Publicerat Maj 24, 20188 yr 6 minutes ago lsjonsson sa: Ok! Vi fick en skur här förra veckan men den var så häftig så att det forsade över hängrännorna. Den varade ca 10 min o sedan tvärslutade det o sol inom en kvart. Inte en droppe här...
Publicerat Maj 24, 20188 yr 6 minutes ago MrT. sa: Inte en droppe här... Ibland är det är vädret orättvist
Publicerat Maj 24, 20188 yr 4 minutes ago lsjonsson sa: Ibland är det är vädret orättvist Klagar inte, men grödan behöver vatten...
Publicerat Maj 24, 20188 yr 59 minutes ago MrT. sa: Klagar inte, men grödan behöver vatten... Visst är det så.
Publicerat Maj 24, 20188 yr Jag var hem till en kompis med ett par saker o där var det knallgult på grästäppan av.......... ...så nu tar det fart i norr också.
Publicerat Maj 24, 20188 yr Under ett normalt år värmemässigt vid Norrbottens kustland så brukar aldrig Häggen blomma förrän i Juni runt skolavslutningen men den har börjat att blomma nu redan o det är 2-3 v för tidigt. Häggen blommade redan för någon vecka sedan längre in i landet. Det är första gången som det sker sedan vi flyttade hit för 27 år sedan.
Publicerat Maj 24, 20188 yr 2 hours ago lsjonsson sa: Under ett normalt år värmemässigt vid Norrbottens kustland så brukar aldrig Häggen blomma förrän i Juni runt skolavslutningen men den har börjat att blomma nu redan o det är 2-3 v för tidigt. Häggen blommade redan för någon vecka sedan längre in i landet. Det är första gången som det sker sedan vi flyttade hit för 27 år sedan. Nu har häggen blommat över här ?
Publicerat Maj 24, 20188 yr Här finns inte en maskros som blommar längre... Det är överblommat... Syrenerna blommat för fullt så en annan går igenom ett helvete när man är ute nu. ?
Publicerat Maj 26, 20188 yr Detta är en populär post. 2 hours ago lasse_c sa: Drillsnäppa. Tror jag. Rätta mig gärna. Årblad?
Publicerat Maj 27, 20188 yr 1 hour ago tecno sa: Rikard's nya streckkodsläsare ser ni väl Ursäkta mig, men jag vill faktiskt korrigera dig lite här... Det är en streckkodskrivare. ?
Publicerat Maj 27, 20188 yr Blev en fin dag igår. Det mulnade på och blev mer behagligt. Men det var fint så jag tog några bilder..
Publicerat Maj 27, 20188 yr Det var Anebydagen igår så vi åkte till öltältet igår kväll. Mycket trevligt. Kunde inte motstå att bilder på en lykta på torget...
Publicerat Maj 27, 20188 yr 2 hours ago shamani sa: Ursäkta mig, men jag vill faktiskt korrigera dig lite här... Det är en streckkodskrivare. ? Knappast, kattens ögon är läsare ?
Publicerat Maj 27, 20188 yr 3 hours ago shamani sa: Det var Anebydagen igår så vi åkte till öltältet igår kväll. Mycket trevligt. Kunde inte motstå att bilder på en lykta på torget... Ja visst ja, det var den dagen igår!
Publicerat Maj 27, 20188 yr 3 hours ago shamani sa: Blev en fin dag igår. Det mulnade på och blev mer behagligt. Men det var fint så jag tog några bilder.. Vilken sjö är det?
Publicerat Maj 27, 20188 yr 5 hours ago tecno sa: Knappast, kattens ögon är läsare ? Jag tänkte på skrivaren... Då har vi rätt båda två. ??