Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat
8 hours ago otterdalen sa:

Ja det slår det mesta!

Ja visst gör det det!:thumbsup:

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Jag är väldigt svag för såna där fyrfota och har just varit och klappat om två i en sommarhage. Hade varit kul att sätta på sig en pulsklocka och se vad som händer när man får komma i närheten av de där fyrfota. Tror att pulsen sjunker åtskilligt bara ax att sitta och lyssna på ljudet av dem. Inte mycket som är lika rogivande som det. 

Publicerat
13 hours ago Nils l sa:

Jag är väldigt svag för såna där fyrfota och har just varit och klappat om två i en sommarhage. Hade varit kul att sätta på sig en pulsklocka och se vad som händer när man får komma i närheten av de där fyrfota. Tror att pulsen sjunker åtskilligt bara ax att sitta och lyssna på ljudet av dem. Inte mycket som är lika rogivande som det. 

Det är mest imponerande att få se dom springa fritt. Svansen och manen som flyger bakåt av fartvinden. Och så graciösa i sina stora kroppar. 5-600 kg i graciös galopp.. ?

Publicerat

Jag och dottern gick för att bada vid  9-draget ikväll... 

Var fint innan det brakade loss med dunder och brak. ?

Ett par blixtar hann det bli innan vi var uppe ur vattnet.. Sen kom både mörker och regn... 

 

 

Screenshot_20180808-222228__01.jpg

  • 4 weeks later...
Publicerat

Frukostgäster på besök i trädgården. Eftersom det har varit så dåligt med insekter i norr under hela sommaren så har det varit stödutfodring till småfåglarna o den pågår ännu.:wub: Som mest har det varit 20-25 st.

1721061877_20180831_0806441.thumb.jpg.6fc95877b19294d3c33cc5d1ef158739.jpg

Publicerat
3 hours ago lsjonsson sa:

Frukostgäster på besök i trädgården. Eftersom det har varit så dåligt med insekter i norr under hela sommaren så har det varit stödutfodring till småfåglarna o den pågår ännu. Som mest har det varit 20-25 st.

1721061877_20180831_0806441.thumb.jpg.6fc95877b19294d3c33cc5d1ef158739.jpg

Det gick att hitta dom när man zoomade in lite... ?

Publicerat
55 minutes ago shamani sa:

Det gick att hitta dom när man zoomade in lite... ?

Dom camoflerar sig bra ihop med grenar o blad.:thumbsup:

Publicerat

Eller att fotografen är för långt bort.. Och då blir objektet mindre och försvinner i allt runtomkring.. ?

Publicerat
2 hours ago shamani sa:

Eller att fotografen är för långt bort.. Och då blir objektet mindre och försvinner i allt runtomkring.. ?

Ca 10 m bort.:thumbsup: Det är taget med mob.

Publicerat
5 hours ago lsjonsson sa:

Ca 10 m bort. Det är taget med mob.

Ja, det ser man.. ?

Publicerat

Idag höll jag dottern sällskap när småtrollen ville åka ock bada... 

 

received_287121585449144.jpeg

received_293434948053156.jpeg

received_257869521518746.jpeg

  • 1 month later...
Publicerat

Inget foto men väl ett filmklipp som min jaktkamrat fick på Lejon å en fin oxe... Innan hade han först jagat en stor älg ur området på morgon å strax innan han fick tag på denna for han med ko å kalv förbi mig men de va för långt håll å gick för fort i gallringen för att skjuta...
https://youtu.be/6zKhlnP5_-s

Publicerat
7 hours ago otterdalen sa:

Norrsken ikväll så då fick systemkameran jobba lite.

Ett helvete att försöka ställa in slutartid mm i kolmörker men några blev hyfsade iaf!

Snygga foton D! :)

Norrskenet for över Kalix igår kväll också!:thumbsup:

Att få snygga foton på norrskenet med mob. är ingen idé att försöka.:sad:

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Snygga foton D! 

Norrskenet for över Kalix igår kväll också!

Att få snygga foton på norrskenet med mob. är ingen idé att försöka.

Nej det är jädrigt bökigt. 

Men det går numera om man lär sig ställa slutartiden och har någon form av stativ. 

 

Publicerat
6 hours ago otterdalen sa:

Nej det är jädrigt bökigt. 

Men det går numera om man lär sig ställa slutartiden och har någon form av stativ. 

Nej, jag har inget stativ!

Publicerat
På 2018-10-08 at 14:26 lsjonsson sa:

Nej, jag har inget stativ!

Då är det kört...?

Publicerat
42 minutes ago otterdalen sa:

Då är det kört...?

Oh yes!:sad:

Publicerat

Hade en dovhind på ca 35m, kom ut från vänster och passerade i höjd med första trädet till höger i bakgrunden.

Tyvärr stannade hon aldrig så jag höll inne med skottet, kändes dumt att riskera skadskjutning första viltet och första jakten med laget.

 

20181006_091308.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.