Publicerat Mars 19, 200719 yr För många år sedan köpte jag åt mannen en ''tunna'' med några olika Bowmore flaskor. Jag som inte dricker whisky smakade ändå lite försiktigt på olika årgångar. Så förvånad jag blev, den 18-åriga doftade och smakade blommor, ängsblommor. Mild var den också. Inte blev jag whiskyälskare den gången heller, men att olika fabrikat och årgångar smakar otroligt olika har jag lärt mig. Önskar att jag tyckte bättre om whisky och coqnac...... :
Publicerat Mars 23, 200719 yr Ett litet tips...Islay Mist 228kr på systemet! Det är en blandning av olika Islaywhiskys, sk vatted malt... try Ska ta detta tips ad nota, och se omd et är något att ha. Tittade hemma och insåg behovet av en vettig brukswhisky. Återkommer med recension!
Publicerat Juni 14, 200718 yr Nu ska jag storhandla på Frankfurts Airport när vi åker hem om 14 dagar. Dom har ett riktigt stort sortiment. Blir nog JW Green Lable o Bowmore o Glenmorangie o Mcallan. Mums ;D
Publicerat Juni 14, 200718 yr Nu ska jag storhandla på Frankfurts Airport när vi åker hem om 14 dagar. Dom har ett riktigt stort sortiment. Blir nog JW Green Lable o Bowmore o Glenmorangie o Mcallan. Mums ;D :P.. kommer gärna å hjälper dej å bär hem din värde fulla last!... ;D....
Publicerat Juni 14, 200718 yr :P.. kommer gärna å hjälper dej å bär hem din värde fulla last!... ;D.... Ja bära kan du väl få ;D Har nog en Statesman vi kan smaka på efteråt ;D
Publicerat Juni 14, 200718 yr Nu ska jag storhandla på Frankfurts Airport när vi åker hem om 14 dagar. Dom har ett riktigt stort sortiment. Blir nog JW Green Lable o Bowmore o Glenmorangie o Mcallan. Mums ;D Din Jonny Walker green lable smuttar jag gärna på om det bjuds! ;D
Publicerat Juni 14, 200718 yr Din Jonny Walker green lable smuttar jag gärna på om det bjuds! ;DDu är härmed officiellt inbjuden ;D
Publicerat Juni 15, 200718 yr Tjena Vad ska man säga om Whiskey.......... Ja det första som poppar upp är väl mycket och ofta Sen är det väl så att vissa smakar bättre än andra... gärna lite rökigare då trivs jag, är det vardags så funkar fågeln. Micke
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Nybörjare på att njuta whisky, min morbror öppnade den världen för mig med poesi och kunskap, och nu njuter jag gärna en Laphroaig eller varför inte en Glengoyne. Ska smaka en skvätt Ardbeg till helgen.
Publicerat Augusti 27, 200718 yr Fick en lahroaig Quarter cask av min bror som tack för att jag tog hand om hans hundar när han var utomlands...inte illa!! Liten skvätt vatten behövs dock i den för att den ska bli riktigt god..mmm
Publicerat Augusti 28, 200718 yr Nybörjare på att njuta whisky, min morbror öppnade den världen för mig med poesi och kunskap, och nu njuter jag gärna en Laphroaig eller varför inte en Glengoyne.Ska smaka en skvätt Ardbeg till helgen. Oj oj Ardbeg är ruskigt god... en utav dom bästa enligt mitt tycke iaf jag måste nog smita förbi bolaget innan helgen så man inte behöver vara törstig hehe
Publicerat November 29, 200718 yr Oja, man må va ung men som sagt, whiskey är ju livets vatten. En Lagavulin eller kanske Glenlivet Archive.
Publicerat December 1, 200718 yr Japp! Vad är mysigare än att komma hem och ta en wirre efter en dag ute på jakt ??? Jag dricke rgärna whisky och favoriterna är två lite olika sorter,.. först Bowmore Casked Strenght som var riktigt god och sen gillar jag Laphroaig. ;D
Publicerat December 12, 200718 yr Köpte en flaska Dalmore i helgen på någon båt.. tror jag gav runt 345 pix för flaskan. Har ett diffust minne av att den var rätt smakrik och mild men då jag drack den hade Matte Holst redan mulat mina smaklökar med annat gott så det ska bli kul att se om minnesbilden stämmer ;D Mvh!
Publicerat December 12, 200718 yr Köpte en Glenfiddich (12 årig) idag, ganska mild rök smak. Ganska god faktiskt.
Publicerat December 12, 200718 yr Inhandlade en flaska 15 årig Bowmore Mariner på senaste resan och herre vilken underbar whisky.
Publicerat December 12, 200718 yr Inhandlade en flaska 15 årig Bowmore Mariner på senaste resan och herre vilken underbar whisky. Hur är smaken på den?
Publicerat December 18, 200718 yr Jag fick en 30-årig Ballantine´s idag. Den 21-åriga finns enbart i 20 ex på bolaget. Vad passar bäst till, Coca cola, ginger ale eller kan man göra Irish Coffee på den?
Publicerat December 18, 200718 yr Jag fick en 30-årig Ballantine´s idag. Den 21-åriga finns enbart i 20 ex på bolaget. Vad passar bäst till, Coca cola, ginger ale eller kan man göra Irish Coffee på den?Coca utan tvekan ;D
Publicerat December 18, 200718 yr Slå skiten i fyrhjulingen eller liknande farkost, det funkar! Enda bra med Ballantine är att knattevarianten passar i benfickan...
Publicerat December 18, 200718 yr Slå skiten i fyrhjulingen eller liknande farkost, det funkar!Enda bra med Ballantine är att knattevarianten passar i benfickan... Du är bara avundsjuk för att du måste suga i dig en massa fina viner istället för finsprit. ;D ;D ;D Hur gick det mer vår styckningskurs när vi ska tömma din vinkällare? ;D ;D
Publicerat December 19, 200718 yr >orjant Jahuua ja, den kan man glömma och gömma och möjligtvis leta fram i februari, visst låter man märkvärdig ;D : men alla har vi prioriteringar... Finviner vs Ballentine :, känns hårfint att välja men visst, slicka inte i dig hela så man får prova en skvätt!
Publicerat December 19, 200718 yr Hur är smaken på den? Den är makalöst fin. Precis lagom rökig och med perfekt tjärsmak. / Mickel som lärt sig gilla Islay Single Malt