Publicerat Januari 31, 200818 yr Grattis på gubben! Sorkfebern verkar vara som bortblåst nu va ??? ;D :-*
Publicerat Januari 31, 200818 yr Japp, han är snart het återställd igen ;D Skönt va och Du håller Dig på benen va?
Publicerat Februari 2, 200818 yr I natt blir det några timmar vid gluggen. Efter ett ihärdigt snöande skall det denna natt klarna upp och det blir även lite månsken enligt prognoserna. Någon mer som ska ut i natt? Mvh
Publicerat Februari 2, 200818 yr Månsken ??? Viken måne ? Lite månsken brukar det bli om det klarnar upp som jag hoppats på inför natten
Publicerat Februari 2, 200818 yr Tror att det löser sig bara det finns snö på marken. Det är det viktigaste så att man lättare ser konturena. Men visst kan det vara mysigt med lite månljus, men räven känner sig säkrare när det inte finns någon måne. Jg kommer nog sitta ute ikväll iaf.
Publicerat Februari 2, 200818 yr Tror att det löser sig bara det finns snö på marken. Det är det viktigaste så att man lättare ser konturena. Men visst kan det vara mysigt med lite månljus, men räven känner sig säkrare när det inte finns någon måne. Jg kommer nog sitta ute ikväll iaf. Lycka till i natt då walle91!!
Publicerat Februari 4, 200818 yr Snart ska man å sitta å passa en stund finns mkt räv så man får hoppas
Publicerat Februari 4, 200818 yr Nu är jag lite förb...d, är det någon som har tramp miner eller trupp miner till salu?? Ett gäng skoter huliganer har kört över min åtel i en månad nu, typ 15ggr. Räven har slutat att komma. Har pratat med några grabbar och dom förstod mitt problem och skulle köra någon annan stans, men nu är skoter spåren redan där och det kommer andra skotrar av bara farten i dom gamla spåren. Har funderat på att sätta upp nått typ av stängsel men det skrämer väl räven det också? Någon som är lite mindre förb...d än jag och kan tänka klart, kom järna med förslag.
Publicerat Februari 4, 200818 yr Jag hade blivit glad om skotrar åkte på mina åtlar! När jag kör upp spår vid åteln är det där rävarna kommer när det är lättsprunget i spåret. Konstigt att räven skyggar!! //"TB"
Publicerat Februari 4, 200818 yr Det var en som var på G natten efter att pangade förra räver, den strök om kring runt åteln. Jag tänkte att med lite orrtarmar så får jag den snart, o vad jag hade fel. Nästa dag började skotrarna köra och räven tvärnitade för spåret och har inte varit på åteln sen dess, bara i skogen runt om.
Publicerat Februari 4, 200818 yr Jag hade blivit glad om skotrar åkte på mina åtlar! När jag kör upp spår vid åteln är det där rävarna kommer när det är lättsprunget i spåret. Konstigt att räven skyggar!!//"TB" Har samma erfarenhet. Brukar göra spår med traktorn med flit , så att räven ska välja dessa och slippa gå i lössnö. För mig funkar det , när jag har snö ! Danne prova att släpa nåt djur / päls eller varför inte blod i spåret , som leder fram till åteln. Borde få en bra effekt. Mvh
Publicerat November 6, 200817 yr Nej nej och åter nej. Varför göra det svårare för sig än vad det egentligen är? På en åtel uppträder räven mycket skyggare än vad han gör på andra platser och att då sitta och göra konstlade ljud och riskera upptäckt är dömt att misslyckas. De erfarna vakskyttar jag pratat med säger alla lika, aldrig locka vid en åtel. Jag har en enkel regel vid mina åtlar och det är att sitta tyst som en mus, då kommer snart rödpäls som ett brev på posten. Vet dom som lockat vid åtel innan dom ska gå hem och då skjutit rävar som dom ej fått skans på annars kanske.
Publicerat November 6, 200817 yr Är där många som provat surströmming, har hört både positivt och negativt om denna odör. Att det ksa va bra i hop med kattpällets och skrämma rävar i vissa fall.
Publicerat November 6, 200817 yr Är där många som provat surströmming, har hört både positivt och negativt om denna odör. Att det ksa va bra i hop med kattpällets och skrämma rävar i vissa fall. Enligt mig ska du skippa surströmmingen! Vet allt för många som har förstört sina åtlar på det viset ! Om ett par timmar går jag ut och sätter mig //Jocke
Publicerat November 6, 200817 yr synd att ja lagt det i mina fällor då vissa låvorda detta till mig (röda ulven) om nu sorten spelar någon roll.
Publicerat November 6, 200817 yr Det finns vissa rävar som gillar surströmming. Men dom flesta som jag har hört med har mest skrämt rävarna! jag håller tummarna för att du lyckas!!! //Jocke
Publicerat November 6, 200817 yr Det finns vissa rävar som gillar surströmming. //Jocke Inte våra rävar, dom e kräsna och vill ha färskare än så.
Publicerat November 6, 200817 yr Jag förstår dom ! Själv ger jag mina rävar färsk fläskfilé från konsum ! //Jocke
Publicerat November 7, 200817 yr Jag förstår dom ! Själv ger jag mina rävar färsk fläskfilé från konsum !//Jocke Sååå...du försöker mata dom så dom spricker...smart då behöver du ju inte använd några skott !