Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diskussioner för Månadstävling I Praktiskt Skytte.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

asm och maddog.

Jag längtar efter era bidrag :blink:

/Micke

• Svar 1,1k
  • Visningar 143,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Micke, efter att ha sett bilden från dagens skytte skulle jag råda dig att förpassa monopoden till papperskorgen. Den är inte hög, den är för sjutton MONUMENTAL!! De monopoder jag har skjutit med ha

• man kan altså säga att det var slarv.

• Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur Man får passa på när man kan

Posted Images

Publicerat

Det kommer , monterade på den "nya" kikaren i går, skall bara skjuta in den nu och vänta på rätt vind o väder, då smäller det.

Publicerat

Skurebo,

jag är ganska säker på att det inte var dig Micke avsåg med sitt inlägg. Du har min fulla respekt för dina insatser, nivån på vår lilla månadstävling är väldigt hög med en massa riktigt bra resultat.

I det sammanhanget tycker jag att dina tidigare resultat är väl värda vår respekt, framför allt eftersom du ännu inte har den rutin när det gäller långhållskutte som en del andra har här.

Jag tror att det Micke avsåg snarare var de medlemmar som tidigare deltagit med stor entusiasm i diskussionerna kring långhållsskytte men som av olika anledningar inte postat något resultat vare sig i juli eller augusti.

Vänligen,

Henrik

Publicerat

Jag tror säkert att så var fallet, känner mig på intet sett träffad där det svider, dock känner jag att det börjar bli dax för mig att komma till skott denna månad.

Även jag är lite förvånad över att inte fler är med på denna tävling/träning som det ju faktiskt är, jag har inte stora förhoppningar att komma högt upp på stegen men hoppas ju på att stadigt förbättra mina poäng.

Ser fram emot att avnjuta alla er övrigas tavelträffar och diskutioner med tips och ideér runtomkring.

Lasse

Publicerat

Även mitt bidrag kommer att komma. Tidsnog, man skall bara få tiden till att räcka till. Det är lite besvärligt att hinna med arbete, jakt, skytte, familj m.m.

Men mitt bidrag kommer inom en snar framtid. Håll er till tåls :D

MVH/Jocke

Publicerat

Jag skjuter när jag skjuter, och skjuter jag inte så skjuter jag inte <_<

Publicerat

När jag gled ut i skogen på jakt i kväll insåg jag att det var en perfekt kväll för att skjuta in .222:an och försöka att hinna med månadsskjutningen, solen sken lätt genom ett tunnt molntäcke och nästan vindstilla.

Så gick det ca 20 min sedan öppnade sig himlen som vanligt igen <_<:huh: vet inte om man ska skratt eller gråta.

Nåväl snart ska det bli, känner ett visst måste begär då den står i vapenskåpet utan att vara inskjuten, med en "nytt" sikte på som jag gärna vill prova .

Tyvärr känns det som tiden rinner ut, i morgon kväll är det föreberedande möte inför styrelse mötet och på torsdag är det styrelsemöte, två kvällar bort med en gång.

På fredag är det Party Party med kunder inbjudna av Volvo. kan ju bli kul men då gick den kvällen med.

Får nog ta fritt från jobbet o fixa detta på "arbetstid" :D

Mvh Lasse

Publicerat
  • Författare
Får nog ta fritt från jobbet o fixa detta på "arbetstid" :lol:

En sund inställning :P

Mitt nya mott är för övrigt:

"Gå utvilad från din arbetsplats så att du orkar med din fritid"

<_<

/Micke

Publicerat
Mitt nya mott är för övrigt:

"Gå utvilad från din arbetsplats så att du orkar med din fritid"

Ehh.. på vilket sätt är detta motto nytt?? Såvitt jag vet så är du kommunanställd och isf ligger mottot ingrott i väggarna sedan tidens start..

En bekant till mej och kollega till dej stod en morgon och fikade med bössan i handen. En kråka flyger mot honom och över honom.. När jag senare frågade varför han inte sköt så fick jag veta att "vi kommunalanställda tar våra raster på allvar!!"

Mvh!

Publicerat
  • Författare
En bekant till mej och kollega till dej stod en morgon och fikade med bössan i handen. En kråka flyger mot honom och över honom.. När jag senare frågade varför han inte sköt så fick jag veta att "vi kommunalanställda tar våra raster på allvar!!"

Mvh!

<_<:lol::P:D

Sant!

/Micke

Publicerat
Ehh.. på vilket sätt är detta motto nytt?? Såvitt jag vet så är du kommunanställd och isf ligger mottot ingrott i väggarna sedan tidens start..

Mvh!

<_<:lol: Låter som komunanställda här med..

Kommer det in en komunbil här så är det viktigaste att gubben hinner tillbaka till rasten..

Publicerat
  • Författare
^_^B) Låter som komunanställda här med..

Kommer det in en komunbil här så är det viktigaste att gubben hinner tillbaka till rasten..

Det är ju inte direkt så att lönen sporrar oss till gratisarbete ^_^

/Micke

Publicerat
Det är ju inte direkt så att lönen sporrar oss till gratisarbete ^_^

/Micke

Det kan du ju ha en poäng i ^_^

Publicerat
Det är ju inte direkt så att lönen sporrar oss till gratisarbete :mellow:

Nej jag förstår att du och din kollega måste ta många och långa raster under erat sunkiga och tråkia jobb okt-feb.. :huh:

Mvh!

Publicerat

NU (äntligen) kom avin på mina beställda kulor och laddverktyg!...kan hämtas imorrn!.....månadscupen here i come! :huh: .....

Jag kommer definitift att lägga anspråk på jumbo-placeringen grabbar....bara så ni vet :mellow:

Publicerat
  • Författare
NU (äntligen) kom avin på mina beställda kulor och laddverktyg!...kan hämtas imorrn!.....månadscupen here i come! :D .....

Jag kommer definitift att lägga anspråk på jumbo-placeringen grabbar....bara så ni vet :mellow:

Du har receptet va :huh::D

/Micke

Publicerat
Du har receptet va :DB)

/Micke

mmmmm det har jag :mellow: ......tack vare nån :huh:

Dock lär det bli svårt med jumbo-placeringen med det receptet med tanke på funktionsdugligheten det visat upp :D

Men siktar fortfarande på jumbo (sist)....då blir ja it besviken iaf :lol::D

Publicerat
Men siktar fortfarande på jumbo (sist

Den låter du bli , den är min ;)

Publicerat
Den låter du bli , den är min :mad:

I h-vete!.... ser ingen annan lösning än följande: vi får helt enkelt slåss till döden om den :lol:;):unsure:

Publicerat
I h-vete!.... ser ingen annan lösning än följande: vi får helt enkelt slåss till döden om den ;) ;) :unsure:

Vi kör duell, trehundra meter sedan ett skott var på frihand torde vara ganska risktfritt :mad::lol:

Publicerat
Vi kör duell, trehundra meter sedan ett skott var på frihand torde vara ganska risktfritt :lol:;)

hmm...men där har vi ett dilemma serru ;) ....om du vinner över mig får du ju jumbo platsen.....MEN, det betyder att jag är sämre än dig, således kniper jag den ändå :unsure::mad: hihi!!.....

Publicerat

Nåja... hörde talas om ngn orre som fick stryka på foten efter att Mr Ungtupp kramat tryck på styvt håll och fixar du det så fixar du att smiska Skurebo alla dagar i veckan ;):unsure:

Och blir det *riktigt* illa så far jag och skjuter med min lillzeiss på 300 meter :mad::lol: Hur ser reglerna ut, måste man redovisa foto på tavla om man inte har poänggivande träff i den samma?

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Och blir det *riktigt* illa så far jag och skjuter med min lillzeiss på 300 meter :lol::lol: Hur ser reglerna ut, måste man redovisa foto på tavla om man inte har poänggivande träff i den samma?

Mvh!

Givet och även var skotten sitter i förhållande till denna.

Panga på :lol:

/Micke

Publicerat
Givet och även var skotten sitter i förhållande till denna.

Du är grym på att motivera en till att köra ut.. *NOT*

:lol:

Mvh!

Publicerat
Du är grym på att motivera en till att köra ut.. *NOT*

<_<

Mvh!

Fegis, alla skott man skjuter ger ävning och övning ger färdighet :blink:;)