Publicerat Maj 27, 200916 yr Underbart! Har en fråga om ammo. Har just köpt en 222a Handlaren krängde på mig en ask Remington Accutip. De verkar superblöta när jag sitter hemma och läser på asken. Någon som har erfarenheter? Är det extrema som detonator eller bara blöta och snabba? MVH H
Publicerat Augusti 20, 200916 yr Hittade precis den här länken för er som, precis som jag, använder den här bulvanen: http://www.youtube.com/watch?v=10JR1DM_QNw...feature=related //Patrik
Publicerat Oktober 5, 200916 yr hur hårdskjutna är räven egentligen?? för jag sköt en för ungefär en timme sen å den pallade med 2 .222 lapua 3.6 gram och första var en perfekt bog träff (slog av ena frambenet )och andra tog tyvärr lite för långt bak i kroppen men den lyckades ändå springa till skogs och överleva i yttligare 30 min innan jag med hjälp taxametern kunde spåra upp den å avliva den med hagel följdfråga hur vanligt är det att det kommer en räv till å muckar gräl med det första djuret?? (var förövrigt den som jagade räv 1 i skogen) ps skedde på en nyslagen åker ds
Publicerat Oktober 8, 200916 yr Har lest at en ny lockfilm med PA skal komme, noen her som vet om dette stemmer og evt når denne filmen er til salu.
Publicerat Oktober 8, 200916 yr Snackade med P-A här om dagen och såvitt jag fattade var filmen på G men jag frågade aldrig om något datum. Ska bli kul att se, kråkjakt med Wäppling bland annat Mvh!
Publicerat Oktober 8, 200916 yr Snackade med P-A här om dagen och såvitt jag fattade var filmen på G men jag frågade aldrig om något datum. Ska bli kul att se, kråkjakt med Wäppling bland annat Mvh! Lockjakt på räv & kråkjakt på samma film Det låter ju helt perfekt, längtar redan..
Publicerat Oktober 10, 200916 yr hur hårdskjutna är räven egentligen?? för jag sköt en för ungefär en timme sen å den pallade med 2 .222 lapua 3.6 gram Använd inte fmj, ladda upp med v-max, blitzking eller liknande kula. Då behöver träffen bara vara i konturen för att räven ska bli på plats.
Publicerat Oktober 10, 200916 yr Jag sköt själv en räv idag med en Norma Oryx kaliber 30-06. Den gjorde riktigt läskiga saker med räven! ingångshålet var ca 10 cm som blev som en linje. utgångshålet var lite större. Sen gick det hål under räven förmodligen på grund av expansionen.
Publicerat Oktober 10, 200916 yr Jag sköt själv en räv idag med en Norma Oryx kaliber 30-06. Den gjorde riktigt läskiga saker med räven! ingångshålet var ca 10 cm som blev som en linje. utgångshålet var lite större. Sen gick det hål under räven förmodligen på grund av expansionen. Grattis! Hör av dig om du vill komma och locka räv. Nu kommer ju älgjakten i mellan ett tag sen fungerar det i stort sett när som.
Publicerat Oktober 11, 200916 yr Använd inte fmj, ladda upp med v-max, blitzking eller liknande kula. Då behöver träffen bara vara i konturen för att räven ska bli på plats. nje kör inte med fmj utan blyspets och jag har upplevt att lapuas kular är explosiva vid träff i ben antar att dom kulorna inte finns i köpeammo ??? ingen som har nån rekomendation på lämplig varmintpatroner som man kan köpa
Publicerat Oktober 11, 200916 yr Grattis! Hör av dig om du vill komma och locka räv. Nu kommer ju älgjakten i mellan ett tag sen fungerar det i stort sett när som. Tackar! Jag hör gärna av mig när det blir dax! Mvh
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Jag bor i Kumla,Närke.Har fått för mig att Nordic är lite för högljudd, speciellt i trånga pass, eller om du är nära där räven kan vara. Köpte därför Dual tone hos Racerback, tyvärr slutet membran, så den kan frysa lätt, men den låter kanon. lättblåst, låter inte så högt, alldeles lagom!! Klipp till ett membran av en cream fraich burk eller nån annan sorts plastmaterial, du kan prova lite olika bredder och tjocklek på membranen. blir mycket bättre ljud enligt mig
Publicerat Oktober 15, 200916 yr ingen som har nån rekomendation på lämplig varmintpatroner som man kan köpa Hornady har en laddad med sin V-MAX kula, se om din lokale handlare kan få tag i några askar.
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Hornady har en laddad med sin V-MAX kula, se om din lokale handlare kan få tag i några askar. roger roger är ändå slut på kulor så får se vad handlarn kan skaka fram
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Ni som använder Syco-tweetyn, blåser ni som vanligt långa trudelutter typ skammad hare eller? Surrade med en kompis som använt den tutan och blåst stötvis korta toner.. lite likt muspip fast då med syco tutan i stället.. Mvh!
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Hallå! har ni lyckats fått ner nån räv i backen?? jag har varit ute och prövat locka några ggr men utan resultat, kör me en nordic!! har ni några tips e ganska ny inom denna jaktform vad funkar bäst just nu!? muspip lr harskrik??
Publicerat Oktober 15, 200916 yr för mej kvittar det vilket jag kör är ändå totalt ignorerad av räven
Publicerat Oktober 20, 200916 yr Hoppas att ingen missat att det finns en forumlär om lockjakt på räv Intresset för lockjakt på räv har ökat lavinartat de senaste åren och allt fler jägare lockas till att pröva metoden. På grund av det stora intresset kring jaktformen samt ett egenintresse startades detta projekt som en undersökning om jägarens lycka inom rävlock där resultatet kan påvisa eventuella skillnader mellan rävar, pipor, väder eller vart i landet man befinner sig. I samarbete med Ulf Lindroth och i samband med kursen Projektarbete skall vi, fyra jaktintresserade elever som läser viltvård vid Forshagaakademin, genomföra projektet. Intresset för projektarbete väcktes i och med en föreläsning med Ulf Lindroth om rävlock i januari 2008. http://www.viltvardsgymnasiet.se/ravlock/ R_vlock_hemsida.bmp
Publicerat Oktober 20, 200916 yr Hoppas att ingen missat att det finns en forumlär om lockjakt på räv Intresset för lockjakt på räv har ökat lavinartat de senaste åren och allt fler jägare lockas till att pröva metoden. På grund av det stora intresset kring jaktformen samt ett egenintresse startades detta projekt som en undersökning om jägarens lycka inom rävlock där resultatet kan påvisa eventuella skillnader mellan rävar, pipor, väder eller vart i landet man befinner sig. I samarbete med Ulf Lindroth och i samband med kursen Projektarbete skall vi, fyra jaktintresserade elever som läser viltvård vid Forshagaakademin, genomföra projektet. Intresset för projektarbete väcktes i och med en föreläsning med Ulf Lindroth om rävlock i januari 2008. http://www.viltvardsgymnasiet.se/ravlock/ Jag skrev in där när jag sköt min första räv på lock som fortfarande är den första;)
Publicerat November 30, 200916 yr hallå gubbs! får ni skjuta nå räv?? har fått in 2 på lock men inte lyckas dräpa nån än...
Publicerat November 30, 200916 yr Skjutit 2 i höstas vilka jag är säker på kom på lock. Utöver det så har jag musat in ytterligare 4-5 rävar. 9 Totalt för säsongen...
Publicerat December 1, 200916 yr Trevligt! nu har snön kommit och full måne 2 nätter nu så då va d väl f-n om man inte sku få ihjäl nån!