Publicerat December 8, 200718 yr Hmm, jo jo, det är ju aldrig fel, kan ju annars alltid fråga : Grejen är att jag lär knappast fixa att sätta upp det själv, och det känns som han har hjälpt mig mycket på sista tiden med jakt, vakkojan mm. MEN, om jag nu fixar belysning, får jag då ha den på rörelsesensor vid åteln, hur nära åteln får man ha? Hur långt skiner din belysning upp. Förövrigt så ligger åteln ca 100 m ifrån huset.
Publicerat December 8, 200718 yr Jag nyttjar en 120w gårdsbelysning. Den lyser runt 100m men åt fel håll för min åtel. Så jag får bara lite strö / skuggljus över min åtel. Jag skulle kunna flytta min åtel men då blir inte vakplatsen lika optimal. Och om du tror rävar blir rädda för belysning så kan jag intyga att så är inte fallet.
Publicerat December 21, 200718 yr Efter endast 20 min vid gluggen stod den första räven vid åteln. Plötsligt så var den bara där och skottet blev enkelt på ca 20 meter. Kl 22 kommer den andra räven, denna är mer osäker och kommer in på åkern efter lite tvekan. Den går runt och äter av hundfodret jag slängde ut tidigare på kvällen. När den stannar till och visar bredsidan skjuter jag. Kulan sitter lika fint som på första räven och den blir kvar på stället. 2 stycken rävar på 30 min vak..!!
Publicerat December 21, 200718 yr Stor grattis...........!!!!!!!!!!! Shit va sugen jag blir på vakjakt när jag ser det här. Tänkte vaka i natt men det blev övertid på jobbet , va hemma kl 22:15. Och lovade precis sambon en sovmorgon. Men i morgon natt ska jag tillbaks till gluggen... Mvh.......
Publicerat December 21, 200718 yr Den översta räven är grymt vacker. Tik (överst) Hane (underst) ?????????
Publicerat December 21, 200718 yr Tik (överst)Hane (underst) ????????? Du kan din sak vakjägaren. Du har helt rätt
Publicerat December 22, 200718 yr 2 stycken rävar på 30 min Fan va gött ;D ;D grattis grattis !! Mvh.
Publicerat Januari 4, 200818 yr har äntligen fått lite snö och vill helst passa på att vaka på räv nu, problemet är bara att det blåser ganska kraftigt, har gjort det några dagar nu. vad tror ni är det någon ide att gå ut och vaka? eller skyggar rävarna i skogen. har sett spår och inget av dom följer bäcken. men någongång borde dom vilja gå ute och ta sig en runda vid bäcken, jag kommer sitta vid en växel, vid en bäck. hur gör ni när det blåser mycket? skippar ni vaket eller ? mvh
Publicerat Januari 4, 200818 yr Nissee: tror inte att dt spelar någon större roll. Blåste som fn här igår, men imorse så var det ändå en massa spår på åteln. om det däremot blåser så att räven kan få vittring på dig så är det en annan sak, och det spelar stor roll hur din koja ser ut och vart du har byggt den. tex ligger den nära andra hus och räven är van med vittring så är det ingen större fara.
Publicerat Januari 7, 200818 yr Förlåt om jag kapar, men jag pangade just nu (kl 0230) en fin räv hanne på 7kg, den har varit svår som sa..n att få på åteln men nu åkte han dit, ha ha ;D
Publicerat Januari 7, 200818 yr Förlåt om jag kapar, men jag pangade just nu (kl 0230) en fin räv hanne på 7kg, den har varit svår som sa..n att få på åteln men nu åkte han dit, ha ha ;D Grattis!
Publicerat Januari 9, 200818 yr äre ingen som förutom gått med i halvmåne klubben gänget som fått nå skador,tänkte många gnäller juh om tennis armbåge,mus arm och ont i axlarna efter det tunga jobbet på kontoret, som jag inbillar mig vara väldigt likt eran hörna där ni sitter å glor :-*
Publicerat Januari 11, 200818 yr Jo visst e det ett väldigt hårt liv vi lever ;D ;D Men till skillnad från dom där grytjägarna så tål vi lite mera 8)
Publicerat Januari 11, 200818 yr Men till skillnad från dom där grytjägarna så tål vi lite mera 8) Det där kommer du nog få äta upp ;D ;D ;D //"TB"
Publicerat Januari 11, 200818 yr schh du ska ju vara på min sida ;D :-* Jag är alltid på vakjägarnas sida om ingen kommer med en inbjudan om grytjakt! Alldeles för lite grytjakt här hemma!!!! //"TB"
Publicerat Januari 31, 200818 yr 6:e räven för denna vinter är skjuten på åteln nu ikväll, strax efter 21:00
Publicerat Januari 31, 200818 yr 6:e räven för denna vinter är skjuten på åteln nu ikväll, strax efter 21:00 Grattis. bild??