Publicerat Augusti 28, 200718 yr MrMauser...Dags kanske att byta namn till Mr Future? ;D kaliber på LTR? 308 eller 223 ;D får nog fundera på det. Bössan är i .308, bocken sköts med en 165grains ball tip....för en som är van att skjuta rådjur med .222 och .223 så var effekten minst sagt rejäl! /Micke
Publicerat Augusti 28, 200718 yr Så en fråga. Hur stora revir har bockarna? Ser ofta get med 2 kid på ett fält och såg tidigare en pinnbock som jag bommade på. Torde väl finnas någon större bock där va? Geten är väl knappast provrörsbefruktad??? Har dock aldrig sett någon större bock på det fältet. Hur funkar det? sätter på å sen drar? Vilken jakt tycker ni är bäst? störst chans? Morgon eller kväll?
Publicerat Augusti 28, 200718 yr Reviren skyftar nog beroende på tillgången på rådjur och bockar, ena stället jag jagar på har dom svinstora revir (finns mkt räv där = färra rådjur) på det andra stället där det dräller bockar lite överallt hade jag i somras 3 eller 4 bockar på samma traj! jag vet ej riktigt har skjutit bockar både morgon och kväll.....ska du smyga så kan det ge bra utdelning på morgonen men det är då de flesta brukar vaka......ett litet tips bara!
Publicerat Augusti 28, 200718 yr Som Jagerstranden skriver så varierar det beroende på individtäthet,geografi och biotop,men om jag kommer ihåg rätt Så var ett riktvärde från boken Rådjuret om ca 40-50ha i mellansverige och minst 100ha i norrland. Finns det inga stora bockar så sköter ungbockarna om befruktningen. Morgon eller kvällsjakt är nog hugget som stucket,själv jagar jag enbart morgnar då jag dels slipper svamp,bärplockare och hundrastare. Dessutom tycker jag att rådjurens aktivitetsperiod är längre i gryningen än i skymningen. /Micke
Publicerat Augusti 28, 200718 yr Ser ofta get med 2 kid på ett fält och såg tidigare en pinnbock som jag bommade på. Torde väl finnas någon större bock där va? Geten är väl knappast provrörsbefruktad???Har dock aldrig sett någon större bock på det fältet. Hur funkar det? sätter på å sen drar? Well, kiden är juh inte tillverkade i sommar heller... Pappa bör vara någon av bockarna som fanns i området i höstas.
Publicerat Augusti 28, 200718 yr Torde väl finnas någon större bock där va? Geten är väl knappast provrörsbefruktad??? Hur funkar det? sätter på å sen drar? quote] Mycket dumt har man gjort på fyllan! ;D Men nån get kommer jag inte ihåg. ;D ;D
Publicerat Augusti 31, 200718 yr ;D.. va hadde den på skallen!.... en peruk!.. ;D ;D ;D.... ;) ... Massor med horn va de!... Mvh
Publicerat Augusti 31, 200718 yr ;D Tror du att de skulle finnas en möjlighet att få se bilder framifrån osså!.. har aldrik sett något liknade!... MVh
Publicerat Augusti 31, 200718 yr :o Man blir ju chokad över alla taggar som den bocken hade. Skulle också gärna vilja se den framifrån och bakifrån Grattis till detta egendomliga horn! Har Du fått det bedömt?
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Här är då den utlovade bilden på bocken. Bättre sent än aldrig Det var grymma horn firefox ;D Mvh.
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Hmmm Uppland...Tjernobyl....Hmmmm Du e så negativ jansson!... de är juh därför de lyser om oss här upp!.. å alla djuren!... vi får juh längre skjut tid på de sättet!... ;D ;D ;D ;D Mvh
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Hmmm Uppland...Tjernobyl....Hmmmm Precis, den hade ätit en dålig svamp ;D
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Hmmm Uppland...Tjernobyl....Hmmmm Den här bocken är skjuten en bit utanför Gränna så jag tror att den är ganska o-radioaktiv(?) Fixar in bilder framifrån imorgon, har lite tjall med mobilen o minneskortet, den vill inte riktigt läsa in alla bilder ??? ls, har inte fått det bedömt, vet inte om det är nån idé ??? Tack ska ni ha :-* ;D
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Djävlar vilket häftigt horn!!! Blir bara lite avis :P då jag älskar allt som avviker från det normala. Jag är helt säker på att du får medalj på den,väldigt mycket massa! Ta lite fler bilder från olika vinklar så kan jag om du vill fota ett par silverhorn jag har hemma för jämförelse. Tokgrattis! /Micke
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Författare då jag älskar allt som avviker från det normala. A-ha därav din böjelse för Blended och formsprutat 8) Jättehäftigt horn Firefox, grattis
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Djävlar vilket häftigt horn!!! Blir bara lite avis :P då jag älskar allt som avviker från det normala.Jag är helt säker på att du får medalj på den,väldigt mycket massa! Ta lite fler bilder från olika vinklar så kan jag om du vill fota ett par silverhorn jag har hemma för jämförelse. Tokgrattis! /Micke Jaså, det tror du Skulle vara kul o få det bedömt då kanske Fixar in mer bilder imorgon. Här är en bild på den från en annan vinkel, samt morbrorns bock
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Den såg inte riktigt lika stor ut från den vinkeln men din morbrors bock.....var jagar ni? på widtsköfle gods ;D /Micke
Publicerat Augusti 31, 200718 yr A-ha därav din böjelse för Blended och formsprutat 8) Ähh du är bara avundsjuk för att du inte vågar skilja dig från mängden.........svensson ;D /Micke