Publicerat December 1, 200916 yr På jaktmarken finns en ca ½-1ha stor öppen glänta (mossig stubbåker) i skogen. Hela gläntan ligger i en sluttning ner mot en bäck. Ska man sitta högt eller lågt om man skall locka räv? Finns ett par stigar som går in och igenom gläntan, är det mest troligt att den kommer på ngn av dem?
Publicerat December 1, 200916 yr Spontant så skulle jag sätta mej högt för att få en god överblick.. Mvh!
Publicerat December 1, 200916 yr 11 men då är väl bara 2-3 stycken på lock..Mvh! Va f--n ligger jag under med 5 nu Måste ut..... /Lasse
Publicerat December 1, 200916 yr 11 men då är väl bara 2-3 stycken på lock..Mvh! Respekt! Har väl fått ihjäl 9st men endast två på lock resten har varit synliga innom 200meter så dom har åkt dit .
Publicerat December 1, 200916 yr Respekt! Har väl fått ihjäl 9st men endast två på lock resten har varit synliga innom 200meter så dom har åkt dit . Ja just det, du når inte längre än 200 Skämt osido, 9 rävar.. det är bra det! Du måste ha varit ut och jagat dem aktivt och inte bara tagit lägena då de uppstått på vanlig jakt eller? Mvh!
Publicerat December 1, 200916 yr Helvete.. Var ut och rökte på jobbet här, riktigt fin måne! Hade blivit minst en till i natt, kanske fler om inte kylan knäckt en.. Mvh!
Publicerat December 1, 200916 yr Hoppsan! Slängde ett öga över morgondagens schema och ser att det visst blir sovmorgon. Undra vad man ska hitta på ikväll?
Publicerat December 1, 200916 yr Ja just det, du når inte längre än 200 Skämt osido, 9 rävar.. det är bra det! Du måste ha varit ut och jagat dem aktivt och inte bara tagit lägena då de uppstått på vanlig jakt eller? Mvh! Nä har nog jagat aktivt på dom vid några tillfällen sköt tre en kväll och såg ytterligare två som kom undan men som åkte dit följande kväll, två på ståndskall för hund och ett par tillfälliga som letat märgben på tomten det roligaste är nog att åka runt i månsken när det är snö då kan det bli bra utdelning.
Publicerat December 1, 200916 yr ..det roligaste är nog att åka runt i månsken när det är snö då kan det bli bra utdelning. Yepp! Jakten nattetid i månljus är gruvligt underskattad, man ser ofta massor med vilt och får ofta skjuta.. Mysigt som fan dessutom om man är väl klädd. Mvh!
Publicerat December 1, 200916 yr Har bytt om och ska bara gå ner o dra på mig jaktkläder. sitte ri understället och väntar på att barnen ska bli färdiga och ramla i säng. Sen bär det ut på åkrarna för att se om gris eller räv vill visa sig. Inga moln och fullmåne Jobbar du Hipp /Lasse
Publicerat December 1, 200916 yr Eat shit and die!!! *ASG* Är du inte snäll får du bjuda på kaffe på fredag em, jag ska visst till storstan. /Lasse
Publicerat December 1, 200916 yr Vill inte räven göra likadant, komma in högt för att få en god överblick? Spontant så skulle jag sätta mej högt för att få en god överblick..Mvh!
Publicerat December 1, 200916 yr Vill inte räven göra likadant, komma in högt för att få en god överblick? vad jag har lärt mig om dom små liven är att dom oftast går i kanter, i skuggan om de finns. i diken för att gömma sig. så tror de bli kanon om du sitter lite högre. ( men jag är inte sååå erfaren heller men de är vad jag tror )
Publicerat December 1, 200916 yr *ASG* Är du inte snäll får du bjuda på kaffe på fredag em, jag ska visst till storstan. Det var som fan, ska kolla schemat! Glömde ju att få med din keps till Tåkern, du kan ju skylla på att du ska hämta den eller något :-) Mvh!
Publicerat December 1, 200916 yr Sköt en tik i kväll för min critRCall på 30m Var inställd på 150-200m då ja lyckats få ut dom där tidigare men blev en liten överraskning som hoppa över gärdsgården något närmare än tänk.
Publicerat December 2, 200916 yr om 4 timmar beger jag mig ut för o se om man kan få sig någon räv. lycka till alla som ska ut för inatt ska de smälla oavsätt om jag får sitta ute hela natten
Publicerat December 2, 200916 yr om 4 timmar beger jag mig ut för o se om man kan få sig någon räv. lycka till alla som ska ut för inatt ska de smälla oavsätt om jag får sitta ute hela natten du får ha skitjakt på dej
Publicerat December 2, 200916 yr Har ett litet knep! de luktar skit, spec när man får de på sig, de smakar fan så mycket värre o de kallas surströmming har spridit ute lite av den odören i fm nu så hoppas på o få se något iaf
Publicerat December 2, 200916 yr Tänkte ja kunde lägga in en bild mest för det är kul när andra gör det. Satt på en kulle med lite gräs på så som fick duga som kammo då man fick snabba på för att hinna locka lite innan det blev mörkt.
Publicerat December 2, 200916 yr liten dum fråga till er lockjägare har ni lyckats locka till er uggla nån gång ?? jag råkade göra det i går ??
Publicerat December 2, 200916 yr liten dum fråga till er lockjägare har ni lyckats locka till er uggla nån gång ?? jag råkade göra det i går ?? Japp det har ja gjort. Har även fått in ormvråk och duvhök.
Publicerat December 2, 200916 yr Japp det har ja gjort.Har även fått in ormvråk och duvhök. puh då är det inte fel på mej då
Publicerat December 2, 200916 yr liten dum fråga till er lockjägare har ni lyckats locka till er uggla nån gång ?? jag råkade göra det i går ?? Har lockat fram det mesta i rovfågelsväg... Dock inte lika många rävar... Värst var nog när en kungsörn satt 2 meter ovanför huvudet på mig och tittade ner intresserat! Visste som tur var inte om att han satt där annars hade jag nog fått byta kallingar! Polarn som satt 150 meter bort informerade mig senare. Jag trodde att det var hägern jag skrämde upp när jag satte mig som kommit tillbaka... Ren tur att den inte valde att "slå först och fråga sen"! //Patrik
Publicerat December 2, 200916 yr Har lockat fram det mesta i rovfågelsväg... Dock inte lika många rävar...Värst var nog när en kungsörn satt 2 meter ovanför huvudet på mig och tittade ner intresserat! Visste som tur var inte om att han satt där annars hade jag nog fått byta kallingar! Polarn som satt 150 meter bort informerade mig senare. Jag trodde att det var hägern jag skrämde upp när jag satte mig som kommit tillbaka... Ren tur att den inte valde att "slå först och fråga sen"! //Patrik ja det kunde ju ha varit en smärtsam upplevelse om den hade gjort det när det gäller ugglor och natt så förstår jag varför folk tror på spöken speciellt när man satt intill en gammal kyrkogård