Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Er hunds senaste framsteg!

Featured Replies

Publicerat

Jaha, och då får Vi väl hoppas att hon har det bra under tiden. :D

• Svar 269
  • Visningar 20,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

lill skiten drev en tyskhare ca80M igår  ;D

de första drevskallen (pipen) husse fick ståpäls ;D

Publicerat

Min lilla återlämnade Bordervalp drev labbe idag med skall . Vad månde bliva ;D

Publicerat

Min Border skötte sig super i helgen på eftersökskursen  ;D Inte oberörd vid skyttet dock, utan vill söka reda på det som brukar finnas efter skott  ;D  ;D Vidare kom hon igen starkt efter lite lätt förarstöd på vildsvinsatrappen.

När vi skulle spåra satt hon tyst vid min sida när utfrågning och genomgången pågick. Hon spårade sen lugnt och markerade skottplatsen för att efter undersökning av den spåra vidare till "Älgen"  ;D  ;D

//Roggman66

Publicerat

Har inget och förtälja då jaktsäsongen ligger ännu ett par månader framåt,fast det slutade rätt OK fast inte helt bra ändå 8)

Publicerat

Jag får väl upptadetera lite här även om det inte rör sig om några framsteg...

Har startat tiken 2 gånger till och fått ett 3:e pris och ett 2:a pris så nån uppflyttning till elitklass är det inte tal om ännu tyvärr.

Det var väldigt nära på sista provet och hon gick kanonbra förutom att hon missade en landmarkering, känns lite surt när man vet att kapaciteten finns. Det är väl bara att bryta ihop och komma igen...

Publicerat

Strv vorsteh 12 veckor. Testade med en orrvinge fastsatt på en lina och fiskespöt om jag skulle få någon reaktion. Lägger ner den på marken tre meter framför gangsten och han får vittring  på den, han börjar på automatik smyga sig närmare och vid en halv meters av stånd står han för den. Så jävla coolt snacka om att ha det i generna/anlagen. Var inget klockrent stånd men mycket fina tendenser....

mvh

Publicerat
Strv vorsteh 12 veckor. Testade med en orrvinge fastsatt på en lina och fiskespöt om jag skulle få någon reaktion. Lägger ner den på marken tre meter framför gangsten och han får vittring  på den, han börjar på automatik smyga sig närmare och vid en halv meters av stånd står han för den. Så jävla coolt snacka om att ha det i generna/anlagen. Var inget klockrent stånd men mycket fina tendenser....

mvh

kul!... :D.. de ska inte vara klockrent vid den åldern!... de räcker med han vissar intresset å anlagen!.. skyndar man långsamt får man en bättre hund!.. de är iaf min erfarenhet!..  ;D

sj har jag nu varit ute å lagt ett spår åt min!. använde en älgklöv! som jag klyvit för å få fram doftköttlarna... ca 300m med lite snirklar!.. å ca 50ml blod... de är rengn å skit väder ute!.. så de ska bli kul å testa!.. nu vet jag att dofter å sånt förstärks om de är rengn!. men han har inte gjort de tidigare!. så de ska bli kul å se honom!..  ;D :D

åter kommer med rapport!..

mvh T.M.. ;D

Publicerat

;D glad kille i dag osså!.. Eros tog hem spåret klockrent!...  ;D

Publicerat
Kanon Thomas. Alltid kul när hunden visar framtassarna :D
Publicerat
Kanon Thomas. Alltid kul när hunden visar framtassarna :D

;D Tack amakulu!..... de känns riktig bra!...lägger nytt spår i morgon åsso.... försökte få honom å spåra på räven som gick förbi här utanför!. men de gick ej!  :-... men i dag när ja släppte han lös!.. då drev han på som f-n efter den!.?..

Mvh...T.M..

Publicerat

Grattis Thomas! Kul när hunden gör nya framsteg. :D

Publicerat
Nice f-n va kul när det fungerar :)
Publicerat

kul!... :D.. de ska inte vara klockrent vid den åldern!... de räcker med han vissar intresset å anlagen!.. skyndar man långsamt får man en bättre hund!.. de är iaf min erfarenhet!..  ;D

Håller med, skynda långsamt är metoden. Fungerar det inte så backar man och börjar om. Men det är lätt och vilja fram när det klaffar hehe.

mvh

Publicerat

Håller med, skynda långsamt är metoden. Fungerar det inte så backar man och börjar om. Men det är lätt och vilja fram när det klaffar hehe.

mvh

ja vet ja vet!.... ja e skyndarnas mästare!..  ;D ;D ;D... hadde Eros klar för att börja tävla i lydnad redan vid 9 månaders ålder!...  :- kanske inte de va de bästa å göra så!. men han blev rätt bra ändå!. men tror om ja tatt de lite lungare hadde han blivit ännu bättre!.. :D

mvhT.M..

Publicerat

Har "nästan" fått Betty Boop att lära sig gå i koppel! Hon här ju bara lite över 2 år.....och gått lös i hela sitt liv, blir lite knepigt för jag  har tänkt gå elitprov med henne och där står i reglerna att lydnaden skall genomföras som linförighet och inte fritt följ, alltså hunden ska  gå i koppel........

....en på en vecka så har hon Fått lära sig att apportera och att söka på fält, något hon aldrig gjort tidigare. Och det går alldeles GLIMRANDE  ;D

post-701-1179608631_thumb.jpg

post-38-1179608631_thumb.jpg

Publicerat

;D... kul & Grattis Gunilla!.... visst e de härligt å se sin hund göra framsteg!..  ;D

Publicerat

Fina bilder Gunilla och lycka till! :D

Publicerat

Första fågelståndet, dock manipulerat. Lekte lite med en orrvinge på verandan...

Publicerat
Första fågelståndet, dock manipulerat. Lekte lite med en orrvinge på verandan...

Snyggt! :D

Publicerat

Så himla kul och se valparna när dom gör sina första försök på sin jaktliga bana :D

Publicerat

Har gått eftersökskurs hela våren med Wachteln och nu efter ett antal spår har nog poletten trillat ner. I början hade han svårt för vinklarna, men sist så klarade han både fyra vinklar och ett längre bloduppehåll. Sen att spåret las med vildsvinsblod och vildsvinsklöv gjorde ju inte saken sämre.

Sen hade han som håller i kursen hängt upp ett vildsvinsskinn i en bana som man kunde dra fram och tillbaka, riktigt naturtroget. Kul att se Zorro komma fram först lite avvaktande verkade riktigt kolla vad som var på gång, men sen allt tuffare till sist var han framme och nöp grisattrappen i baken.  Jädra vad man längtar till hösten, verkar vara riktigt gott om gris runt omkring här, dagligen rapporter om suggor med många grisar. Hoppas bara att några får leva tills hösten. Sen verkar ju hunden att kunna funka på gris.

Mats

Publicerat

kul!... de där der juh ut å gå bra!...  :D

• 2 weeks later...
Publicerat

Kattja  gick sin grytdel i går:  Första pris 166 poäng och med omdömmet; utmärkt.  Hon tappade  lite pga att hon är  för skarp och vill hellre lurpassa hmmm.... men glad är jag för det blir ju 50 poäng att ta med till det elitprov som jag ska gå med henne senare i är  ;D

Åh måste ju berätta om  två andra hundar som var med på provet:

Hivlingens Beata Silverstråle: full pott på grytet har  varit i provgryt 3 gånger tidigare; en  naturbegåvning Jag  niger & bockar & grattar !!!

Och så en som gick G-karaktär, Åsbackens Skrållan, ja nu är det ju en hund av den där rasen  på tre  bokstäver som börjar på T och slutar på X.  MEN 17  vilken liten  hund. Och som domaren sa; "Hon har ju skäpa som en riktigt bra tysk"!  Så jag bugar och allt det där igen!!!

Publicerat

hareth050607.jpg

Fikk endelig begynt med sportreningen i dag. Et kort slepspor i første omgang, men det tok hun uten problemer.

Annet godt nytt er jo 2 x BIR på valpeshow, ikke dumt at hun ser OK ut heller.

MEn, jeg må innrømme at jeg gleder meg mest til høsten og mulighet for å la henne løpe løs i skogen igjen..venter på første uttak...