Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

Snart kan man vada över forsnacken i Långforsen i Kalix älv mellan Bondersbyn-Börjelsbyn. Det saknas ca 1,2-1,5 m till normal vattennivå efter den varma sommaren. Fotot togs igår 5/11-18.

20181105_080020.thumb.jpg.710551444626f9693e358a8b6ca4cecc.jpg

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Den 24/11-17  såg det ut såhär  på infarten när man hade vaknat. Snart 1 år sedan med andra ord o just nu i skrivande stund så är grästäppan så grön o fin o det regnar ute. WP_20171124_04_14_06_Pro_LI.thumb.jpg.f50baf83aaf6fa672ad2f468f57e5101.jpg.f97bbd53742c6feae49bf2e7fb802c59.jpg

Resten av fotona finns i länken nedan.

 

 

  • 2 weeks later...
Publicerat

20181122_082917.thumb.jpg.e1ea3eddc359703b5d31dab465406110.jpg

Fotot är taget vid kajen vid Kalix camping idag på morgonen innan solen går upp över trädtopparna.

Snödjup: 0,0 mm.:sad:

  • 3 weeks later...
Publicerat

Inte utan att man saknar hösten men vintermörkret kan vara vackert också...?

45DF9F41-8026-4EB8-9D83-3823006DDC2B.jpeg

9365F0F2-D013-481C-B22A-9061923F9308.jpeg

0F1B8983-4026-428B-8911-F93037B4EF9D.jpeg

Publicerat

Visst har alla årstider sin tjusning!:thumbsup:

Fina foton D!:)

Publicerat
På 2018-12-13 at 19:21 strävhår sa:

531369299_Grshoppa.thumb.JPG.5a654259436e614e4c07db3d4f08e362.JPG

Lite fotostackning för att få bättre skärpedjup så hade bilden varit en höjdarbild.

Publicerat
8 minutes ago Nils l sa:

Lite fotostackning för att få bättre skärpedjup så hade bilden varit en höjdarbild.

Då måst man först veta vad det är ?

Publicerat
2 hours ago strävhår sa:

Då måst man först veta vad det är ?

Man tar flera kort på samma objekt men flyttar skärpan några tiondels mm och sedan lägger man ihop bilderna till en i något redigeringsprogram. Går inte med saker som rör sig men den där såg lugn och fin ut.

Publicerat
På 2018-12-13 at 19:21 strävhår sa:

531369299_Grshoppa.thumb.JPG.5a654259436e614e4c07db3d4f08e362.JPG

Snyggt! Hur många gånger fick du knäppa för att få den?

Publicerat
52 minutes ago shamani sa:

Snyggt! Hur många gånger fick du knäppa för att få den?

Tror det blev ett tiotal knäpp, tack.

  • 2 weeks later...
Publicerat

Det finns en julbock i Kalix också och än har det inte blivt utsatt för något brandattentat ännu.:thumbsup:

20181228_091140.thumb.jpg.3f744f139ea17e3c3d1be32602b6d7cb.jpg

Publicerat

Fin start på nyårsdagen med ca 1 dm blötsnö från gårdagens skitväder o en ca 3-4 dm hög plogkarm. 

20190101_055055.thumb.jpg.999ef03d188aed2ba34346362f228291.jpg

God fortsättning på det nya året. Nu ska Jonsson ut snart o ha lite fysisk aktivitet.:thumbsup:

Publicerat

Jonsson var lat o plingade på en minitraktor som åker runt o skottar mot bet. 200 kr/ggr.

20190101_072027.jpg.09e77e5184d176b3d391c301d1dc6f2b.jpg

:whistling::lol:

  • 1 month later...
Publicerat

20190203_144639-02.jpeg

Publicerat

Hojen ser fullastad ut!:lol:

Publicerat
11 hours ago lsjonsson sa:

Hojen ser fullastad ut!

Det är ju ingen överdrift ! Han är väl utrustad för en övernattning i det fria. Sköna karaktärer här i Indien.

Publicerat
4 hours ago MrT. sa:

Det är ju ingen överdrift ! Han är väl utrustad för en övernattning i det fria. Sköna karaktärer här i Indien.

Nej, det är det verkligen inte!:thumbsup: Oh yes! För minst ett år ute i det fria om det inte är hans hemgift till den blivande bruden.:lol:

  • 2 weeks later...
Publicerat

Ytterligare några bilder tagna i indien;_DSC0063.jpg

_DSC0010.jpg

Publicerat
1 hour ago strävhår sa:

IMG_3183.thumb.JPG.352bd5de678bae25479cb78731da77ca.JPG

Fint foto med fina färger strävis!:)

Mitt bidrag får bli ett foto från Länstrafikens buss över Kalix älv när jag kom tillbaka från Sunderby sjukhus.

1503008770_20190221_1116041.thumb.jpg.cdf9a3052afcbf21be31eb057536af1a.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.