Publicerat December 19, 200718 yr Den är makalöst fin. Precis lagom rökig och med perfekt tjärsmak./ Mickel som lärt sig gilla Islay Single Malt OK du ringer när du behöver experthjälp med whisky ;D
Publicerat December 20, 200718 yr En enkel 18 åri Talisker är att rekomendera ... med en lilten då menar jag en liten skvätt vatten i ... det duger...
Publicerat Januari 5, 200818 yr Är jag en tråkmåns som har Famous Grouse som en oslagbar favorit.Alltför rökiga och tjäriga smaker går tokbort ..Bahhhhh jag håller med dig Ripan är bra till o med maltmodellen går ju dricka utan rökhosta.
Publicerat Januari 12, 200818 yr Stod och pillade på Caol Ila på taxfreen igår....blev ingen, dåligt beslut.....skulle ha tagit en.
Publicerat Februari 5, 200818 yr Tips!!! Macleod's islay mycket god och prisvärd. Macleod's islay = 8årig Lagavulin Macleod's Islay 8 Years (nr 476) Distrikt Islay Alkoholhalt 40,0 % Färg Mörkt bärnstensfärgad. Doft Stor, tydligt rökig doft med inslag av fat, tjära, jod, honung och ljung.hmmmm Smak Smakrik, mycket rökig whisky med tydlig fatkaraktär, inslag av tjärpastill, vanilj, örter och honung. Lång eftersmak. Användning Serveras rumstempererad som avec eller digestif. 300kr! prova även Speyside,highland..går att beställa lowland och island...min favvo är islay och island
Publicerat Februari 5, 200818 yr Stod och pillade på Caol Ila på taxfreen igår....blev ingen, dåligt beslut.....skulle ha tagit en. Du missar inget tycker jag, Caol Ila e överskattad i mina ögon. Gillar ju verkligen islay men Caol Ila har en salt och vass (konstig) bismak som inte e god... Faktiskt en av få islay jag inte kommer att köpa igen. Laphroaig slår Caol Ila alla dar i veckan enligt mig. Bunnahabhain tycker jag e underskattad (med jäkligt svår att stava till). Mindre rökig för att vara islay... God den också! Tack Hampe för tipset om Islay Mist, prisvärd wirre som man kan bjuda på utan att skämmas! Rekomenderas av mig med! M.v.h / J
Publicerat Februari 7, 200818 yr Har helt snöat in på Balblair, Murray Mc David och Bruichladdich och nedan ett axplock av favoriter som jag gärna njuter tillsammans med en skvätt vatten och en kall Pilsner Urguell: Murray Mc David Glen Garioch 1993, Highland Murray Mc David Auchentoshan 1992, Lowland Murray Mc David Higland Park 1989, Islands Murray Mc David Glen Scotia 1991, Campbeltown Murray Mc David Macallan 1987, Speyside Balblair 10 Year Old Balblair Vintage 1989 Balblair Vintage 1997 Balblair 16 Year Old Bruichladdich Links Turnberry Bruichladdich 10 years old Bruichladdich 15 years old Bruichladdich Yellow Submarine Bruichladdich 3D Bruichladdich 17 years old Port Charlotte PC6 /
Publicerat Februari 9, 200818 yr har snackat lite löst med polarna att segla runt scotland och testa okända lokala destillerier
Publicerat Februari 20, 200818 yr Har helt snöat in på Balblair, Murray Mc David och Bruichladdich och nedan ett axplock av favoriter som jag gärna njuter tillsammans med en skvätt vatten och en kall Pilsner Urguell: Murray Mc David Glen Garioch 1993, Highland Murray Mc David Auchentoshan 1992, Lowland Murray Mc David Higland Park 1989, Islands Murray Mc David Glen Scotia 1991, Campbeltown Murray Mc David Macallan 1987, Speyside Balblair 10 Year Old Balblair Vintage 1989 Balblair Vintage 1997 Balblair 16 Year Old Bruichladdich Links Turnberry Bruichladdich 10 years old Bruichladdich 15 years old Bruichladdich Yellow Submarine Bruichladdich 3D Bruichladdich 17 years old Port Charlotte PC6 / Snåla inte på tipsen nu... ;D ;D Tar mig ett halvt liv att komma igenom dessa..... ;D
Publicerat Februari 20, 200818 yr Gillar att ta nått glas Whiskey då och då det är gott. Dricker bara Jack Daniels
Publicerat Februari 20, 200818 yr >Erkon Skall man göra något kan man lika gärna göra det ordentligt ;D ;D ;D Tog tyvärr sista slurken Vintage 1989 och en PU igår.... :'(
Publicerat Februari 20, 200818 yr Laprohaig och Bowmore är favoriter whiskey kan drickas på 3 sätt 1, med vatten 2, utan vatten 3, som vatten
Publicerat Februari 20, 200818 yr För er som gillar Islaymalt... Måste bara få rekomendera min favorit: Longrow.. 8) Oj,oj vad man längtar hem nu... Och ja, jag vet att Longrow inte är en Islay (Cambeltown/Springbank) Jag är själv en Islay slav vanligvis ;D
Publicerat Mars 30, 200818 yr Whiskey är gott! Bowmore är en favorit. Black Ribbon mé Kan tipsa om http://www.whiskeyguiden.se
Publicerat April 1, 200818 yr Laprohaig är min favorit. Smakar nånstans mellan tjära, läder och bävergäll - alltså utsökt!!!
Publicerat April 1, 200818 yr Laprohaig är min favorit. Smakar nånstans mellan tjära, läder och bävergäll - alltså utsökt!!! Även en av mina favoriter som synes i tidigare inlägg i denna tråd. När jag fyllde år sst så fick jag en flaska black grouse. Det är en rökig, lite finare famous grouse. Riktigt trevlig faktiskt.
Publicerat April 29, 200818 yr Vet inte om jag redan har gjort det men jag kan rekommendera Morrisson´s Islay Legend. En blended av alla Islay sorter som är jättegod. Sen är den överkommlig i pris också, 269 kr tror jag den kostar, vilket kan jämföras med en Laphroaig som ligger på 400 kr. Mycket god och bra whiskey i förhållande till priset ...och ja, jag sitter och dricker på en nu
Publicerat April 30, 200818 yr Vet inte om jag redan har gjort det men jag kan rekommendera Morrisson´s Islay Legend. En blended av alla Islay sorter som är jättegod. Sen är den överkommlig i pris också, 269 kr tror jag den kostar, vilket kan jämföras med en Laphroaig som ligger på 400 kr. Mycket god och bra whiskey i förhållande till priset...och ja, jag sitter och dricker på en nu Herre min skapare vad mycket gott som listats. Tur att det är valborg och vi skall ha vänner över på midddag då... Bowmore blir det ikväll. Trevlig valborg bröder och systrar!
Publicerat Maj 3, 200818 yr Nu svär jag kanske i kyrkan bland er finsmakare Men det godaste man kan göra med en Whisky är Irish Coffee. Men den ska vara gjord på Tullamore av frugan
Publicerat Maj 3, 200818 yr Nu svär jag kanske i kyrkan bland er finsmakare Men det godaste man kan göra med en Whisky är Irish Coffee. Men den ska vara gjord på Tullamore av frugan Det är nog det bästa man kan göra om man har en pava "Tullarkärlek" hemma..
Publicerat Maj 4, 200818 yr Drack lite Mekong igår medans jag grillade. Att Thailändarna har mage att kalla det Whisky! Me med lipovitan och sprite går det mer som saft.