Publicerat Mars 9, 20224 yr Sveriges naivitet blir väldigt tydlig. Jag arbetar med vad som kallas samhällsviktig verksamhet men när jag ställer frågan om vad som förväntas av mig och min entreprenör under krig har ingen något svar. Ska vi gå hem? Ska vi jobba och göra det bästa vi kan så åtminstone räddningstjänst och nödvändiga transporter har en chans att komma fram? ...ingen har något svar på någon chefsnivå.
Publicerat Mars 9, 20224 yr 1 hour ago fubar sa: Skillnaden idag och det med stort SKILLNAD stavas kärnvapen. Utan dom hade med största sannolikhet 3:e varit igång nu, men kan ju på sätt och vis diskuteras om så inte redan är fallet om än inte i direkta sammandrabbningar mellan Nato och Ryssland eller ja det är väll också en hår fin balansgång på knivseggen, men inte direkta drabbningar soldat Nato soldat Ryssland än och ve och fasa om så inträffar. Men alliansfrihet my ass, och vore en skam om vi beter oss som under andra världskriget, är vi måna om vår frihet och demokrati ska vi förbanne mig stå på den sida som värnar fred och är en åtminstone på papperet "Försvars allians" Vi ska strida och stå upp för våra ideal, ideologi, fred och demokrati inte låta andra ta våra strider! Så är det helt klart, utan ryska kärnvapen hade det säkert redan varit en flygförbudszon över Ukraina och med tanke på hur bra den ryska hårdvaran fungerar så är väl frågan om det överhuvudtaget hade blivit några västliga förluster, särskilt inte om man nöjde sig med att bara använda F-22or och F-35or.
Publicerat Mars 9, 20224 yr 19 minutes ago, Mad Mike said: Sveriges naivitet blir väldigt tydlig. Jag arbetar med vad som kallas samhällsviktig verksamhet men när jag ställer frågan om vad som förväntas av mig och min entreprenör under krig har ingen något svar. Ska vi gå hem? Ska vi jobba och göra det bästa vi kan så åtminstone räddningstjänst och nödvändiga transporter har en chans att komma fram? ...ingen har något svar på någon chefsnivå. Vi är ett land som haft lång fred.. Så därför har vi inte övat på "ett annat" läge.. Absolut naivt. Vissa organisationer är bättre på det, men dom är beroende av andra ska göra sitt... som kanske inte ens vet om det, för... att lägsta budet gäller, och det inkluderade inte "ett annat" läge.
Publicerat Mars 9, 20224 yr Det har varit neddragningar på förvaret under många decennier och det är alla regeringar och samtliga politiska partiers ansvar för den "bajsmackan", men på senare år ligger ansvaret stort hos (som i dom flesta fall av dårskap, naivitet och passivitet) hos sittande regering och dess släptåg av kommunister, miljöpartister och till viss del L och C.
Publicerat Mars 9, 20224 yr Nu tjatas det skamlöst att den "gröna omställningen måste gå JÄTTEFORT "troligen så inte krigen hinner ta slut innan de inför fler gröna dårskaper ......
Publicerat Mars 9, 20224 yr Avgasröken från dom Rysska stridsvagnar jag ser på TV nyheterna ser inte miljövänlig ut...
Publicerat Mars 9, 20224 yr 28 minutes ago Dansken sa: Avgasröken från dom Rysska stridsvagnar jag ser på TV nyheterna ser inte miljövänlig ut... Precis, när nu ryssarna har börjat med mobila krematorier så får väl väst utveckla mobila återvinningsstationer för förstörd rysk utrustning
Publicerat Mars 9, 20224 yr En affärside' nu när alla företag inte vill ha att göra med Putler längre: Vi expanderar i öst och arbetar gärna för Ryssland. Hansson's Begravningsbyrå.
Publicerat Mars 9, 20224 yr 17 minutes ago Dansken sa: Intressant åsikt: Putin: USA:s krig slutade i tragedi | TTELA Hur många länder har inte försökt kuva Afghanistan? Ingen har lyckats och ingen kommer göra det heller. Slump att talibanerna tog över efter en halv dag? Knappast. Och jag tror/gissar att Ukraina aldrig kommer tillåta sig kuvas eller leva under förtryck.
Publicerat Mars 9, 20224 yr Håller helt med, lite så här? Symtombilden kan sedan förändras och ytterligare (svårare) psykossymtom kan uppträda såsom: Overklighetskänsla Vanföreställningar Omotiverad rädsla Hallucinationer (inbillade syner, lukter, röster) Aggressivitet Paranoida tankar https://psykossjukdom.nu/symtom-vid-schizofreni/?gclid=EAIaIQobChMI7ujc6Zq59gIVT9nVCh1uIQLtEAAYASAAEgLY6fD_BwE
Publicerat Mars 9, 20224 yr 1 hour ago Dansken sa: Intressant åsikt: Putin: USA:s krig slutade i tragedi | TTELA ...och det gick väl inte särskilt bra för Ryssland i Afghanistan heller.
Publicerat Mars 9, 20224 yr Starka reaktioner i Finland efter NATO-uttalandet. https://www.expressen.se/nyheter/starka-reaktioner-i-finland-efter-nato-uttalandet/
Publicerat Mars 9, 20224 yr 2 hours ago fubar sa: Hur många länder har inte försökt kuva Afghanistan? Ingen har lyckats och ingen kommer göra det heller. Slump att talibanerna tog över efter en halv dag? Knappast. Och jag tror/gissar att Ukraina aldrig kommer tillåta sig kuvas eller leva under förtryck. det har dom väl gjort förut under Sovjet tiden ...
Publicerat Mars 9, 20224 yr 3 hours ago Dansken sa: Intressant åsikt: Putin: USA:s krig slutade i tragedi | TTELA Han invaderade ett annat land istället
Publicerat Mars 9, 20224 yr 33 minutes ago culot sa: det har dom väl gjort förut under Sovjet tiden ... ...och det gick inte alls mellan 1979-1989. https://sv.wikipedia.org/wiki/Afghansk-sovjetiska_kriget
Publicerat Mars 9, 20224 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Starka reaktioner i Finland efter NATO-uttalandet. https://www.expressen.se/nyheter/starka-reaktioner-i-finland-efter-nato-uttalandet/ ...och Magdalena stänger inte dörren för NATO-medlemskap. https://www.dn.se/sverige/magdalena-andersson-stanger-inte-dorren-for-nato/ https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/andersson-staenger-inte-doerren-foer-nato.FMpScCz75
Publicerat Mars 9, 20224 yr 45 minutes ago hs_merkel sa: Någon mer som fått brev om att försvarsmakten vill era tjänster? S Om jag får vara kock kan jag kanske ställa upp om jag får en bra lön! Kock i lumpen och Kock hemma!
Publicerat Mars 9, 20224 yr 6 hours ago Dansken sa: Intressant åsikt: Putin: USA:s krig slutade i tragedi | TTELA – "Det går inte att tvinga på någon något utifrån, säger han". Det kanske är därför han Putin försöker påtvinga Ukrainarna Ryskhet inifrån ? 🙄
Publicerat Mars 10, 20224 yr 12 hours ago hs_merkel sa: Någon mer som fått brev om att försvarsmakten vill era tjänster? S Om försvarsmakten återupprättar cykelskyttebataljonerna igen så ställer jag upp, jag kan försvara Ryssberget här på ön. Ryssen landstiger säkert där igen, det kommer att gå mindre bra denna gång. Raggarö