Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

Publicerat

Finland: Inte läge att gå med i NATO nu

https://www.svd.se/finland-inte-lage-att-ga-med-i-nato-nu

Strax därefter kom ett uttalande från Sverige att dom inte heller ska gå med i NATO nu. Det uttalandet hittar jag inte. Det är nog lugnast så, tror jag, så att inte Diktator Putin hittar på mer dumheter.

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat
15 hours ago exabit sa:

....Tror ni att vi kommer uppmuntras att skjuta mer privat i Sverige, eller rentav få skaffa andra typer av vapen för att försvåra en ockupation av främmande makt? Jag gissar FETNEJ och att vi istället kommer få en broschyr i brevlådan där man förklarar hur vi med handhjärtan ska mota Ivan i grind......

Inte en chans med nuvarande styre, de har ju snarare gett sig på sportskyttarnas förehavanden för att Addidaskrigarna skjuter på gator och torg.

Nivån är ju snarare mera "vi måste förbjuda bly i ammunition och förbjuda lösa magasin".

Publicerat
14 hours ago MKJ sa:

Fortsätter att hylla Finland. De ringde helt enkelt upp Putin och frågade om de hade planer på att anfalla, vid ja Nato vid nej alliansfria. Svaret var oklart och naturligtvis går det inte att lita på Putin oavsett -men man måste bara älska sisun! Tänk er Hultqvist på sin skolengelska göra detsamma....nä självklart inte, Sverige hade en allierad och den stack man en kniv i ryggen på.

Det går inte att lita på sossar idag, nu vet Finland det jag vetat länge.

Ska byta till Sako rätt över.  

En försvarsminister som Vapenvägrade 🙄 Nä  Finnar e hårdare!! 

Publicerat
10 hours ago detstorabla sa:

Ok skulle stå " men lyckas Putin med Ukraina så står SANNOLIKT Finland eller Sverige på tur".  Och visst är det en spekulation.  Anledningen är att jag helt enkelt inte kan föreställa mig att Putin vågar ge sig på NATO.  

Och för Sveriges del är väl Gotland det mest strategiskta målet.

Under KallaKriget var Sverige egentligen inte ett mål i sig för Ivan utan råkade bara ligga på vägen mot Norge och Atlantkusten som jag förstått det.

Jag har svårt att se att Ryssarna skull tycka det var värt två krig till (för Finland ligger ju på vägen) för att ta oss.

Gotland är ju som du nämner dock en annan femma militärstrategiskt, det är ju Östersjöns osänkbara "Hangarfartyg" och sannolikt av högt intresse.

Mina spekulationer.

Publicerat
11 minutes ago culot sa:

En försvarsminister som Vapenvägrade 🙄 Nä  Finnar e hårdare!! 

Helt fantastiskt att han kunnat bli försvarsminister med den historiken inom det militära.

Hur försvarar du detta, ministern? | K-G Bergström | Expressen

"Only in Sweden".... 🙄

Publicerat
46 minutes ago culot sa:

Ser hellre att vi lägger miljarder på ett rejält försvar ( som kommer bli en mega arbetsgivare ) än att importera talibaner och annat pack som hatar oss men älskar Svensk välfärd 

Så sant som det är sagt, våra skattepengar är just våra och ska tillgodose vårat ve och väl civilt som militärt.

Hade vi i stället lagt dom pengarna på förvaret så hade vi rimligen inte sett torgskjutningar och dränering av välfärd och överbelastning av sjukvård, i stället hade vi skapat fler arbetstillfällen som inbringat skattepengar som delvis återbetalning via de som jobbat inom försvarsapparaten.

Dessutom naturligtvis då haft ett försvar värt namnet.

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Under KallaKriget var Sverige egentligen inte ett mål i sig för Ivan utan råkade bara ligga på vägen mot Norge och Atlantkusten som jag förstått det.

Jag har svårt att se att Ryssarna skull tycka det var värt två krig till (för Finland ligger ju på vägen) för att ta oss.

Gotland är ju som du nämner dock en annan femma militärstrategiskt, det är ju Östersjöns osänkbara "Hangarfartyg" och sannolikt av högt intresse.

Mina spekulationer.

Det var bara lite ubåtar som navigerade fel under kalla kriget.;):)

Publicerat
2 hours ago Järven sa:

Mina spekulationer.

Svårt att tro det men tänk om Finland provar den Svenska taktiken att släppa igenom Ryssen som vi gjorde med Pittler 

Publicerat
4 hours ago lsjonsson sa:

Det var bara lite ubåtar som navigerade fel under kalla kriget.;):)

Jo, naturligtvis var vi kartlagda.

Men som land under KallaKriget var vi kanske lite mera av en zon dom måste passera på vägen till vidare avancemang mot Norge och Atlantkusten, lite som vi var för Tyskarna under WW2.

Men jag kan mycket väl ha fel om vad som rör sig i Ryska hjärnor.

Publicerat
2 hours ago culot sa:

Svårt att tro det men tänk om Finland provar den Svenska taktiken att släppa igenom Ryssen som vi gjorde med Pittler 

Jag har med svårt att tro att ett land som stod upp mot både Ryss och Tysk senast det begav sig plötsligt skulle lägga sig platt.

Publicerat
2 hours ago Järven sa:

Jo, naturligtvis var vi kartlagda.

Men som land under KallaKriget var vi kanske lite mera av en zon dom måste passera på vägen till vidare avancemang mot Norge och Atlantkusten, lite som vi var för Tyskarna under WW2.

Men jag kan mycket väl ha fel om vad som rör sig i Ryska hjärnor.

Ja visst var vi det och det jävligt grundligt!

Ja visst var det så

Publicerat
5 hours ago culot sa:

Tror Putin får ett kort ”säften särring” och en snärt med björkriset om han kräver passage genom Finland.☺️

Publicerat

Ryssland hotar Sverige med vedergällningar igen om vi skulle gå med i NATO.

IMG_20220312_183735498_HDR.thumb.jpg.5d8d5f967f0f61ea8c118c9f76211089.jpg

IMG_20220312_184257929_HDR.thumb.jpg.d7ef95167d73d725c8dd3dc8857de0cd.jpg

Dikator Putin kan inte ha mycket att göra när han håller på att hota Sverige mellan varven.

Publicerat

Nu är det på gång att döpa om gatan där Ryska ambassaden ligger till något med Ukrainavägen eller Zelinsky gatan för att reta ryssarna.

Brukar man inte namnge gator och vägar efter avlidna personer?

Isf skulle jag uppskatta att vi fick anledning att kalla den Putin gatan 😜

Publicerat
37 minutes ago Dansken sa:

När man ser bilder på Lavrov har jag tänkt på att han ser ut som en "rar farbror" med hans hängande ögon: Hans ögon ser ut som en porslinshund som jag kommer ihåg min farmor hade stående i fönstret. Tiggande bedjande snälla" ögon
Den jäveln är livsfarlig.
Jag undrar om situationen har börjat tynga även honom? ögonen ser ännu mera "tiggande" ut, och hans kinder hänger ännu mera- som på en Boxer. Trött?
Och den lilla Gnomen själv- han ser ännu mera plumsig och rödmosig ut, och han tittar nedåt på alla bilder och har inte den fasta blick där han tittade beslutsamt in i kameran längre.
Det kan inte vara kul att sitta i sin bunker och inte våga gå ut i solskenet i vårluften.
Måtte deras skägg växa inåt- Svinpälsarna

Diktator Putin o Lavrov ska jag döpa om till världens största lögnhalsar. Dom ljuger på löpande band bägge två.

Publicerat

Mellomiddag med 8 par  vänner , jag föreslog Gissningstävling  på  1-2-3:an   alla satsade en 100 lapp vinnaren fick skicka vinsten till Ukraina, frugan vann  så det gick en 1000 lapp till ukraina. 

Publicerat

Nu på morgonen idag så har det framkommit via SR:s nyhetssändningar att ERyssland begär hjälp från Kina med krigsmaterial i kriget mot Ukraina. USA varna Kina för att det kommer att bli konsekvnser om Kina kringår sanktionsreglerna mot Ryssland. 

https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-ryssland-ber-kina-om-hjalp-med-militar-utrustning

https://www.dn.se/varlden/uppgifter-ryssland-ber-kina-om-militar-hjalp/

Ryssland försöker värva syriska soldater till stadsstrider inne Kiev.

Det låter inte i mina öron.

Publicerat

62 % av Finland stöder ett inträde i NATO.

i dag kl 14:32av Josefine Karlsson

Stödet för ett Nato-medlemskap ökar i Finland och är nu högre än någonsin, enligt en enkätundersökning från Yle.

62 procent svarar att de vill att Finland går med i Nato. 16 procent svarar nej och 21 procent kan inte svara var de står i frågan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina