Publicerat December 27, 201411 yr Vakjakten går trögt för en själv, har en räv som går där ibland på åteln hemma bakom garaget men på åteln några kilometer bort är det full fart.. Dock så lyser inte månen upp nog just nu så vakandet där får vänta... Förstår inte varför inte åteln här hemma duger... Börjar ju likna fan att man aldrig får en framför pipan och snart har ju de mesta av säsongen gått och löpet är det inte någon bra aktivitet under heller... Stressen kryper på...
Publicerat December 27, 201411 yr -18 Grader... någon idé ikväll? Jag har skjutit räv på åtel i minus 18... Så ut med dig..det kan gå vägen..
Publicerat December 27, 201411 yr 18minus är inget hinder.. Det är iofs det kallaste jag vakat i men den gången gick det vägen..00:40 vill jag minnas att den räven kom men det är några år sedan...klä dig varmt.
Publicerat December 27, 201411 yr Va fan..trodde inte första inlägget kom med..men nu blir det ju desto tydligare..haha.. Ut med dig!
Publicerat December 28, 201411 yr Tack. Nej men jävlar va jag frös Det är svårt att sitta stilla o hålla värme i -18.
Publicerat December 28, 201411 yr Värst var att sitta tyst i -18 ...golvplankorna i loftet var helt djupfrusna så det smällde högt vid minsta rörelse.. Tårna tinar inte upp i första taget efter ett sånt vakpass..
Publicerat December 28, 201411 yr Snön och kylan har glort att det börjar röra på sig, mycket nya spår men inget större intresse för åtlarna. Känns skönt att kunna sitta inne i värmen och vänta på åtellarmen ska pipa, hade räv som passerade kl 21:30 & 01:30, sedan gick jag och lade mig och sov.
Publicerat December 28, 201411 yr Ikväll blir det sittning.. ingen koll på hur det ser ut där ute, vet att det matats dåligt i några dagar men det brukar alltid vara trafik där så förhoppningsvis så ska någon räv visa sig. En annan lite spännande grej är att varken jag eller Walleman har suttit där ute i denna vind, det hetaste området har vi oftast vindat ned.. nu kan de följa ett skogsbevuxet bete med en och annan fasan i hela vägen fram till åteln.. Welcome säger Vixen och jag
Publicerat December 28, 201411 yr Ikväll blir det sittning på en ny åtel som jag tror gott om.. Bondgård med åkrar och betesmark precis invid samhället.. Åtlade med massa hundmat i förrgår kväll...
Publicerat December 28, 201411 yr Författare Jävlar vad kallt det var inatt.. 4 timmar fick räcka! Inget skjutet men blir nytt försök inatt!
Publicerat December 28, 201411 yr Författare Detta är en populär post. En ligger! Stod vid åteln när jag satte mig.
Publicerat December 29, 201411 yr Halvträff på en tidigare eller bom vet fan inte o nu dog en skabbis.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 29, 201411 yr Jag hade första sittningen för säsongen i går! Ingen räv visade sig men Halvmåne och ett knappt cm tjockt lager snö gör det möjligt att se i varje fall. Grattis alla skyttar ,jag hoppas kunna sälla mig till er inom kort. Jag måste bara försöka skydda termometern från att stiga över nollan de närmsta dagarna!! frysen kanske
Publicerat December 29, 201411 yr Japp! Har ett element med två effektlägen.. körde på fullfräs i natt och fick ta av mej jackan Blev i vanlig ordning en fuck-up och en skjuten i natt.. Mer i jaktdagboken.
Publicerat Januari 3, 201511 yr Detta är en populär post. Vakräv nr1 för säsongen trillade av pinn klockan 23:00 ganska exakt Ingen snö på backen men gubben i månen gjorde jobbet gott nog! Det var med tur som jag såg skuggan springa fram ,men i kikarsiktet så var det inga problem att se vad som fanns framför pipan.