Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åteljakt räv 2014-2015

Featured Replies

Publicerat

nu är det action på min ena åtel, la ut en död katt igår och surrade fast den med ståltråd. Idag är den borta och rådjuret är det ätit och draget på. Snart blir det en sittning för att klämma dit mickel!:)

• Svar 468
  • Visningar 35,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

nu är det action på min ena åtel, la ut en död katt igår och surrade fast den med ståltråd. Idag är den borta och rådjuret är det ätit och draget på. Snart blir det en sittning för att klämma dit mickel! :)

Du skulle ha hängt katten en bit upp i trädet så att mickel hade fått jobba för att nå den. :thumbsup:

Publicerat

David: vad har du för kamera?

Publicerat

Vilka rävspår i snön :smile:

Publicerat

Fick ej med din bild Jonsson :tongue:

Publicerat

Sköt nyss räv nummer 3, den här gången med 95gr v-max, ungefär samma effekt som 85gr varminter, ordentligt utgångshål och säkert 3hg lättare räv. Fina är att både v-max och varmintern träffar innom 1.5cm ifrån varandra på tavlan så funkar fint ifall man inte får tag på ena kulan, kan man köpa den andra utan att skjuta in på nytt.

Förra natten såg jag 3 rävar på åteln men var för dåligt ljus(snödimma) för siktet, Blir nog att införskaffa en 6-24x72...

Såg dock dom hyffsat bra i kikaren.

/Baner

Publicerat

David: vad har du för kamera?

Scoutguard sg 550 om jag minns rätt :)

Publicerat

Fullt drag på åteln nu! Nya lampan funkar fint och dom verkar inte vara skygga för ljuset. Men den portabla kojan står lite för lågt så det höga gräset täcker mycket av åteln så det blir nog att fixa en annan mindre koja dit och göra ett litet torn till den så att man kommer upp en bit. Fint att veta att man kan vaka även om det inte är någon snö ute :thumbsup:

Publicerat

Fullt drag på åteln nu! Nya lampan funkar fint och dom verkar inte vara skygga för ljuset. Men den portabla kojan står lite för lågt så det höga gräset täcker mycket av åteln så det blir nog att fixa en annan mindre koja dit och göra ett litet torn till den så att man kommer upp en bit. Fint att veta att man kan vaka även om det inte är någon snö ute :thumbsup:

Är det inte bara att ta fram slåtteraggregatet o rensa upp fram till åteln o runt om??? :thumbsup:  :tongue:

Publicerat

Är det inte bara att ta fram slåtteraggregatet o rensa upp fram till åteln o runt om??? :thumbsup::tongue:

Om det hade varit kallt här nu hade vi haft metervis med snö men då det är varmt kommer det som regn så med andra ord är åkern genomsur och jag skulle inte vilja köra där med traktorn! :tongue:
Publicerat

Vad använder du för lampa? :)

Publicerat

Om det hade varit kallt här nu hade vi haft metervis med snö men då det är varmt kommer det som regn så med andra ord är åkern genomsur och jag skulle inte vilja köra där med traktorn! :tongue:

Haha! Det var ju synd att ni inte någon snö då. :sad: Du får väl gå med trimmer ihop med brorsan så att ni får en skjutgata. :thumbsup:  :tongue:

Publicerat

Vad använder du för lampa? :)

Tror att det var en från Gyttorp med 3st 3w dioder med dimmer, var brorsan som beställde den så jag är inte helt hundra [emoji2] Den lyser väldigt fokuserat så man borde egentligen montera den högt upp som tex en gaveln på en ladugård men det funkar bra ändå ;)
Publicerat

Kollade till skogsåteln idag...där måste det vara bra aktivitet för det låg inte mycket mat kvar..bara några älgben. Nu får snön se till att komma tycker jag...jag har vakabstinens...måste vaka..NU!!!

Publicerat

Skulle ut och gå med hunden ikväll. och när jag tittar mot min ej färdiga koja så står en räv bredvid och förmodligen flinar åt att den inte är klar!

Grattis till räven!

S. 

Publicerat

Gratta brorsan Anders! :smile:

Snyggt sätt att få hjälp med åteljakten  :tongue:

Publicerat

Grattis till mickel! :smile:

Skönt att få bort den med skabb. :thumbsup:

Publicerat

Gratta brorsan Anders! [emoji2]

Snyggt sätt att få hjälp med åteljakten :tongue:

Det ska jag göra [emoji2]

Jo precis och på samma gång få lite mer jaktlust i honom, sen när en 10kg+ står där så får han titta på istället :wink:

Publicerat

Var ut och kollade rävkojan idag.. Färdigställde den inför kommande sittningar och konstaterade att det var redan tryck på åteln. Petade ut en hink slaktavfall från 100 vaktlar med idag så om jag får det att lira med familjen så blir det premiärsittning onsdag natt! Om jag nu hittar Vixen.. har inte hanterat den på ett tag..

Publicerat

Matade in 2 av tre åtlar med säckavis av slaktavfall så nu vibrerar de Nattetid  :tongue:

Lite snö tack!!

Publicerat

Matade in 2 av tre åtlar med säckavis av slaktavfall så nu vibrerar de Nattetid  :tongue:

Lite snö tack!!

Snö finns i norr men det är inte mycket. :tongue:

Publicerat

Behöver bara täcka backen så går starten :)

Publicerat

Behöver bara täcka backen så går starten :)

Ja visst räcker det. :thumbsup: