Publicerat Oktober 5, 201015 yr Träffade på en ko med dubbelkalv häromdagen som var totalt orädd. Passade på att göra några närbilder. Hur nära kom du? Grattis till läckra bilder...
Publicerat Oktober 5, 201015 yr Har lite skapliga kort från i vintras, 3 veckor i Sydafrika. En liten del av vindistrikten norr om Cape Town, Franschhoeck Cape Town med Table mountain, läckert. Waterfront och VM-stadion, Cape Town Waterfront Cape Town Leopard P1010708.MOV Samma kille på kvällen. Blir bra film för att vara en vanlig digitalkamera! Buffelchefen, inte imponerad av bleka Svenskar White Rhino Ledarhonan softar. Ungtupparna kubbas lite Kungsfiskare Näckros? Skarvtork i Tsitsikamma Världens läckraste trollslända Kameran är en Panasonic DMZ-FZ18, panoramabilderna är tillverkade av 3-6 kort tagna för det ändamålet och sammanfogade i ett program som följde med kameran som heter Panorama maker.
Publicerat Oktober 17, 201015 yr Hösten har kommit på allvar till Skåne. Tog en bild med mobilkameran på "tyskens" kräftdammar och isen låg trots att det varit sol hela dagen! Gillar den ganska mycket faktiskt. Undrar om det kommer bli en än kallare vinter i år?
Publicerat Oktober 17, 201015 yr Har lite skapliga kort från i vintras, 3 veckor i Sydafrika. En liten del av vindistrikten norr om Cape Town, Franschhoeck Cape Town med Table mountain, läckert. Waterfront och VM-stadion, Cape Town Waterfront Cape Town Leopard P1010708.MOV Samma kille på kvällen. Blir bra film för att vara en vanlig digitalkamera! Buffelchefen, inte imponerad av bleka Svenskar White Rhino Ledarhonan softar. Ungtupparna kubbas lite Kungsfiskare Näckros? Skarvtork i Tsitsikamma Världens läckraste trollslända Kameran är en Panasonic DMZ-FZ18, panoramabilderna är tillverkade av 3-6 kort tagna för det ändamålet och sammanfogade i ett program som följde med kameran som heter Panorama maker. Jäklar vad mycket fina bilder! Gratulerar! Speciellt till den fina trollsländan - inte så lätt att få så fina bilder på insekter.
Publicerat Oktober 17, 201015 yr Hösten har kommit på allvar till Skåne. Tog en bild med mobilkameran på "tyskens" kräftdammar och isen låg trots att det varit sol hela dagen! Gillar den ganska mycket faktiskt. Undrar om det kommer bli en än kallare vinter i år? Snygg bild, Crille! Misstänker att vintern kan bli kallare i år, men tror inte det blir lika mycket snö. Hoppas det blir såpass att fästingjävlar, myggfan och snigelhelveten dör! Om det nu först ska bli kallt, menar jag...
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Fotade lite igår, här är resultatet. Fantastiska bilder, som vanligt! Jättefina!
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Stämningsbild! En vecka har gått och jag ler fortfarande Då är du en av dom så går längs bak, eller?
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Bilden togs strax efter 08 i morse.... Mer eller mindre full zoom (har 18X optisk zoom).
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Fantastiska bilder, som vanligt! Jättefina! Tack så mycket! Bilden togs strax efter 08 i morse.... Mer eller mindre full zoom (har 18X optisk zoom). Härlig skärpa trots full zoom! Orättvist med snön, vi i Piteå fick en snutt snö som försvann lika fort som den trillade.
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Bilden togs strax efter 08 i morse.... Mer eller mindre full zoom (har 18X optisk zoom). Jätte fin bild shamani
Publicerat Oktober 22, 201015 yr i den staden piteå har man partat några gånger.. på don pepino har man väll varit några gånger
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Jäklar vad mycket fina bilder! Gratulerar! Speciellt till den fina trollsländan - inte så lätt att få så fina bilder på insekter. Tackar! Hade typ 650 - 700 bilder med hem därifrån så klart att nåra blir lyckade Fantastiskt vackert land också som bjöd fototillfällen nästan nonstop om man ville.
Publicerat Oktober 23, 201015 yr Härlig skärpa trots full zoom! Orättvist med snön, vi i Piteå fick en snutt snö som försvann lika fort som den trillade. Vi har fortfarande snö kvar. Vill du ha? Bara att komma och hämta!
Publicerat Oktober 24, 201015 yr Först av allt. Jääkligt fina bilder. Ser att ni är duktiga på det här. Jag lekte lite med min kamera idag och fick fram de här bilderna. Går säker att göra bättre och skarpare men jag är inte så haj med min kamera än utan allt får gå för det mesta med auto mvh Kimmo Lilja
Publicerat Oktober 24, 201015 yr Först av allt. Jääkligt fina bilder. Ser att ni är duktiga på det här.Jag lekte lite med min kamera idag och fick fram de här bilderna. Går säker att göra bättre och skarpare men jag är inte så haj med min kamera än utan allt får gå för det mesta med auto mvh Kimmo Lilja Det är sanslöst roligt att leka med vatten! Även glas med olika innehåll. Jag hade kunnat visa lite, men bilderna ligger på den havererade datorn.... Testa en whiksey... en iskall grön drink...champagne... Jag menar att fotografera. Prova olika vinklar och belysningar. Skitkul! Och ett annat tips: ta bort etiketten i botten. Annars är du på god väg. =)
Publicerat Oktober 24, 201015 yr Det är sanslöst roligt att leka med vatten! Även glas med olika innehåll. Jag hade kunnat visa lite, men bilderna ligger på den havererade datorn.... Testa en whiksey... en iskall grön drink...champagne... Jag menar att fotografera. Prova olika vinklar och belysningar. Skitkul!Och ett annat tips: ta bort etiketten i botten. Annars är du på god väg. =) Ja, det ger härliga effekter med vatten i rörelse, med både långsam & snabb slutare. Håller med Shamani ang lappen under glaset, sen kan man försöka tänka på bakgrunden & underlaget. Testa att ta en vidare bild, så du får med hela glaset, det är bättre att ta en bit ifrån & sedan beskära fotot till önskad storlek, då missar du inte delar utav porträttsföremålet. Go for it!
Publicerat Oktober 24, 201015 yr Bilder från kvällens sittning i jakten på platshjorten. Hemma i trädgården. Grisbök på vägen ut Första utsikten innan tornet Besökare i tornet Hind och kalv under tornet Platshjorten väldigt sent därför lite suddig. /Rune
Publicerat Oktober 24, 201015 yr Bilder från kvällens sittning i jakten på platshjorten. Hemma i trädgården. Grisbök på vägen ut Första utsikten innan tornet Besökare i tornet Hind och kalv under tornet Platshjorten väldigt sent därför lite suddig. /Rune Det ser ut att finnas bra med vilt på marken. Härliga bilder!
Publicerat November 3, 201015 yr Då är du en av dom så går längs bak, eller? Faktiskt inte...jag går i fören framför huvudet.....tror bara skinnbrallorna skymtar fram
Publicerat November 4, 201015 yr Lite skarpt ljus men vafan Vilken härlig bild! Jätteläcker! Men har du skräp på linsen? Titta i överkant på bilden... Ser ut typ som vattenstänk.