förändras. Blundar man för detta blir det konsekvenser. Regeringen som blir får gå tillbaka och fundera över hur vi lyckades med integrationen förr och få inspiration till hur man skall göra. Sannolikhet för nyval är dock stor sett till mandatfördelningen efter gårdagens val.
Publicerat September 15, 201411 yr Sd utesluter ju folk som har rasistiska/extrema åsikter precis som alla andra partier gör, för ni ska ju inte tro att politikerna i de andra partierna är några änglar... Läs sd's partiprogram istället för att gråta över att 13% av sveriges befolkning är rasister, där står det vad sd står för och inte vad ett fåtal extremister som har eller kommer att uteslutas tycker.
Publicerat September 15, 201411 yr För att?För att...... SD inte kan påstås vara ett RASISTISKT parti - såvida man inte är så trångsynt att man enbart ser med ett öga - nämligen brunögat. Att ett parti vill höja välfärden för oss i landet genom att dra ned på intåget ifrån alla andra länder kan väll knappast vara RASISTISKT utan mer omtänksamt. Själv har jag väldigt dålig tandstatus då jag har frätande saliv - som det ser ut nu får tänderna ramla sönder då jag inte har råd att fixa till de men asylsökande har gratis tandvård i ett land som vi har byggt upp - förklara gärna den logiken för mig Alexb!!!!!Detta är bara ett exempel - SD har ju dessutom andra ståndpunkter, bland annat för landsbygden osv. Skärp er nu för fan svenska folket!
Publicerat September 15, 201411 yr Detta är en populär post. Ett tillägg är att om partierna ska fortsätta med denna "uteslutningspropagandan" så kommer SD att få även min röst om 4 år och jag tror inte att jag är ensam om att känna så här - långt därifrån.
Publicerat September 15, 201411 yr Sd utesluter ju folk som har rasistiska/extrema åsikter precis som alla andra partier gör, för ni ska ju inte tro att politikerna i de andra partierna är några änglar... Läs sd's partiprogram istället för att gråta över att 13% av sveriges befolkning är rasister, där står det vad sd står för och inte vad ett fåtal extremister som har eller kommer att uteslutas tycker. Man utesluter även den media som granskat partiet och hjälp SD att hitta dessa rasister inom partiet. Expressen va ju utestängda från SD's valvaka.
Publicerat September 15, 201411 yr För att...... SD inte kan påstås vara ett RASISTISKT parti - såvida man inte är så trångsynt att man enbart ser med ett öga - nämligen brunögat. Att ett parti vill höja välfärden för oss i landet genom att dra ned på intåget ifrån alla andra länder kan väll knappast vara RASISTISKT utan mer omtänksamt. Själv har jag väldigt dålig tandstatus då jag har frätande saliv - som det ser ut nu får tänderna ramla sönder då jag inte har råd att fixa till de men asylsökande har gratis tandvård i ett land som vi har byggt upp - förklara gärna den logiken för mig Alexb!!!!! Detta är bara ett exempel - SD har ju dessutom andra ståndpunkter, bland annat för landsbygden osv. Skärp er nu för fan svenska folket! Men ett parti uppbyggt av rasister, som styrs av rasister bör väl iaf vara ganska nära ett rasistiskt parti, tycker du inte? Jag har diagnosticerats med ett autismspektra-störning, vilket ger mig rätt till i princip gratis tandvård, vill du att jag skall lämna landet också då? Det du skriver är nog bland det sämsta jag läst och det låter, otroligt nog, rasistiskt. Jag har hört flera liknande argument som ditt. "Vad skulle du tycka om din syster blev våldtagen av en neger?!?!?!1+1+1", "Invandrarna får gratis körkort!!!!!!!!!!!", "invandrarna tar alla jobb och alla bidrag!!!", samtliga kommentarer sagda av rasister.
Publicerat September 15, 201411 yr Problemet är att SD är ett rasistiskt parti i grunden. Jag tror dock inte att väljarna är rasister. Jag oroar mig för alla andra frågor SD driver där man skall "rena" kulturen, minska mångfald, ej låta homosexuella gifta sig tex. Jag innerligt hoppas att S och M tar tag i integrationsproblematiken och gör den frågan till deras. Det är viktigt att man inser att 12,9% är oroliga... man måste ta tag i denna problematik. Nydemokrati fick ju 7-8% så jag räknar med att den procenten finns alltid, SD har ju legat där länge men nu fördubblat siffrorna. Det säger en hel del om folks rädsla.
Publicerat September 15, 201411 yr Men ett parti uppbyggt av rasister, som styrs av rasister bör väl iaf vara ganska nära ett rasistiskt parti, tycker du inte? Jag har diagnosticerats med ett autismspektra-störning, vilket ger mig rätt till i princip gratis tandvård, vill du att jag skall lämna landet också då? Det du skriver är nog bland det sämsta jag läst och det låter, otroligt nog, rasistiskt. Jag har hört flera liknande argument som ditt. "Vad skulle du tycka om din syster blev våldtagen av en neger?!?!?!1+1+1", "Invandrarna får gratis körkort!!!!!!!!!!!", "invandrarna tar alla jobb och alla bidrag!!!", samtliga kommentarer sagda av rasister. Ok, då vet jag hur du tycker.Jag är en rasist enligt dig - tack och hej!
Publicerat September 15, 201411 yr Vänligen förklara för en okunnig mupp vad som är oanständigt i SD´s politik. Att vilja minska invandringen till en nivå som skulle placera oss i mittfåran i ett europeiskt perspektiv kan väl knappast ses som extremt? Förutsätter att du tycker att vi genast bör avbryta samtliga samarbeten med länder som tex Finland som bör vara dödsnazister i dina ögon med tanke på deras invandringspolitik. Ett parti som i botten är nynazistiskt även om de försöker polera bort det värsta går knappast att kalla annat än oanständigt. Grundläggande värderingar om att vissa människor (med vitt skinn) är mer värda än andra människor (med brunt skinn) är djupt förankrade både i partiet och hos många (alla?) företrädare. Xenofobi.Har du läst partiprogrammet? Granskat deras ekonomiska förslag? Studerat deras track record vad gäller faktiska förslag lokalt och på riksnivå? Det är en självklarhet att övriga partier inte tar i dem med tång eftersom de inte delar det mesta grundläggande för samhället. Men visst, lova allt till alla bara vi får skicka bort utlänningarna har ju funkat förr för att värva röster...