Publicerat Maj 20, 201115 yr Blåsigt, men otroligt vackert väder uppe i Piteå idag. Här är ett bildbevis på att inkallningen funkar mycket bättre på hundar än barn! Fantastisk bild! Är det din hund?
Publicerat Maj 25, 201115 yr Isen gick i Storsjön. Is kan vara vackert. Fast den här bilden blev hårdredigerad på grund av regn och skit bakom kameran. Visste inte att man får upp bilden i fullformat om man högerklickar. Men nu vet jag och alla som läser här också.
Publicerat Juni 24, 201115 yr Kunde inte låta bli att stanna och be att få ta några foton. Det stod minst 2,5 ton häst på vägen fördelat på tre stycken när jag kom körandes och jag tycker att det är något alldeles speciellt med våra arbetshästar och i synnerhet då jag vet att dessa används som det är tänkt att användas. Två Nordsvenskar och en Ardenner. Hade varit roligt att få sitta på sidan om körspåret någon fin vårvinterdag och ta bilder när de här hästarna får jobba.
Publicerat Juli 4, 201115 yr Fanns en massa fina bilder ni har lagt till. Får väl erbjuda med något framöver jag med
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Sommar på fjället... Oj oj oj niak, vilka fina foton. Dom var verkligen fina. Har du suttit där uppe på fjället och käkat fjällröding och torkat kött i sommar???
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Oj oj oj niak, vilka fina foton. Dom var verkligen fina. Har du suttit där uppe på fjället och käkat fjällröding och torkat kött i sommar??? Tack ! Även till dig shamani ! Med ny kamera och tacksamma motiv blir det bra bilder.Vi åt röding mest varje dag.Tänk dig följande:Nybakt Gahkko (glödkaka som bakas på en sten över öppen eld),x-tra saltat bregott,slösaktigt mycket gravad röding,lite purjolök och en immig pilsner.Det är mat för kungligheter det ! Kolla även mina bilder på Fiske 2011-tråden.
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Tack ! Även till dig shamani ! Med ny kamera och tacksamma motiv blir det bra bilder.Vi åt röding mest varje dag.Tänk dig följande:Nybakt Gahkko (glödkaka som bakas på en sten över öppen eld),x-tra saltat bregott,slösaktigt mycket gravad röding,lite purjolök och en immig pilsner.Det är mat för kungligheter det ! Kolla även mina bilder på Fiske 2011-tråden. Aha, det var en ny kamera som låg bakom det hela också. Otroligt fina foton iaf. Det där lät riktigt gott niak. Du är väl kung på fjällen där uppe då. Hur går det med lille fyrbentingen då? Får inte den plats på något foto?
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Aha, det var en ny kamera som låg bakom det hela också. Otroligt fina foton iaf. Det där lät riktigt gott niak. Du är väl kung på fjällen där uppe då. Hur går det med lille fyrbentingen då? Får inte den plats på något foto? Nja någon kung är jag inte snarare en ödmjuk tjänare.Valpen är underbar,lättsam och lyhörd.Här får Jonsson en valpbild:
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Vacker vovve. Får väl kontra med kompisens lillräv. Riktigt snygg Finne ! Bäva månde tjädrarna ! Kontrar även jag med min gammelhund Ego-Boy och ett blomster.
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Nja någon kung är jag inte snarare en ödmjuk tjänare.Valpen är underbar,lättsam och lyhörd.Här får Jonsson en valpbild: Tack niak! Den är fin med sina brillor och den har ju vuxit sedan sist. niak Postad Idag, 13:31 Nils l på 07 Aug 2011, 13:23 sade: Vacker vovve. Får väl kontra med kompisens lillräv. sakkoredweb.jpg Riktigt snygg Finne ! Bäva månde tjädrarna ! Kontrar även jag med min gammelhund Ego-Boy och ett blomster Nils l Postad Idag, 13:23 Vacker vovve. Får väl kontra med kompisens lillräv. Fina hundar bägge 2.
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Det är när de uppnår den där åldern man får tårar i ögonen när man ser dem jobba i skogen. Här är då en bild från min gamla hund. Hon jagar nu förhoppningsvis i bättre marker men fasiken vad jag saknar henne i skogen. Jag får ibland förfrågningar om att fota andras hundar och ibland frågar jag också själv så jag lägger till ytterligare en bild på en väldigt trevlig finnspetstik som inte behöver skämmas för sig i skogen heller
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Det är när de uppnår den där åldern man får tårar i ögonen när man ser dem jobba i skogen. Här är då en bild från min gamla hund. Hon jagar nu förhoppningsvis i bättre marker men fasiken vad jag saknar henne i skogen. Jag får ibland förfrågningar om att fota andras hundar och ibland frågar jag också själv så jag lägger till ytterligare en bild på en väldigt trevlig finnspetstik som inte behöver skämmas för sig i skogen heller Fina foton! Ja, tyvärr är det så Nils!
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Nä nu ska jag ta med mig en påse äpplen och en påse morötter och åka iväg och muta lite fotomodeller.
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Nä nu ska jag ta med mig en påse äpplen och en påse morötter och åka iväg och muta lite fotomodeller. Gör så! Jag hoppas att det blir några fina foton till.