Publicerat Juni 7, 200718 yr Min Setterpojk blev i helgen far till inte mindre än tolv välskapta valpar...
Publicerat Juni 7, 200718 yr Min Setterpojk blev i helgen far till inte mindre än tolv välskapta valpar... Grattis niak till alla barnbarnen! Ordna med foton på hela kullen. Parningsavgiften blir det ett valpris el. per st. Jag vet en som tog per st. 1000:- och han fick 10`kr i näven.
Publicerat Juni 7, 200718 yr Hade in i det sista funderingar om jag skulle ta en valp eller inte.Bestämde så mig för att ta pengarna (valppris).Kan känna ett hugg av ånger men det är inget bra läge för mig att ta valp i redan i år.Bilder finns här:http://myrhedens.just.nu/ under "valpar".
Publicerat Juni 7, 200718 yr Hade in i det sista funderingar om jag skulle ta en valp eller inte.Bestämde så mig för att ta pengarna (valppris).Kan känna ett hugg av ånger men det är inget bra läge för mig att ta valp i redan i år.Bilder finns här:http://myrhedens.just.nu/ under "valpar". Okej!
Publicerat Juni 29, 200718 yr Senaste fram stegen som är fångade på bild är lite vatten apportering (spontan). Kul som fan tycker vi båda och hade jag haft en svans så hade den gått lika fort som hundens . Gangstern är nu 4 månader.
Publicerat Juni 29, 200718 yr Senaste fram stegen som är fångade på bild är lite vatten apportering (spontan). Kul som fan tycker vi båda och hade jag haft en svans så hade den gått lika fort som hundens . Gangstern är nu 4 månader.
Publicerat Juni 29, 200718 yr Härligt att se! Min resa till vattenapportering börja med shorts, köttbullar o Denniskorv :- : Men idag ser han nästan ut som din hund gör Otroligt härligt att se glädjen i en unghund. TAck för visade bilder!
Publicerat Juni 30, 200718 yr Jo det vart bra bilder, rätt ögonblick också. Hoppas glädjen sitter i så blir det förmodligen enklare längre fram. mvh
Publicerat Juni 30, 200718 yr Jo det vart bra bilder, rätt ögonblick också. Hoppas glädjen sitter i så blir det förmodligen enklare längre fram.mvh Jepp! Det gäller att vara beredd med kameran i rätt sekund.
Publicerat Juni 30, 200718 yr Mitt odjur avrättad en vattensork igår : vid prommenaden kastade hon sig plötsligt ut i hög gräset och kom ut med en sork i käften, ett par snabba ruskningar med huvudet så var det klart... grrrrrrrrrrrrrrrrr!
Publicerat Juni 30, 200718 yr Mitt odjur avrättad en vattensork igår : vid prommenaden kastade hon sig plötsligt ut i hög gräset och kom ut med en sork i käften, ett par snabba ruskningar med huvudet så var det klart... grrrrrrrrrrrrrrrrr! Det var snabba tag.
Publicerat Juli 3, 200718 yr Hedda har haft lite vattenskräck som nu är försvunnen och hon badar som aldrig förr. Apporterar även kanon i vatten och på land. Lämnar i handen varje gång!
Publicerat Juli 3, 200718 yr Smiter inte lika ofta från tomten längre,utan ligger mer på altanen och solar,fan jycken börjar ju bli normal
Publicerat Juli 12, 200718 yr Snyggt och ett riktigt bra grepp i dummien också. Kul när det fungerar. mvh
Publicerat Juli 12, 200718 yr Den äldre jämt-tiken gick i går ett viltspår på 800 meter, med 5 vinklar och 2 längre bloduppehåll, som legat 7 timmar, så jag börjar fundera på att gå viltspårsprovet med henne nu i sommar Så får man ta de tre unghundarna senare i höst..
Publicerat Juli 12, 200718 yr Det där ser ju riktigt bra ut. Kul när det flyter på så bra med träningen och leken. Lycka till ifs!
Publicerat Juli 15, 200718 yr ;D.. skriver lite här osså ang min Eros!.. han har nu klarat av tillsamands med mej å bli certifierad på eftersök på Björn!... ;D ;D ;D.. min "lilla" killes senaste framsteg!... ;D ;D ;D ;D mvh Mamre!...
Publicerat Juli 15, 200718 yr ;D.. skriver lite här osså ang min Eros!.. han har nu klarat av tillsamands med mej å bli certifierad på eftersök på Björn!... ;D ;D ;D.. min "lilla" killes senaste framsteg!... ;D ;D ;D ;Dmvh Mamre!... Kul thomas! Grattis en gång till!
Publicerat Juli 15, 200718 yr ;D.. skriver lite här osså ang min Eros!.. han har nu klarat av tillsamands med mej å bli certifierad på eftersök på Björn!... ;D ;D ;D.. min "lilla" killes senaste framsteg!... ;D ;D ;D ;Dmvh Mamre!... Grattis VI ska testa 2 i augusti på björn, så vi hoppas på samma resultat :