Publicerat Juli 31, 20187 yr Detta är en populär post. Den här "söt-göten" var rolig..? Han sträckte sig ut och la huvudet på sidan.. ?
Publicerat Augusti 2, 20187 yr Jag är väldigt svag för såna där fyrfota och har just varit och klappat om två i en sommarhage. Hade varit kul att sätta på sig en pulsklocka och se vad som händer när man får komma i närheten av de där fyrfota. Tror att pulsen sjunker åtskilligt bara ax att sitta och lyssna på ljudet av dem. Inte mycket som är lika rogivande som det.
Publicerat Augusti 3, 20187 yr Detta är en populär post. Helgonet in town? Bilen var i perfekt skick när jag jag runt o kikade på den. Kul när folk vill visa upp sina gamla rariterter.
Publicerat Augusti 3, 20187 yr 13 hours ago Nils l sa: Jag är väldigt svag för såna där fyrfota och har just varit och klappat om två i en sommarhage. Hade varit kul att sätta på sig en pulsklocka och se vad som händer när man får komma i närheten av de där fyrfota. Tror att pulsen sjunker åtskilligt bara ax att sitta och lyssna på ljudet av dem. Inte mycket som är lika rogivande som det. Det är mest imponerande att få se dom springa fritt. Svansen och manen som flyger bakåt av fartvinden. Och så graciösa i sina stora kroppar. 5-600 kg i graciös galopp.. ?
Publicerat Augusti 8, 20187 yr Jag och dottern gick för att bada vid 9-draget ikväll... Var fint innan det brakade loss med dunder och brak. ? Ett par blixtar hann det bli innan vi var uppe ur vattnet.. Sen kom både mörker och regn...
Publicerat Augusti 31, 20187 yr Frukostgäster på besök i trädgården. Eftersom det har varit så dåligt med insekter i norr under hela sommaren så har det varit stödutfodring till småfåglarna o den pågår ännu. Som mest har det varit 20-25 st.
Publicerat Augusti 31, 20187 yr 3 hours ago lsjonsson sa: Frukostgäster på besök i trädgården. Eftersom det har varit så dåligt med insekter i norr under hela sommaren så har det varit stödutfodring till småfåglarna o den pågår ännu. Som mest har det varit 20-25 st. Det gick att hitta dom när man zoomade in lite... ?
Publicerat Augusti 31, 20187 yr 55 minutes ago shamani sa: Det gick att hitta dom när man zoomade in lite... ? Dom camoflerar sig bra ihop med grenar o blad.
Publicerat Augusti 31, 20187 yr Eller att fotografen är för långt bort.. Och då blir objektet mindre och försvinner i allt runtomkring.. ?
Publicerat Augusti 31, 20187 yr 2 hours ago shamani sa: Eller att fotografen är för långt bort.. Och då blir objektet mindre och försvinner i allt runtomkring.. ? Ca 10 m bort. Det är taget med mob.
Publicerat Augusti 31, 20187 yr 5 hours ago lsjonsson sa: Ca 10 m bort. Det är taget med mob. Ja, det ser man.. ?
Publicerat Oktober 5, 20187 yr Detta är en populär post. Grabben å jag tog en road tripp i augusti å hamnade i Branäs. Umgicks bla med denne glade killen. Det är en förmån när vädret är fint att kunna kryssa genom vårt vackra land. Skulle slå en 7:a vid 5 på morra. Bevittnade då soluppgången, hämtade fånen å klick. Sagolikt vackert. /P
Publicerat Oktober 6, 20187 yr Inget foto men väl ett filmklipp som min jaktkamrat fick på Lejon å en fin oxe... Innan hade han först jagat en stor älg ur området på morgon å strax innan han fick tag på denna for han med ko å kalv förbi mig men de va för långt håll å gick för fort i gallringen för att skjuta...https://youtu.be/6zKhlnP5_-s
Publicerat Oktober 7, 20187 yr Detta är en populär post. Norrsken ikväll så då fick systemkameran jobba lite. Ett helvete att försöka ställa in slutartid mm i kolmörker men några blev hyfsade iaf!
Publicerat Oktober 8, 20187 yr 7 hours ago otterdalen sa: Norrsken ikväll så då fick systemkameran jobba lite. Ett helvete att försöka ställa in slutartid mm i kolmörker men några blev hyfsade iaf! Snygga foton D! Norrskenet for över Kalix igår kväll också! Att få snygga foton på norrskenet med mob. är ingen idé att försöka.
Publicerat Oktober 8, 20187 yr 2 hours ago lsjonsson sa: Snygga foton D! Norrskenet for över Kalix igår kväll också! Att få snygga foton på norrskenet med mob. är ingen idé att försöka. Nej det är jädrigt bökigt. Men det går numera om man lär sig ställa slutartiden och har någon form av stativ.
Publicerat Oktober 8, 20187 yr 6 hours ago otterdalen sa: Nej det är jädrigt bökigt. Men det går numera om man lär sig ställa slutartiden och har någon form av stativ. Nej, jag har inget stativ!
Publicerat Oktober 9, 20187 yr På 2018-10-08 at 14:26 lsjonsson sa: Nej, jag har inget stativ! Då är det kört...?
Publicerat Oktober 9, 20187 yr Hade en dovhind på ca 35m, kom ut från vänster och passerade i höjd med första trädet till höger i bakgrunden. Tyvärr stannade hon aldrig så jag höll inne med skottet, kändes dumt att riskera skadskjutning första viltet och första jakten med laget.
Publicerat Oktober 15, 20187 yr Detta är en populär post. Fick ett vackert markpass i söndags morse. Bara fåglar i obs men njutbart i stunden. Em å kväll ägnades åt fiske. Denna vyn rundade av dagen. /P
Publicerat Oktober 16, 20187 yr Detta är en populär post. Här stog jag på morgonen å lyssnade till Lejons skällande på en älgko... ?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.