Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat
3 hours ago ahoj sa:

Har faktiskt inte sett henne lyckas fånga någon, hon tittar mest på dem numer. Men i bland kör hon ner huvudet och försöker och sedan står hon och ser förbryllad ut. Misstänker det blir brytningsfel när hon tittar ner i vattnet så hon bommar p.g.a. detta. Så man kan säga hon är en ofrivillig fiskskådare.. :lol: Men hon verkar trivas med det ändå då hon kan gå i timmar fram och tillbaka i vattnet och titta.

Ok! Nej, det är väl inte så lätt som det är för nallar som står i vattnet el. i vattenfall o fångar vandringslax.:) Det kan jag inte svara på om det blir brytningsfel men fisken är snabb.:thumbsup: Utanför Aneby där jag hade stugan medans jag bodde där nere fanns en Bordercollie som gick o spanade på fisk i strandvattnet o några meter ut men den försökte aldrig fånga någon firre.:thumbsup:

Publicerat

Hittade en gammal bild på en soluppgång från balkongen på jobbet när jag städade på datorn. 

IMG20131128083508.jpg

Publicerat

Fint foto Jocke!:)

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Fint foto Jocke!:)

Tack tack. :) Just detta fotot tog jag när jag testade en ny mobilmodell för några år sen. Jag skulle bara se hur den hanterade starkt motljus, och resultat blev ju rätt häftigt med färgerna.

Publicerat
1 hour ago Nils l sa:

Kunde inte åta bli att fota matvraken. De måste ha proppat i sig ett kilo späck på två dagar.

De är ena riktiga matvrak lavskrikorna.:thumbsup:

Publicerat
1 hour ago ahoj sa:

Tack tack. :) Just detta fotot tog jag när jag testade en ny mobilmodell för några år sen. Jag skulle bara se hur den hanterade starkt motljus, och resultat blev ju rätt häftigt med färgerna.

Ok! Det brukar ta ett tag innan man har lärt sig en mob.kameras alla funktioner. Många finesser numera.:thumbsup:

Publicerat
6 hours ago ahoj sa:

Hittade en gammal bild på en soluppgång från balkongen på jobbet när jag städade på datorn. 

IMG20131128083508.jpg

Måste ha varit jobbigt att ha den utsikten... :rolleyes:

Riktigt snyggt! :)

Publicerat
4 hours ago lsjonsson sa:

De är ena riktiga matvrak lavskrikorna.:thumbsup:

Äta kan de men de är samtidigt ett trevligt sällskap i skogen. Helt orädda och aldrig tysta. De låter lite hela tiden men skränar inte som nötskrikorna gör. Två nötskrikor ville ha  fläsket för sig själva men min 22 lr och jag ville annat.

Publicerat
2 hours ago Nils l sa:

Äta kan de men de är samtidigt ett trevligt sällskap i skogen. Helt orädda och aldrig tysta. De låter lite hela tiden men skränar inte som nötskrikorna gör. Två nötskrikor ville ha  fläsket för sig själva men min 22 lr och jag ville annat.

Ja visst är de ett trevligt sällskap. Vi har några älgpass där lavskirkorna kommer o far mellan varven o som du nämner så är dom aldrig tysta.:thumbsup: Dom kommer ända inpå en.:wub: Jag har försökt att mata dom från handen men det har jag inte lyckats med ännu. 

Publicerat
10 hours ago shamani sa:

Måste ha varit jobbigt att ha den utsikten... :rolleyes:

Riktigt snyggt! :)

Tack! Man vänjer sig väldigt snabbt då man ser den dagligen, så man tänker inte ens på den. Men det är nog rätt fin utsikt när man tänker efter. :) 

 

Publicerat

Objudna gäster!

IMG_1773.JPG

Publicerat

Snygga foton Nils! :)

Tyvärr så brukar snyltare dyka upp också.:(

Publicerat

Jo dom jagade bort lavskrikorna ett antal gånger men det tog ett abrupt slut helt plötsligt. Jag har satt ut gräsandsreden i selet nedanför och de där ska inte sabba ruvningen för några änder.

Publicerat

Bra Nils!:thumbsup:

Publicerat
25 minutes ago shamani sa:

Idag gick det inte att låta bli att bromsa in och ta fram mobilen. Trots att det var grått och "mörkt" så är det svårt att motstå en blank vattenspegel... Och visst är hösten vacker...? 

 

IMG_20161019_114750.jpg

IMG_20161019_114926.jpg

IMG_20161019_114842.jpg

Fina foton Shamani! Vilken sjö var detta? Du vet att jag känner til ldom flesta pölarna där nere i din bygd.:thumbsup::P

Publicerat

Tack! :)  

Inte en susning vad pölen heter,  men den ligger vid rastplatsen vid Abborravik, Eksjö. 

Publicerat
52 minutes ago shamani sa:

Tack! :)  

Inte en susning vad pölen heter,  men den ligger vid rastplatsen vid Abborravik, Eksjö. 

Ok! Efter studerat lite kartor så tror jag sjön/gölen har samma namn som rastplatsen.

Publicerat

Låter rimligt. :yes:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.