Publicerat Januari 22, 201412 yr Detta är en populär post. Idag värmde faktiskt solen lite grann. Det verkade även fåglarna känna av då det kvittrades och hackades mycket i skogen. En herre av arten större hackspett poserade glatt..
Publicerat Januari 28, 201412 yr Jagade med gäster idag. Bra drev och trevligt i skogen. En fullskovel för kompisens drever och en kalv för min gammeltax.
Publicerat Januari 31, 201412 yr Detta är en populär post. En bild på älgen Lotta som räddades ur en isvak i dalälven 1906 som kalv och kördes sedan in med vagn ! Man frågade om man fick ställa upp i travlopp och det fick hon,, Lotta vann lätt och sen blev det förbjudet med älgar i travlopp! Hon hamna sedan på skansen där hon dog 1926!
Publicerat Januari 31, 201412 yr Detta är en populär post. Sämre bilder men roliga minnen :-) Närkontakt;) Edda och hennes bästa kompis Faxe
Publicerat Januari 31, 201412 yr En bild på älgen Lotta som räddades ur en isvak i dalälven 1906 som kalv och kördes sedan in med vagn ! Man frågade om man fick ställa upp i travlopp och det fick hon,, Lotta vann lätt och sen blev det förbjudet med älgar i travlopp! Hon hamna sedan på skansen där hon dog 1926! Härlig liten berättelse
Publicerat Februari 7, 201412 yr Detta är en populär post. Lägger in bilder på "fullskovlarna" som är skjutna här detta jaktår. i Skjutordning.
Publicerat Februari 7, 201412 yr Fina foton kkjon. Dom finns inte här uppe ni har inte möt där uppe jonsson. Det är kyla, lappar, renar och hembränt. Tur för dig att du har frun, en pälsmössa och din vakkoja Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Publicerat Februari 7, 201412 yr ni har inte möt där uppe jonsson. Det är kyla, lappar, renar och hembränt. Tur för dig att du har frun, en pälsmössa och din vakkoja Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk Njet! Däremot har vi en jäkla massa renar som går lite som dom vill. Kyla? Det är ju blidväder ute. -3 ungefär. Skogsstjärnan är av högsta kvalitet. Ja visst är det det!
Publicerat Februari 7, 201412 yr Jag la ut texten lite i egna videotråden, tänkte jag kunde visa hur dom såg ut. endast bilden näst längst ner som är en fullskovel. Och den skytten hade tänkt sig spetsen efter
Publicerat Februari 18, 201412 yr Lite sned bild men tycker att han blåser upp sig bra på bilden har haft ett gäng rå på foder i vinter ,, inte många pg av snö förhållande men 12 st iaf !Den här har växt med otroligt fort sist veckorna!
Publicerat Februari 24, 201412 yr Kommunens snögubbe står kvar i parken med div. isskulpturer runt om.
Publicerat Februari 24, 201412 yr Kommunens snögubbe står kvar i parken med div. isskulpturer runt om. WP_20140224_13_46_46_Smart.jpg Fint! Ni har inte mycke snö ni heller jonsson!
Publicerat Februari 24, 201412 yr Fint! Ni har inte mycke snö ni heller jonsson! Nej, det har vi inte! Mindre än 1/2-metern på tomten och vi som brukar kunna vara uppe o snurra på runt 1 m den här årstiden. Idag har snön sjunkit rejält o takdropp hela dagen. +4,9 o sol mer el. mindre hela dagen Bamse. Vad hände med snön då tror du??? Den smälter!
Publicerat Februari 24, 201412 yr Vi har haft +7,5 idag, det sprutar vatten ur stuprören, gräsmattan är nästan grön till och med blankisen börjar smälta bort.
Publicerat Februari 24, 201412 yr Samma i Härjedalen. Det blir nog fan ingen lång vårvinter i år :'-(
Publicerat Februari 25, 201412 yr Kommunens snögubbe står kvar i parken med div. isskulpturer runt om. WP_20140224_13_46_46_Smart.jpg Precis bakom snögubbens mössa bodde jag ett par år när man var ung och vacker... Mvh Rikard
Publicerat Februari 26, 201412 yr Precis bakom snögubbens mössa bodde jag ett par år när man var ung och vacker... Mvh Rikard Ok! Vars bor du numera?
Publicerat Mars 8, 201412 yr Detta är en populär post. Tog lite reklambilder idag och några blev rätt stämningsfulla. Jag älskar banne mig denna tiden när solen börjar värma och energin återvända.
Publicerat Mars 9, 201412 yr Tog lite reklambilder idag och några blev rätt stämningsfulla. Jag älskar banne mig denna tiden när solen börjar värma och energin återvända. _059.JPG Snyggt! Jag ser vad som saknas på fotot. En bit torkat ren- el. älgkött hade gjort sig bra på fotot. Var är kaffekannan som ska stå på brasan o balansera på vårdträden?
Publicerat Mars 9, 201412 yr Detta är en populär post. Hade besök av den här familjen igår lohona med 2 ungar! Dom gick 40 m förbi huset och la sig i skogskanten där låg dom 1.5 tim!
Publicerat Mars 9, 201412 yr läckra bilder på kissekatterna. Idag såg jag några fjärilar som kämpade i vinden. såg när en landade och fick en bild innan den flög igen. Ett gött vårtecken. Ett annat vårtecken är att hjortarna trasslar in sig i staket. denna (och en till) släppte vi lös i veckan. Han var rätt vild men till slut fick snärjt in honom i stubben. givetvis i diket så jag var ordentligt blöt när vi släppte iväg honom.