Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åteljakt räv 2014-2015

Featured Replies

Publicerat

Hörde en räv skälla bakom mitt hus när jag kom hem i natt. Bra då kan jag fånga en till snart. Kanske kan vara lönt att smygjaga på skällande räv?

• Svar 468
  • Visningar 36,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Skare borgar för mkt spring också, när allt ligger som ett salsgolv.

*Skaran* är inte att förglömma! :yes:

Publicerat

Satt ute en stund och hörde några skall påväg ut men väl ute var det bara ett hundratal gäss som simmade förbi på hagelhåll, dom gjorde det säkert för att jävlas!

:biggrin:

Publicerat

Hade ny semi-idiotsittning i natt.. en räv hade larvat över gårdsplanen när jag kom och sannolikt samma hade gått förbi nedanför kojan. Ingen trafik hos mej när jag satt dessvärre. När jag drog så körde jag ned till en bro mellan två sjöar för att kolla, hade högre förväntningar där.. en ensam hane hade gått förbi och pinkat på ett träd annars hare och rådjur.

Tror det är dags att omlokalisera en smula, har en annan del av marken där det är superhett men där finns inga bekvämligheter.. inte ens ett vettigt placerat torn. Så det krävs lite jobb innan det kan fungera. Tror stenhårt på området i alla fall så där måste vi försöka fixa ngt!

Publicerat
  • Författare

Samma här.. Dåligt med rörelse på dom nu när det snöat i några dagar, men snart blir det nog fart på dom igen! :)

Publicerat

Hade de två första rävspåren på åteln idag :D en liten o en stor, mkt nya rävspår över hela åkern oxå :) hoppas verkligen de kan komma räv nu i helgen. Juste en fråga till alla rävjägare här. Jag ska sitta där nu på torsdag o fredag natt. Hur ska jag göra för att fylla på med hundmat ifall dom äter upp? Gå dit mitt på Dagen?

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Hade de två första rävspåren på åteln idag :D en liten o en stor, mkt nya rävspår över hela åkern oxå :) hoppas verkligen de kan komma räv nu i helgen. Juste en fråga till alla rävjägare här. Jag ska sitta där nu på torsdag o fredag natt. Hur ska jag göra för att fylla på med hundmat ifall dom äter upp? Gå dit mitt på Dagen?

Skaffa ett rör ca:50mm och en dryg halvmeter långt , sätt ett stopp i ena änden och fyll på med hundmat så kan du kasta längre.

Då behöver du inte gå så nära åteln.

Funkar fint.

Publicerat

Skaffa ett rör ca:50mm och en dryg halvmeter långt , sätt ett stopp i ena änden och fyll på med hundmat så kan du kasta längre.

Då behöver du inte gå så nära åteln.

Funkar fint.

Ah du gör så, jag har kastat på en typ tio meter, så dom skräms inte av de?

Publicerat

Ah du gör så, jag har kastat på en typ tio meter, så dom skräms inte av de?

Spelar stor roll vad för sorts räv du åtlar, skogsräv eller mer byräv. Byrävar är så mkt mer toleranta när det kommer till människo ittring.
Publicerat

Spelar stor roll vad för sorts räv du åtlar, skogsräv eller mer byräv. Byrävar är så mkt mer toleranta när det kommer till människo ittring.

De e byräv kan man la kalla de, massor av hus runt åkrarna ;)

Publicerat

De e byräv kan man la kalla de, massor av hus runt åkrarna ;)

Har min åtel just så, 40m ifrån ytterdörren, de funderar inte så mkt på lukten, mer på att det är lugnt på torpet.
Publicerat

Har min åtel just så, 40m ifrån ytterdörren, de funderar inte så mkt på lukten, mer på att det är lugnt på torpet.

Ah okej gött ;) denna ligger väl typ 200 meter från gården o 200 meter från massa andra hus ;)

Publicerat

PTSS! årets tredje ligger :)

Publicerat

Grattis Kurok! :smile:

Publicerat

Tackar!

Publicerat

Grattis till mickel! :smile:

Publicerat

Låter som du har tömt de gamla åtlarna men fortfarande har lite Vakabstinens  :tongue:

Publicerat

Ikväll blir min premiär sittning på åteln, vart spår på åtel i tisdags och runt överallt. Igår va de bara spår runt åteln. Kan bli riktigt kul ;)

Publicerat

Vaket i sig är rätt hjärndött.. pulspåslaget när man ser den röde komma rinnande är kicken och grejen för mej!

Kollade befintlig åtel, minst ett spår där från natten till idag. Känns så där, hade gärna sett fler men vågade inte kolla bortsidan av åteln ville inte traska runt där i onödan. Öste ut 10 kg hundmat som jag hittat och kanske 20 kg färskfoder i form av en isklump.

Var till "nya" stället och spikade vart tornet ska stå, inget snack.. hade rävspår även där typ "oåtlat".. Körde ut en rejäl skvätt hundfoder även där samt en isklump färskfoder. Denna är frusen så nu får kråkjävlarna svårt att sno rävens mat  :tongue: Med lite flyt så premiär på nya stället måndag natt. 

Ikväll blir det gamla vanliga kojan med värme o kaffe  :wub:

Publicerat

Blir ett vak på bondgården ikväll..och kommer det inga rävar så ska jag försöka locka ner rävarna som skäller i skogen en bit ifrån..

Beslutsångest över bössval.. Hagel eller kula..kan få räven så nära som 10m...