Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

Bara jag som dricker Long John? :lol:

Mvh

• Svar 876
  • Visningar 172,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat

Lagavullin Double Matured är facit för god whisky... Rökig, len och alldeles, alldeles underbar!

• 3 weeks later...
Publicerat
Japp jag njuter av varje droppe av Laphroaig eller varför inte en 18år CAOL ILA

mumma

Bara en liten notis: En valp ur valpkullen jag haft på min tik heter just Caol Ila ;)

I övrigt så hoppar jag för första gången in i denna tråd. Är ingen jättewhiskeydrickare. Håller mig mestadels till Famous. Men min favvo är Whiskeylikören Southern Comfort <_<

• 1 month later...
Publicerat

Här e jag och jobbar förtillfället B) dom har den längsta wisky lista jag har sett i en bar http://www.hven.com/ :D:D:lol: ett resmål för er wirre pimplare :)

• 2 months later...
Publicerat

Beror ju lite på omständigheterna vad som smakar bäst.

Vid fiske föredrar jag alltid bourbon, typ JB eller JD.

I soffan på fredagkvällarna smuttar jag helst på Laphroaig eller Bowmore, till frugans förtret. Hon älskar inte lukten kan man väl lugnt säga

Publicerat
Bara en liten notis: En valp ur valpkullen jag haft på min tik heter just Caol Ila :huh:

I övrigt så hoppar jag för första gången in i denna tråd. Är ingen jättewhiskeydrickare. Håller mig mestadels till Famous. Men min favvo är Whiskeylikören Southern Comfort <_<

J.R. Ewings banedryck.. =)

Publicerat
Bara en liten notis: En valp ur valpkullen jag haft på min tik heter just Caol Ila :huh:

EDIT: dubbelpost.. sorry.

• 3 weeks later...
Publicerat

Varför Whiskey när vi har Bellman 6,0? Men iallafall, en Famous Grouse är inte fel iallafall :wacko:

Publicerat
Här e jag och jobbar förtillfället :D dom har den längsta wisky lista jag har sett i en bar http://www.hven.com/ :D:D:D ett resmål för er wirre pimplare :P

Jag var där i våras men jag tycker Akkurat har bättre, och större, sortiment. Dock har de "lite" större kundkrets kanske ;)

De har en ok samling av Springbank samt några Islay, men tyckte det var lite tamt på Ardbeg och Bowmore sidan.

Nu är jag dock en riktig fjolla som anser att första-Black Bowmore är gudomlig - tråkigt nog tog min flaska slut för flera år sedan...

40-årig Bowmore är helt underbar - kanske den bästa någonsin som har producerats!!! (med risk för debatt, fast jag tror inte så många har smakat den)

White Bowmore är en ny wild-card inom Whisky. Testa gärna men svimma inte för priset... Tror den ligger på närmare 40k!

Dock tycker jag att hela Whiskyproduktionen har gått i knas sedan det vart fatbrist och bara Bourbonfat fanns att tillgå.

Det är inte kul när man är och hälsar på hos Bowmore eller Ardbeg när de hyvlar bort "Jack Daniels" på faten, tjärar och kolar dem innan de häller i det som skall bli denna gudomliga dryck! Det var mycket trevligare på den tiden när det var fulla lager med gamla sherryfat...

Om det fortfarande går att få tag i flaskor från Blackadders Raw Cask Selection så fanns det en hel del godbitar där!

När de släpptes 2001 så köpte jag en av varje! Jag tror det var runt 35 olika flaskor. Kärlek på flaska! (jag saknar dem... slut allihopa...)

Nä, nu måste jag nog ta en Whisky! Skål!

• 3 weeks later...
Publicerat

Är i full färd med att avnjuta en Glen Garioch 15 åring, rekommenderas skarpt. Har inte hittat deras 21 åringen ännu, men den skulle jag gärna prova.

Är det någon som har tips på var man kan köpa whisky till bra priser via nätet?

God afton

Aron

Publicerat
Är i full färd med att avnjuta en Glen Garioch 15 åring, rekommenderas skarpt. Har inte hittat deras 21 åringen ännu, men den skulle jag gärna prova.

Är det någon som har tips på var man kan köpa whisky till bra priser via nätet?

God afton

Aron

Här brukar jag handla en del whisky. Inte de billigaste, då blir det border shop, men de har ett bra sortiment och är attans kunniga och trevliga!

http://www.milroys.co.uk

Publicerat

Perfekt, tack så mkt Wizard.

Aron

Publicerat
Här brukar jag handla en del whisky. Inte de billigaste, då blir det border shop, men de har ett bra sortiment och är attans kunniga och trevliga!

http://www.milroys.co.uk

Tack för tipset, fanns ju en hel del matnyttigt att ta del av!

Publicerat

Fick en flaska Cooley 15 years 1992 av chefen idag för att jag "jobbar på bra" :lol:

Nån som smakat? Risken finns att jag nallar en liten stänkare på lunchen

Publicerat
Fick en flaska Cooley 15 years 1992 av chefen idag för att jag "jobbar på bra" :lol:

Nån som smakat? Risken finns att jag nallar en liten stänkare på lunchen

"Jobbar på bra"... Din chef kanske hade nallat redan nu på morgonen...?

Skulle man kunna säga att den snart är en 17-åring...?

Publicerat
"Jobbar på bra"... Din chef kanske hade nallat redan nu på morgonen...?

Skulle man kunna säga att den snart är en 17-åring...?

haha, om han bara visste... man har ju svartbälte i ögontjäneri :lol:

den hinner inte bli 17 år lille Calle. Det vet väl du efter otaliga kvällar då det gått åt både 1 och 2 flaskor på dig o mig allena ;)

Publicerat

Sant så sant. Sällan en (god) whisky blir äldre än 2 veckor hemma...

Kör vi bourbon-race på skräckfilmshelgen eller skall vi finsmaka i år?

Publicerat
Sant så sant. Sällan en (god) whisky blir äldre än 2 veckor hemma...

Kör vi bourbon-race på skräckfilmshelgen eller skall vi finsmaka i år?

Bourbon och rödvin hör ihop med skräckfilm, dricka fint då är som att kästa pärlor åt svinen.

• 2 weeks later...
Publicerat

Måste bara rekommendera Macleod's Islay mkt prisvärd 329kr. ska tyligen vara en Lagavulin fast då 8år. beställde även Island mkt god!

Publicerat

Gjorde ett försök på blended (red label) igår. Var ett par år sedan sist, fy fan vad det smakar om man jämför med single malt. Kan inte sätta fingret på vad det är men någon bismak är det som får mig att ogilla det.

Publicerat
Gjorde ett försök på blended (red label) igår. Var ett par år sedan sist, fy fan vad det smakar om man jämför med single malt. Kan inte sätta fingret på vad det är men någon bismak är det som får mig att ogilla det.

ah håller med..knappt de duger som bjud whisky

Publicerat

säger mannen som jag imorgon ska dela en flaska ful-bourbon med ;)

Publicerat

Vårt team på jobbet har nått sina affärsmål (110 millar), varför vi som extra bonus blir bjudna på en whiskey-resa till Skottland.

Så, kom igen nu experter, vart ska vi åka för att få ut det mesta av resan.

Å' ja, jag vet att bonus är ett fult ord i dessa tider :P