Publicerat Augusti 7, 201114 yr Herrklubben! fotad med Canon 500D och 55-250. Sådär ser inte renarna ut häruppe.
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Det var visst dåligt bete i vintras :/ Det var väl en och en annan som strök med om inte nalle har tagit den el en kissekatt.
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Fick tillfälle att hälsa på hos en ägare till två nordsvenskar och förutom att muta dem med äpplen så att jag fick klappa om dem så tog jag chansen att ta några kort. Tyvärr inte med det resultat som jag förväntat mig. Hoppas på en ny chans. Svårt att fota ett ton djur som gör allt för att muddra fickorna. Det blir svårt med närgränsen. Man får ta det som en fotoövning. Bakgrunden är skev och skärpedjupet alldeles för stort men motivet är ju skarpt. Nåja man lär sig.
Publicerat September 27, 201114 yr Dags för några mineralbilder igen. En arbetskamrat kom och ville ha fotograferat. Monterade en 20mm mellanring till de mindre stenarna. Den långa kristallen är nerstucken i halsen på en 6mm PPC hylsa.
Publicerat September 27, 201114 yr Dags för några mineralbilder igen. En arbetskamrat kom och ville ha fotograferat. Monterade en 20mm mellanring till de mindre stenarna. Den långa kristallen är nerstucken i halsen på en 6mm PPC hylsa. Synd bara att du har förstört bilderna med namnet igenom bilderna...
Publicerat September 27, 201114 yr Några bilder från Skottland och Franska Rivieran i våras Månen över Port Ellen Livets vatten (halvdåligt redigerat i olika lager...) Vattenfall vid Loch Lomond Nice by night Citronträdet på vår terass Sist men inte minst ett tvättäkta svenskt rådjur =) //Patrik
Publicerat September 28, 201114 yr Synd bara att du har förstört bilderna med namnet igenom bilderna... Har lagt dem på Facebook innan och där taggar jag dem då facebook inte respekterar upphovsrätten utan automatiskt anser sig ha rätt till allt bildmaterial. Orkade inte göra ytterligare en bild för jaktsidan. De är runt 10M pixel stora och en del ännu större så det går inte att kasta in dem direkt.
Publicerat September 28, 201114 yr För att göra Shamani glad så har jag redigerat ett antal mineralbilder utan mitt vackra namn i vattenstämpel framför.
Publicerat September 28, 201114 yr Mötte den här filuren häromdan och hade tursamt kameran redo. Rejäla klor de har..
Publicerat September 28, 201114 yr Mötte den här filuren häromdan och hade tursamt kameran redo. Rejäla klor de har.. Sånt där händer inte så ofta. Det blev en nästan perfekt bild. Grattis!
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Efter att ha jäklats med ett undermånligt benstöd så fick jag nog. Nöden är uppfinningarnas moder och med ett fullt sockerpaket instoppat i en plastpåse och en svenskrem runt den och kameran så gjorde jag ett nytt försök med makrofoto och foto på stenar. Resultatet var glädjande. Lägger in några bilder.
Publicerat Oktober 9, 201114 yr Ja nöden har ingen lag Mycket fina kort du har tagit, vad har du för objektiv för att få så bra bilder på nära håll?
Publicerat Oktober 9, 201114 yr Jag använder mellanringar. Sedan så använder jag en väldigt liten bländaröppning. f16-f25 ISO runt 100 och slutartider uppemot 1 sekund. Har bara mina vanliga objektiv. Det viktigaste är ett helt vibrationsfritt stöd.
Publicerat Oktober 9, 201114 yr Mötte den här filuren häromdan och hade tursamt kameran redo. Rejäla klor de har.. Riktigt häftig bild!
Publicerat Januari 14, 201214 yr Självklart det är ju en Wachtel. Lasse Jaja, visst är det det, men min setter kan då hitta på alla olika stilar när hon sover antingen i korgen el. i sin soffa. Hon kan ligga med alla fyra tassarna upp i vädret i timmar ibland men benen är inte utsträckta.