Publicerat Juni 3, 201412 yr kkjon Med norrländska mått är det inte så långt till Treriksröset härifrån, det ligger fläckar av snö kvar i dikena efter skogsvägarna där det är skuggigt fortfarande och åker man tjugo mil mot fjällen så är det mer eller mindre vinter ännu. Och här har vi redan tagit första skörden på vallarna!!
Publicerat Juni 4, 201412 yr Madmike, Ni verkar härja i mina gamla kvarter. Visst är det Eriksdalsbadet i bakgrunden? Skickat från telefonen.
Publicerat Juni 4, 201412 yr Madmike, Ni verkar härja i mina gamla kvarter. Visst är det Eriksdalsbadet i bakgrunden? Skickat från telefonen. Jajamensan bra koll! /Mike
Publicerat Juni 6, 201412 yr Detta är en populär post. Väcks av 3 spöken! "Upp och hoppa, vi skiter väl i att du jagade vildsvin i går"
Publicerat Juni 6, 201412 yr Du sköt ju inget, då får man ingen sovmorgon... Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juni 6, 201412 yr Det är härligt med sådana hundar som kommer o väcker en. Jag har själv en sådan som kommer o väcker en ibland tidigt på morgonen. Ibland långt före normal uppstigningstid.
Publicerat Juni 6, 201412 yr Jag har själv en sådan som kommer o väcker en ibland tidigt på morgonen. Ibland långt före normal uppstigningstid. Måste bli på kvällen då redan med tanke på dina morgonvanor
Publicerat Juni 6, 201412 yr Måste bli på kvällen då redan med tanke på dina morgonvanor Haha! Hon kan komma in o väcka mig när f*n som helst på natten o är glad i hågen. För det mesta så får jag henne i korgen igen men ibland så är hon tillbaka efter 5-10 min när jag har gått o lagt mig igen. Förut hade vi ett kompostgaller med 2 krokar som avskiljning men det lärde hon sig att öppna, så numera är det fritt fram att gå o skjut upp sovrumsdörren o kolla till husse. Det är tur att det är någon som kan sparka upp frun på morgonen för någon mer morgontrött människa har jag inte träffat på.
Publicerat Juni 6, 201412 yr Dottern nöjd, första smultronen :-) Det var tidigt. Här står de bara i blom ännu.
Publicerat Juni 6, 201412 yr Det var tidigt. Här står de bara i blom ännu. ...och här har inte trädgårdssmultronen börjat blomma ännu.
Publicerat Juni 6, 201412 yr Det var tidigt. Här står de bara i blom ännu. Jag käkade första förra veckan
Publicerat Juni 7, 201412 yr Jag käkade första förra veckan Jag såg under middagspromenaden i dag, att där fanns några bär (nästan) färdiga. Kruxet är att det är utmed vägen vi hundägare alltid tar. Smultonen som växer mer utmed skogskanterna är INTE färdiga ännu. Jag blidar min tid och låter de mogna innan avsmakning.
Publicerat Juni 7, 201412 yr Jag hade sådan god lust att stanna bilen när jag for o handlade på E4-bron över Kalixälven o ta mig ett svanhopp från broräcket o ta mig ett svalkande dopp i värmeböljan här uppe.
Publicerat Juni 7, 201412 yr Detta är en populär post. Skrubbade färskpotatis och hittade en döskalle! Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Juni 8, 201412 yr F. d. arbetskollegan på Husqvarna har varit iväg på en vårjakt på nalle. Det framkom inte var han har varit men den var 9 fot o det anses väl som en skaplig nalle. Kaliber okänd.
Publicerat Juni 8, 201412 yr Detta är en populär post. igår var jag på löwings Attalje och tog en fika och ett snack med denna jakttokiga konstnär. Får nog säga att har fått till braskaminen rätt bra. Bildkvalitén är väl ingen höjdare.
Publicerat Juni 9, 201412 yr igår var jag på löwings Attalje och tog en fika och ett snack med denna jakttokiga konstnär. Får nog säga att har fått till braskaminen rätt bra. Bildkvalitén är väl ingen höjdare. heta vildsvin.jpg Det syns inte jättetydligt hur mycket "klippan" sticker in i rummet men nere vid den uppstoppade grävlingen syns det lite. Han är otroligt duktig på att få till övergången från riktig sten till målningen på väggen.
Publicerat Juni 10, 201412 yr Sent from my iPhone using Tapatalk fan hampe skjöt du inte grisen ? fint läge