Publicerat Augusti 9, 201015 yr Det ser ut som du har haft en trevlig helg! Och en del fina bilder - som vanligt!
Publicerat Augusti 10, 201015 yr Det ser ut som du har haft en trevlig helg! Och en del fina bilder - som vanligt! Tack så mycket. Jo vi har haft en riktig glidar-helg, gått mellan de få gårdarna i byn, druckit kaffe, snackat hundar, jakt & fiske & ljugit senare på kvällen över några öl. Modifierat jaktkoja, fiskat en stund, sen har det rullat på...
Publicerat Augusti 13, 201015 yr Vad kan det tänkas vara för fisk som jag lyckats knäppa på långt håll? Det är i en sjö med inplanterad fisk, mig veterligen så ska det enbart planteras 'regnbåge', sen att det finns abborre. Men tycker inte att det är nån av de sorterna.
Publicerat Augusti 13, 201015 yr Firren är ju typ roströd... eller ser i alla fall så ut... Vet inte vad det är för firre, men nice fotat!
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Jag fick ett mail från ena släktingen i BC, Kanada för ett tag sedan från vårens björnjakt som blev krabbfiske från land ist. Dom hade haft en båt på trailer ut till Stillahavskusten och köry in genom en av fjordarna och tanken var väl att dom skulle ha kört upp en bit efter floden och därefter vandrat. Dom kom inte så långt så dom fick börja vandra ganska tidigt från där dom hade förtörjt båten. Dom hade räknat med att det skulle gå bra när det blev ebb. Tyvärr så blev det ingen nalle för han och sonen på den här jaktturen. Dom fick snällt invänta flod för att få loss båten från strandsättningen.
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Jag fick ett mail från ena släktingen i BC, Kanada för ett tag sedan från vårens björnjakt som blev krabbfiske från land ist. Dom hade haft en båt på trailer ut till Stillahavskusten och köry in genom en av fjordarna och tanken var väl att dom skulle ha kört upp en bit efter floden och därefter vandrat. Dom kom inte så långt så dom fick börja vandra ganska tidigt från där dom hade förtörjt båten. Dom hade räknat med att det skulle gå bra när det blev ebb. Tyvärr så blev det ingen nalle för han och sonen på den här jaktturen. Dom fick snällt invänta flod för att få loss båten från strandsättningen. Naturen har makten ibland. Riktigt mäktiga landskap, dit skulle man kunna tänka sig åka.
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Naturen har makten ibland. Riktigt mäktiga landskap, dit skulle man kunna tänka sig åka. Ja, det har den verkligen! Fint landskap och en storlagen natur.
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Var ute med mbbohman i förrgår och hade med mig kameran istället för bössan. Några bilder från den jakten: Lite brusigt pga dåligt ljus + brist på ljusstark optik... //Patrik
Publicerat September 3, 201015 yr De 3 sista bilderna är från mobil-kameran. full fart framåt, nu är hösten här!
Publicerat September 4, 201015 yr Jäkla fin bild! Tagit den själv? Ja, från bilen. Haren tryckte i diket.
Publicerat September 11, 201015 yr Ah, vad fina bilder! Kanonfina! Hoppas bara att ingen har ätit svampen på bild nr2...
Publicerat September 11, 201015 yr Ah, vad fina bilder! Kanonfina! Hoppas bara att ingen har ätit svampen på bild nr2... Tack! Jo, jag anv den till grytan nyss... Nej inte det. Är den inte nyttig?
Publicerat September 11, 201015 yr Tack! Jo, jag anv den till grytan nyss... Nej inte det. Är den inte nyttig? Tveksamt... Påminner om toppig spindelskivling... ingen direkt hälsokost...
Publicerat September 11, 201015 yr Tveksamt... Påminner om toppig spindelskivling... ingen direkt hälsokost... Där ser man, jag har noll koll gällande spindlar & svamp.
Publicerat September 12, 201015 yr Träffade på en ko med dubbelkalv häromdagen som var totalt orädd. Passade på att göra några närbilder.
Publicerat September 12, 201015 yr Träffade på en ko med dubbelkalv häromdagen som var totalt orädd. Passade på att göra några närbilder. Jösses! Det är till att gratulera till fina bilder! =) Hur nära var du? Vad har du för zoom?
Publicerat September 12, 201015 yr Jösses! Det är till att gratulera till fina bilder! =) Hur nära var du? Vad har du för zoom? Tack! Jag var som närmast sisådär fem meter. Har ett gammalt 300 mm /2,8 på ett digitalt hus (Nikon D90). Jag lät det sitta på för älgar i helfigur har man ju redan en massa bilder på . Senare på kvällen stötte jag på den här killen:
Publicerat September 12, 201015 yr Tack! Jag var som närmast sisådär fem meter. Har ett gammalt 300 mm /2,8 på ett digitalt hus (Nikon D90). Jag lät det sitta på för älgar i helfigur har man ju redan en massa bilder på . Senare på kvällen stötte jag på den här killen: Pappa?