Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

För många år sedan köpte jag åt mannen en ''tunna'' med några olika Bowmore flaskor.

Jag som inte dricker whisky smakade ändå lite försiktigt på olika årgångar. Så förvånad jag blev, den 18-åriga doftade och smakade blommor, ängsblommor. Mild var den också. Inte blev jag whiskyälskare den gången heller, men att olika fabrikat och årgångar smakar otroligt olika har jag lärt mig.

Önskar att jag tyckte bättre om whisky och coqnac...... ::)

• Svar 874
  • Visningar 169,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat
Ett litet tips...

Islay Mist  228kr på systemet!

Det är en blandning av olika Islaywhiskys, sk vatted malt...

try ;)

Ska ta  detta tips ad nota, och se omd et är något att  ha. Tittade hemma och insåg behovet av en vettig brukswhisky.

Återkommer med recension! :)

• 2 months later...
Publicerat

Nu ska jag storhandla på Frankfurts Airport när vi åker hem om 14 dagar. Dom har ett riktigt stort sortiment. Blir nog JW Green Lable o Bowmore o Glenmorangie o Mcallan. Mums ;D

Publicerat
Nu ska jag storhandla på Frankfurts Airport när vi åker hem om 14 dagar. Dom har ett riktigt stort sortiment. Blir nog JW Green Lable o Bowmore o Glenmorangie o Mcallan. Mums ;D

:P :P.. kommer gärna å hjälper dej å bär hem din värde fulla last!...  ;D.... ;)

Publicerat
:P :P.. kommer gärna å hjälper dej å bär hem din värde fulla last!...  ;D.... ;)
Ja bära kan du väl få ;D Har nog en Statesman vi kan smaka på efteråt ;D
Publicerat

Din Jonny Walker green lable smuttar jag gärna på om det bjuds! ;D

Publicerat
Din Jonny Walker green lable smuttar jag gärna på om det bjuds! ;D
Du är härmed officiellt inbjuden ;D
Publicerat

Tjena

Vad ska man säga om Whiskey..........

Ja det första som poppar upp är väl mycket och ofta

Sen är det väl så att vissa smakar bättre än andra... gärna lite rökigare då trivs jag, är det vardags så funkar fågeln.

Micke

• 2 months later...
Publicerat

Nybörjare på att njuta whisky, min morbror öppnade den världen för mig med poesi och kunskap, och nu njuter jag gärna en Laphroaig eller varför inte en Glengoyne.

Ska smaka en skvätt Ardbeg till helgen.

Publicerat

Fick en lahroaig Quarter cask av min bror som tack för att jag tog hand om hans hundar när han var utomlands...inte illa!! Liten skvätt vatten behövs dock i den för att den ska bli riktigt god..mmm

Publicerat
Nybörjare på att njuta whisky, min morbror öppnade den världen för mig med poesi och kunskap, och nu njuter jag gärna en Laphroaig eller varför inte en Glengoyne.

Ska smaka en skvätt Ardbeg till helgen.

Oj oj Ardbeg är ruskigt god... en utav dom bästa enligt mitt tycke iaf ;)

jag måste nog smita förbi bolaget innan helgen så man inte behöver vara törstig hehe

• 3 months later...
Publicerat

Oja, man må va ung men som sagt, whiskey är ju livets vatten. ;)

En Lagavulin eller kanske Glenlivet Archive. :)

Publicerat

Japp! Vad är mysigare än att komma hem och ta en wirre efter en dag ute på jakt  ??? Jag dricke rgärna whisky och favoriterna är två lite olika sorter,.. först Bowmore Casked Strenght som var riktigt god och sen gillar jag Laphroaig.

;D

Publicerat
Laphroaig.

;D

[/color]

Den är nummer .1.  ;D

Publicerat
Laphroaig

Vilken Laphroaig pratar vi om då?

• 2 weeks later...
Publicerat

Köpte en flaska Dalmore i helgen på någon båt.. tror jag gav runt 345 pix för flaskan. Har ett diffust minne av att den var rätt smakrik och mild men då jag drack den hade Matte Holst redan mulat mina smaklökar med annat gott så det ska bli kul att se om minnesbilden stämmer  ;D

Mvh!

Publicerat

Köpte en Glenfiddich (12 årig) idag, ganska mild rök smak. Ganska god faktiskt.

Publicerat

Inhandlade en flaska 15 årig Bowmore Mariner på senaste resan och herre vilken underbar whisky.

Publicerat
Inhandlade en flaska 15 årig Bowmore Mariner på senaste resan och herre vilken underbar whisky.

Hur är smaken på den?

Publicerat

Jag fick en 30-årig Ballantine´s idag. Den 21-åriga finns enbart i 20 ex på bolaget. Vad passar bäst till, Coca cola, ginger ale eller kan man göra Irish Coffee på den?

Publicerat
Jag fick en 30-årig Ballantine´s idag. Den 21-åriga finns enbart i 20 ex på bolaget. Vad passar bäst till, Coca cola, ginger ale eller kan man göra Irish Coffee på den?
Coca utan tvekan ;D
Publicerat

Slå skiten i fyrhjulingen eller liknande farkost, det funkar!

Enda bra med Ballantine är att knattevarianten passar i benfickan...

;)

Publicerat
Slå skiten i fyrhjulingen eller liknande farkost, det funkar!

Enda bra med Ballantine är att knattevarianten passar i benfickan...

;)

Du är bara avundsjuk för att du måste suga i dig en massa fina viner istället för finsprit.  ;D ;D ;D

Hur gick det mer vår styckningskurs när vi ska tömma din vinkällare? ;D  ;D

Publicerat

>orjant

Jahuua ja, den kan man glömma och gömma och möjligtvis leta fram i februari, visst låter man märkvärdig  ;D ::) men alla har vi prioriteringar...

Finviner vs Ballentine  ::), känns hårfint att välja men visst, slicka inte i dig hela så man får prova en skvätt!

:P

Publicerat
Hur är smaken på den?

Den är makalöst fin. Precis lagom rökig och med perfekt tjärsmak.

/ Mickel som lärt sig gilla Islay Single Malt ;)