Publicerat November 6, 20187 yr Snart kan man vada över forsnacken i Långforsen i Kalix älv mellan Bondersbyn-Börjelsbyn. Det saknas ca 1,2-1,5 m till normal vattennivå efter den varma sommaren. Fotot togs igår 5/11-18.
Publicerat November 11, 20187 yr Detta är en populär post. Nu är väl inte det här direkt relaterat till Jaktsidans verksamhetsområde, men då jag går i väntans tider på att bli upptagen i ett jaktlag, får jag roa mig med andra saker under tiden, som att åka ut och besöka andra delar av världen, som här;
Publicerat November 12, 20187 yr Den 24/11-17 såg det ut såhär på infarten när man hade vaknat. Snart 1 år sedan med andra ord o just nu i skrivande stund så är grästäppan så grön o fin o det regnar ute. Resten av fotona finns i länken nedan.
Publicerat November 22, 20187 yr Fotot är taget vid kajen vid Kalix camping idag på morgonen innan solen går upp över trädtopparna. Snödjup: 0,0 mm.
Publicerat December 14, 20187 yr Inte utan att man saknar hösten men vintermörkret kan vara vackert också...?
Publicerat December 16, 20187 yr På 2018-12-13 at 19:21 strävhår sa: Lite fotostackning för att få bättre skärpedjup så hade bilden varit en höjdarbild.
Publicerat December 16, 20187 yr 8 minutes ago Nils l sa: Lite fotostackning för att få bättre skärpedjup så hade bilden varit en höjdarbild. Då måst man först veta vad det är ?
Publicerat December 16, 20187 yr 2 hours ago strävhår sa: Då måst man först veta vad det är ? Man tar flera kort på samma objekt men flyttar skärpan några tiondels mm och sedan lägger man ihop bilderna till en i något redigeringsprogram. Går inte med saker som rör sig men den där såg lugn och fin ut.
Publicerat December 16, 20187 yr På 2018-12-13 at 19:21 strävhår sa: Snyggt! Hur många gånger fick du knäppa för att få den?
Publicerat December 16, 20187 yr 52 minutes ago shamani sa: Snyggt! Hur många gånger fick du knäppa för att få den? Tror det blev ett tiotal knäpp, tack.
Publicerat December 28, 20187 yr Det finns en julbock i Kalix också och än har det inte blivt utsatt för något brandattentat ännu.
Publicerat Januari 1, 20197 yr Fin start på nyårsdagen med ca 1 dm blötsnö från gårdagens skitväder o en ca 3-4 dm hög plogkarm. God fortsättning på det nya året. Nu ska Jonsson ut snart o ha lite fysisk aktivitet.
Publicerat Januari 1, 20197 yr Jonsson var lat o plingade på en minitraktor som åker runt o skottar mot bet. 200 kr/ggr.
Publicerat Februari 5, 20197 yr 11 hours ago lsjonsson sa: Hojen ser fullastad ut! Det är ju ingen överdrift ! Han är väl utrustad för en övernattning i det fria. Sköna karaktärer här i Indien.
Publicerat Februari 5, 20197 yr 4 hours ago MrT. sa: Det är ju ingen överdrift ! Han är väl utrustad för en övernattning i det fria. Sköna karaktärer här i Indien. Nej, det är det verkligen inte! Oh yes! För minst ett år ute i det fria om det inte är hans hemgift till den blivande bruden.
Publicerat Februari 21, 20197 yr 1 hour ago strävhår sa: Fint foto med fina färger strävis! Mitt bidrag får bli ett foto från Länstrafikens buss över Kalix älv när jag kom tillbaka från Sunderby sjukhus.
Publicerat Februari 23, 20197 yr Detta är en populär post. Undra om skylten gäller för rävar också....
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.