Publicerat Januari 14, 201511 yr Den står ju upp??! Ja. Får vaka till helgen. Men det ska bli mycket snö under helgen men den kanske kommer ut ändå
Publicerat Januari 22, 201511 yr Eftersom det låg snö på backen så fick det bli en sittning i kojan! Det är ju arbetsdag i dag så den blev kort och det enda som skedde var att jag hörde löpskall i närheten (Hanens skall) Redan 24:00 gav jag upp så det kan absolut ha sprungit räv fram och tillbaka framför kojan hela natten sedan Jag knallade hem och gick på helt färska spår som korsade gräsmattan bakom huset, räven har tassat förbi fällan och huset för att säkert i godan ro kalasa på allt Åtelgott när jag kommit hem Så kan det va!
Publicerat Januari 22, 201511 yr Snö på åtlarna nu..och rävspår på samtliga..antagligen blir det ett pass framåt kvällen..ny hundmat har kastats ut..
Publicerat Januari 22, 201511 yr Detta är en populär post. Satt en stund i kojan jag med i natt 22-02. 23:03 kom det en tik å strök förbi åteln. Såg inget mer. Men det blir nog en tur i natt med
Publicerat Januari 23, 201511 yr Detta är en populär post. Jag fick lite jobb att återställa åteln idag Det är hårt arbetande Predatorer som springer runt den! Ett Kalvskinn med tillhörande huvud släpade de iväg 80m i sick sack Det ligger tillbaka på plats igen fastgjort i en pall inför nästa sömnlösa kväll och natt
Publicerat Januari 23, 201511 yr Det händer då någonting hos dig iaf, här är det helt dött . Det verkar vara väldigt trögt. Satt till 04 å såg inte så mycket som ett hår av en räv
Publicerat Januari 23, 201511 yr Jo det rör sig! Jag hoppades få suttit en stund ikväll men jag har en kärlekskrank Fru som vill bjuda på vin så jag vet inte om det blir Rådjur jag jagar ikväll 2 åtlar är i full fart och det är lätt att se att jag inte sköt sista räven förra året Olika storlekar och olika ingångs spår så jag gissar att jag har minst 4 trofasta på den ena åteln och den andra har jag inte lyckats reda ut ännu men fler än 3 torde det vara. 3 åteln ligger i skogen och jag har inte varit där på en vecka så den blir intressant att titta till. Hoppas snön stannar åtminstone till 15 Mars
Publicerat Januari 23, 201511 yr Satt igår men det blev inget..hörde räv vråla ett par hundra meter bort. Var förbi en annan åtel idag där jag åtlade igår och det var nya spår där..en säck bröd slängdes ut och det som inte försvinner under natten tar fåglarna imorgon.. På söndag blir det vak där.
Publicerat Januari 24, 201511 yr Författare Detta är en populär post. Blev en av varje inatt. Tiken kom först och sen kom en liten liten hane. Tyvärr var tiken lite skabbangripen:( Go natt!
Publicerat Januari 24, 201511 yr Författare Tackar! Det var som Jonsson nämnde nr 9 & nr 10 för säsongen!
Publicerat Januari 24, 201511 yr Författare Bra jobbat! Inte många timmar i bingen för dig nu Nej det stämmer! Tur man har ett litet sömnbehov! Så 3-4 timmar bruka räcka fint. ☺
Publicerat Januari 24, 201511 yr Idag har jag lagt lite slaktrester på ena åtel och sedan haft en flamberad Tupp i koppel på en 2,5km skogspromenad som slutade i skogsåteln vid Jaktlagets stuga. Det hade snöat hela morgonen så det var lätt att se att det finns dag aktiva rävar i grannskapet! En räv hade tagit sin tid på sig vid åteln och lirkat fram lite Rådjurs ränta från förr förra helgen och sedan hade den tagit turen vidare förbi trappen till kojan där får de ju inte gå!! Efter att jag noga markerat eget revir vid kojan så hoppas jag få räven att välja en bättre infart till åteln På vägen hem från kojan är det ca:500m till bebyggelsen börjar och när vi gick den så korsade vi 3 rävspår från idag!! Säkert är det samma räv men de verkar inte ligga och sova på dagarna, får hoppas de inte snott Tuppen när jag kommer dit för en sittning!!
Publicerat Januari 29, 201511 yr Igår regnade snön bort så det blev inget vak..men nu har det snöat sen i natt..blötsnö men det kan nog bli vak ikväll.. Frågan är vilken åtel man ska prova..
Publicerat Januari 29, 201511 yr Igår regnade snön bort så det blev inget vak..men nu har det snöat sen i natt..blötsnö men det kan nog bli vak ikväll.. Frågan är vilken åtel man ska prova.. Har ni snö där uppe vi har knappt haft snö alls här//Simon. Fint skare va serru
Publicerat Januari 29, 201511 yr Hade lite granna tänkt gå all-in ikväll men så rök det mesta av snön.. Och som om inte det räckte så är det maximalt uppfuckad vind, inget av de tänkta heta ställena fungerar
Publicerat Januari 29, 201511 yr Var borta på en gård där jag åtlar..inte mycket snö men månskenet lös upp fullt tillräckligt där.. Kan man slippa regn så kan det bli vak kanske...där får jag sitta ute nämligen...
Publicerat Januari 29, 201511 yr Gått troll i detta [emoji36][emoji36] sköt på en 80 m stilla. Slog ihop o sen iväg efter ngr sekunder [emoji48][emoji48] Sent from my iPhone using Tapatalk