Publicerat December 11, 201411 yr Författare En riktigt väluppfostrad son du har! Grattis till räven!
Publicerat December 11, 201411 yr Ja, det låter som att sonen har blivit tidigt inskolad i jakten. Grattis till mickel!
Publicerat December 13, 201411 yr Detta är en populär post. Nu har trutarna hittat till åteln, dom har käkat på ordentligt och ställt till med oreda! Lyckades att lobba in ett nackskott med 22:an på 135m och den hade fortfarande fisk i munnen
Publicerat December 13, 201411 yr med den liggandes mitt i så blir de andra Trutarna lite mindre benägna att tömma åteln direkt! Hur är dina åtlar besökta nattetid? Jag har en åtel som det rör sig kontinuerligt på de andra 2 åtlarna kan jag inte säga att de har besök varje natt eller ej! Snö tack!!! Svårt att se nu!
Publicerat December 13, 201411 yr med den liggandes mitt i så blir de andra Trutarna lite mindre benägna att tömma åteln direkt! Hur är dina åtlar besökta nattetid? Jag har en åtel som det rör sig kontinuerligt på de andra 2 åtlarna kan jag inte säga att de har besök varje natt eller ej! Snö tack!!! Svårt att se nu! Jag har en tant som bor en bit bort som vill ha apportvilt så den ligger i frysen nu! Sen är det kul och se om man kan ta några till, får hämta mer fiskrens när det börjar tryta [emoji2]Vi har bara en åtel igång nu ute på åkern, dom andra har vi ute på havsisen och då måste den dyka upp först men just nu har man inga höga förhoppningar Har dock kvar lite hummerbete från i höstas, insaltad sill och makrill som säkert stinker bra nu som man kan lägga ut på isen sen Skönt för dig som har det mesta klart och "bara" behöver vänta på att snön ska lägga sig
Publicerat December 15, 201411 yr Skaffa man en stövare så blev det garanterat 3 år med gröna vintrar
Publicerat December 15, 201411 yr Precis!......skaffa stövare strävis, jag gillar inte snö! mvh/Urban
Publicerat December 15, 201411 yr Detta är en populär post. Precis!......skaffa stövare strävis, jag gillar inte snö! mvh/Urban När jag får lite tid över till jakten så kommer jag slå till på en schiller, men dit är det långt så än kan du få snö på snoken.
Publicerat December 16, 201411 yr Schiller med strumpor då är de bara att åka! Kompisen har gula på sin tik. S.
Publicerat December 16, 201411 yr Schiller ligger här i soffan o snarkar för fullt. rävräcer är det inte än ( sen förhoppningsvis ) men senare så kanske. dock levererade han grön vinter.... inte spårsnö så långt ögat kan nå
Publicerat December 17, 201411 yr Imorse så fick jag bekräftelse på att en av åtlarna med låg aktivitet ändå rör sig På väg till jobbet så lyser 2 reflexer när strålkastarna faller på pallen med godsaker , och jag stannar upp och kan se hur en ganska orädd räv travar ikring och letar gott. Klockan var då 06:30 så rävarna har lärt sig när jag helst sover Ingen måne och ingen snö så den får gå där ett tag till.
Publicerat December 18, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Blev en tik vid 21:30 ungefär. Kommer bild imorgon. Go natt!
Publicerat December 18, 201411 yr Detta är en populär post. Blir en sittning ikväll.. Vi har ngn cm snö nu och kompisen öste ut mer käk på åteln i tisdags. Walleman har suttit en sväng och såg då två rävar utan att komma åt dem. Borde bli skjutet ikväll
Publicerat December 18, 201411 yr Lite snö hade varit fint! Här är de mörkt som. S. Du är inte ensam broder. Vi har typ 0,5 cm på gräsmattan men inte mer. Jag skulle gärna vilja ha rent vinterväglag för asfalten är kolsvart o man ser inte ens om dom vita streckade linjerna.