Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

• Svar 3,4k
  • Visningar 446,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

-13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

• strävhår
    strävhår

Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat
5 hours ago FISKARN nr.1 sa:

Det är grymt mycket björnbär i år! :thumbsup:

Ja det är inte helt fel, särskilt inte till äggost. Bären kan jag förstå men snåren med de jäkla taggarna kan man vara utan! ;) Ja det är bara att köra på, kul att testa nytt. Därför har jag själv testat med ett persikoträd. 

Jag ser att det är gott om dom iaf på fotot.:thumbsup:;) Äggost??? Det har jag aldrig ätit inte mig veterligt. Haha! Ja, jag vet hur taggit det är när man ska plocka dom. :thumbsup: Ja visst är det så.:thumbsup: Hur blir skörden i år?

Publicerat
5 hours ago exabit sa:

Finbesök på skjutbanan imorse :) En av två rävar jag hann se innan de sjappade.

Fox.jpg

Rörligt skjutmål.:thumbsup:

Publicerat
6 hours ago lsjonsson sa:

Jag ser att det är gott om dom iaf på fotot.:thumbsup:;) Äggost??? Det har jag aldrig ätit inte mig veterligt. Haha! Ja, jag vet hur taggit det är när man ska plocka dom. :thumbsup: Ja visst är det så.:thumbsup: Hur blir skörden i år?

Har du aldrig testat Bohusläns egna dessert?? http://www.bohusgillet.se/Aggost.htm

Det är faktiskt riktigt gott! 

De är taggiga året runt.. ;)

Tyvärr så kom det en köldknäpp så de flesta blommorna frös men det blev ändå 17st goda persikor :thumbsup:

Publicerat
13 minutes ago FISKARN nr.1 sa:

Har du aldrig testat Bohusläns egna dessert?? http://www.bohusgillet.se/Aggost.htm

Det är faktiskt riktigt gott! 

De är taggiga året runt.. ;)

Tyvärr så kom det en köldknäpp så de flesta blommorna frös men det blev ändå 17st goda persikor :thumbsup:

Nej, det har jag inte o du har väl inte provat den norrländska delikatessen surströmming.:P:thumbsup: Inte jag heller. Fy fan bad det luktar när dom öppnar burkarna.

Tyvärr så är jag äggallergiker numera. Kan inte äta stekta ägg t. ex.:( Pannkaka, sockerkaka, m. m. går bra bara det inte är koncentrerat till en enda bit.

Ja, jag vet det!

Ja, jag har hört det! Det är mycket som tar stryk när frosten kommer. Än har vi inte haft det men det kommer. Småland har varit nere runt 0 på många ställen o vänt.:( Lite väl tidigt.

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Nej, det har jag inte o du har väl inte provat den norrländska delikatessen surströmming.:P:thumbsup: Inte jag heller. Fy fan bad det luktar när dom öppnar burkarna.

Tyvärr så är jag äggallergiker numera. Kan inte äta stekta ägg t. ex.:( Pannkaka, sockerkaka, m. m. går bra bara det inte är koncentrerat till en enda bit.

Ja, jag vet det!

Ja, jag har hört det! Det är mycket som tar stryk när frosten kommer. Än har vi inte haft det men det kommer. Småland har varit nere runt 0 på många ställen o vänt.:( Lite väl tidigt.

Nej jag har inte haft ett sug på att prova den heller efter att ha öppnat till rävarna! 

Aj det lät ju inte alls kul. Om inte annat så kan du ju svarva till en fin form till Äggosten. :wink:

Ja här är det verkligen, här var det nere i +6 igår natt, augusti brukar ju annars kallas för rötmånad men det stämmer inte riktigt in nu. :(

Publicerat
28 minutes ago FISKARN nr.1 sa:

Nej jag har inte haft ett sug på att prova den heller efter att ha öppnat till rävarna! 

Aj det lät ju inte alls kul. Om inte annat så kan du ju svarva till en fin form till Äggosten. :wink:

Ja här är det verkligen, här var det nere i +6 igår natt, augusti brukar ju annars kallas för rötmånad men det stämmer inte riktigt in nu. :(

Haha! Gillade mickel surströmmingen då el. flydde den fältet milsvid bort?:lol:

Haha! Har ingen träsvarv o får inte rum med en sådan i förrådet heller.

Ja, det är lite väl tidigt för frost el. i trakterna där runt omkring. Ja visst gör den det o rötmånaden börjar i slutet på juli redan.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6493521

Publicerat
På 2016-08-09 at 00:15 exabit sa:

Kvällen i Särö var mycket blåsig men 20 sekunders exponering lugnade ner de aggressiva vågorna :)

Sunset.jpg

Helt fantastisk bild! :thumbsup:

Publicerat

Jag längtar efter att få testa kameran på min nya mobil!! Ska tydligen ta bra och fina bilder. :) Gäller bara att fotografen gör det hon ska också, förstås.. ;)

Den bör komma imorgon. :)

Publicerat
5 hours ago shamani sa:

Jag längtar efter att få testa kameran på min nya mobil!! Ska tydligen ta bra och fina bilder. :) Gäller bara att fotografen gör det hon ska också, förstås.. ;)

Den bör komma imorgon. :)

Du måste testa att fota i olika väder/väderlekar också men akta så ni inte får bada ihop.:P

Publicerat

Kom ingen ny mobil idag. DHL påstår att de varit här och ingen hemma. Lögn. Jag åkte inte till jobbet förrän timmar efter det påståendet. <_<

Men vi tänker inte bada, Jonsson. Finns, som sagt, dusch. :yes:

Publicerat
8 hours ago shamani sa:

Kom ingen ny mobil idag. DHL påstår att de varit här och ingen hemma. Lögn. Jag åkte inte till jobbet förrän timmar efter det påståendet. <_<

Men vi tänker inte bada, Jonsson. Finns, som sagt, dusch. :yes:

Jepp!:lol:

Publicerat

Väder idag sa du... 

Togs ikväll... Gillade hur molnet och ljuset möttes... :)

IMG_20160819_201534.jpg

Publicerat
47 minutes ago Takko sa:

Fin kväll på Solgen o gott om kräftor med :)

image.jpeg

Nice!! Du får ta med mig ut och fiska nån kväll.. Gärna med sånt väder. ^_^ Min mobilkamera är redo från noll till redo på två röda. Bokstavligen.  B)

Just löööv mycket Oneplus 3. :wub:

Publicerat

Brutalt fina foton exabit!

Dom här är ju 100% kommersiellt gångbara,du borde marknadsföra dig/dom.

/Mike

Publicerat

Bild 4a är nog en av dom bästa jag sett!

Publicerat

Tackar :) Bilderna är beskurna och lite modiferade då jag satt med inställningar för flygande fågelfoto när denne dök upp. Bild nr 4 ser inte lika bra ut i råformat, kan man säga.

Publicerat

Riktigt fina foton exabit!:thumbsup::) 4:an är grymt bra.

Publicerat

Ingen som talat om för minken att ålen är fredad?

Publicerat

Nice!:)

Publicerat
11 hours ago exabit sa:

Japp, kontaktat Svensk Jakt nu på MarkusR´s inrådan ;)

Här är förresten fortsättningen på bildserien:

Mink-6.jpg

Mink-7.jpg

Underbara bilder. :)

Publicerat

I stämmer med alla fina kommentarer om dina fina bilder, Exabit! 

Lite tursamt att du fick så angenämt skådespel att fota. :)