Publicerat Augusti 30, 200718 yr ser ut å vara fina marker för räv Flexen!.... ;D... GRATTIS på dej!.. e mycket GLA för din skull!.. ;D ;DMVh Tackar broder ja dom är fina åker jag ut i kväll saka ja ta lite mer bilder Mvh.
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Marken ser ju fin ut av vad man ser på fotona. Kul flex! Tackar lsjonsson ;D Mvh
Publicerat Augusti 30, 200718 yr den största åkern jag har tillgång till är kanske en tredjedel av det där! bara skog skog skog, hygge hygge. mosse--------SKOG
Publicerat Augusti 30, 200718 yr den största åkern jag har tillgång till är kanske en tredjedel av det där! bara skog skog skog, hygge hygge. mosse--------SKOG så trist!.... markerna ja jagar på är som skapta för räv!.. lika mycket åker som skog!..!... har minst ett 30tal bra åker att vaka på!... ;D å i dag e de "fredag" å hemkörning!.. å i kväll ska ja ut å vaka en liten stund!... ;D... Mvh Thomas
Publicerat Augusti 30, 200718 yr så trist!.... markerna ja jagar på är som skapta för räv!.. lika mycket åker som skog!..!... har minst ett 30tal bra åker att vaka på!... ;Då i dag e de "fredag" å hemkörning!.. å i kväll ska ja ut å vaka en liten stund!... ;D... Mvh Thomas Skit jakt på dig pöjk ;D Mvh.
Publicerat Augusti 30, 200718 yr den största åkern jag har tillgång till är kanske en tredjedel av det där! bara skog skog skog, hygge hygge. mosse--------SKOG Ja men det är bättre än ingen ting Jagerstranden du är ju med i matchen ;D Mvh.
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Var ut på morgonqisten o kolla av bra pass till vintern då den riktiga lock jakten börjar ;D ;D ;D Tog lite bilder. Mvh.
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Var ut på morgonqisten o kolla av bra pass till vintern då den riktiga lock jakten börjar ;D ;D ;D Tog lite bilder. Mvh. var du osså uppe tidigt Broder!.... ;D... klev själv upp strax efter 02:00... å var på plats vid 03:00.. ;D ;D.. har man damp eller har man damp!... ;D ;D ;D ;D fina bilder fick du till!.. ser juh jätte bra ut!.. ser fram mot ett besök i vinter när lockningen kommer igång!.. ;D ;D ;D Mvh
Publicerat Augusti 31, 200718 yr He he du har damp o jag har värk ;D ja det ser riktigt bra ut stora öppna fält perfekt för lock ;D Du är välkommen broder ska bli kul ;D ;D ;D Mvh.
Publicerat September 5, 200718 yr Var ute i kväll för att spana lite bock. Såg bara 2 getter och en killing (en av de få getterna som har killing). Plötsligt på min vänstra sida hör jag hur det prasslar. En räv kommer smygadens på ca 10m håll. Högt gräs och ansiktsmask räddade mig. 6.5:an fick göra sitt och rävtiken låg kvar på plats. Man blir så JÄVLA nöjd när man har skjutit räv. Min andra för i år/ Alfons
Publicerat September 5, 200718 yr Hur många här har lyckats med rävlock. Jag var ute hela kvällen idag och provade med harpipa för första gången. Inte ett skit blev det. Vet att det finns minst tre gryt inom en km från det jag satt. Har sett flera rävungar. Skam den som ger sig, ska prova igen under orrbulvanjakten.
Publicerat September 6, 200718 yr Var ute i kväll för att spana lite bock. Såg bara 2 getter och en killing (en av de få getterna som har killing). Plötsligt på min vänstra sida hör jag hur det prasslar. En räv kommer smygadens på ca 10m håll. Högt gräs och ansiktsmask räddade mig. 6.5:an fick göra sitt och rävtiken låg kvar på plats. Man blir så JÄVLA nöjd när man har skjutit räv. Min andra för i år/ Alfons Grattis på dej!... ;D ;D Hur många här har lyckats med rävlock. Jag var ute hela kvällen idag och provade med harpipa för första gången. Inte ett skit blev det. Vet att det finns minst tre gryt inom en km från det jag satt. Har sett flera rävungar. Skam den som ger sig, ska prova igen under orrbulvanjakten. ja har lyckats en gång nu i aug!... Lock på räv just nu är inte de lättaste!. de finns så gott om föda i markerna så räven behöver inte själa mat från någon annan!.. men de innebär inte att de är omöjligt.. att själa innebär en risk för räven!.. de kan juh vara en motståndare som är tuffare en den själv!.. när Flenen var på besök hoss mej, så såg ja en räv på håll när Flex lockade!... tittade på den i kikaren. den reagerade knappt!. och hadde munnen full av sork!. Men de finns iaf en tröst! juh längre mot vintern vi kommer desto lättare kommer det att bli å locka in den!.. ;D Lycka till framöver!.. Mvh ThomasMamre
Publicerat September 6, 200718 yr lockade även jag på en räv som var i en plantering 50 meter ifrån mig idag på morgonen....använde thams harksri pipa nordik predator, räven brydde sig inte ett SKIT..... ni som har följande pipa, hur lockar ni ? vart han ni tänderna/läpparna på membranet........skall den gröna oringen sitta innerst?
Publicerat September 6, 200718 yr lockade även jag på en räv som var i en plantering 50 meter ifrån mig idag på morgonen....använde thams harksri pipa nordik predator, räven brydde sig inte ett SKIT.....ni som har följande pipa, hur lockar ni ? vart han ni tänderna/läpparna på membranet........skall den gröna oringen sitta innerst? problemet ligger nog inte i ditt sätt att locka!.. utan mer tiden på året!. konkurensen är för tuff nu!.. finns så mycket annat å äta för dom!.. nag hur du ska ha pipan e lite som du känner!.. den gröna plast ringen du talar om är för att kunna reglera ljudet!.. men då får du en fast ton på de!.. du kan då inte använda de ljud register som finns bortom den ringen!.. ja själv använder tänderna!.. tycker de är lättare att kontrolera och variera ljudet!... men om de är bättre eller sämre!.. ja de tror ja de finns lika många åsikter om som de finns dom som lockar!.. Mvh ThomasMamre!.
Publicerat September 6, 200718 yr Hej, Ungrävarna är ju mindre och svagare så de är inte lika troligt att de kommer för att knycka ett byte (harskriket) som en större mer erfaren räv. mvh Dard
Publicerat September 6, 200718 yr Precis som ThomasMamre skrev så ska det vara som bäst februari-Mars. Men det som är viktigast vidd lock är vinden och maskering. Man ska inte tro att det bara är att gå ut och locka. Själv har jag blivit helt såld på rävlock. Har skaffat 5 pipor, nytt benstöd. Är bara 3D gammon som fattas.Gick kurs med Ulf Lindroth i Augusti. Helt kanon. Har satt ett mål på 10 rävar i år(har blivit 2, men ej på lock). Ska bli intressant att följa denna tråd/Alfons
Publicerat September 12, 200718 yr Var ut och vakade Dovhjort nu i kväll, såg ej någon hjort men en ung räv dök upp och satt sig på ett flatberg ca. 100m från tornet det var de sista han gjorde. Som ni ser på bilden vart han lite dålig inte mycke att flå.