Publicerat Augusti 31, 201312 yr Var ute och spanade kronvilt idag. Hörde en brölande hjort men långt bort, såg en hind, annars var det fågel och bäver som jag såg mest av. Här ett par pippis. Mvh // Johannes
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Fantastiskt underbar är bilden:) Undra vad den duvan tänkte precis innan kraschen:) skrek nog "död åt duvjägare" fem sekunder senare "aj fan glömde självmordsbälte"
Publicerat September 9, 201312 yr Ett styck kärrsnäppa _DSC3038.jpg ingen dålig bild !!! man ser ju minsta lilla fjun på fågeln riktigt fin bild !
Publicerat September 10, 201312 yr Ett styck kärrsnäppa _DSC3038.jpg Hurudant objektiv ?. Ritar rätt så bra, ede samma som knipbilden eller
Publicerat September 10, 201312 yr Japp samma objektiv på båda bilder. Ett gammalt Nikon 500/4 P. Började tillverkas i slutet på 80-talet. Mvh // Johannes
Publicerat September 10, 201312 yr Du är en grym fotograf Lavskrikan! iPad Tapatalk HD Oj, tack för den. Det blev jag otroligt glad över Mvh // Johannes
Publicerat September 10, 201312 yr Japp samma objektiv på båda bilder. Ett gammalt Nikon 500/4 P. Började tillverkas i slutet på 80-talet. Mvh // Johannes Kan köpa bort skrället av dig, billigt
Publicerat September 14, 201312 yr Du kan få köpa det dyrt om du vill så jag kan köpa mig ett nytt likadant där stativfoten inte är paj Idag var det dimmigt som attan, något jag gillar. Hörde faktiskt årets första älglock vilket var kul. Inga fyrbenta djur på bild denna gången heller. De gäckar mig detta året men skam den som ger sig. Mvh // Johannes
Publicerat September 18, 201312 yr Tjena. Jag är ny på forumet, men jag har smygläst här ett tag innan jag registrerade mig. Jag försökte hitta en tråd där man kan få hjälp med identifiering av olika spår, men gick bet. Om det finns en sådan så skulle jag uppskatta en länk dit. Dessa bilder är knappast av någon bra kvalitet som alla andra bidrag, jag hoppas att ni har överseende med det. Anyways, jag var och gick utefter en älv i Västerbotten och hittade såna här spår. Någon som kan säga mig vad det är för djur som gjort dem? När jag google-söker på bilder så blir jag inte särskit mycket klokare. Klart är att det är ett litet djur (stövel som storleksreferens). Mink, mård, utter, räv? Dessa spår gör mig ännu mer konfunderad, och här får jag verkligen be om ursäkt för min mobils dåliga kamera. Storlek och form på tassavtrycken framgår ändå hyfsat och jag hoppas kunna bli pekad i rätt riktning. Bilden blev tagen på ett oanvänt potatisland i utkanten av en åker. Avståndet mellan tassavtrycken är ungefär 20-35 cm. (Bild 1 och 2 är inte exakt samma spår som på bild 3.) Varg? Lo?
Publicerat September 18, 201312 yr Övre...mårdhund?? Nedre...stor hund eller evt varg? Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
Publicerat September 18, 201312 yr Tippar på mårdhund gällande översta. Den nedersta tror jag är en treårig gul Labrador hane, annars vet jag inte Lyckostar som hittar finsnus ute...
Publicerat September 19, 201312 yr Från stugan i sommras när jag å knallkorkarna drog på en fisketur.
Publicerat September 19, 201312 yr Ser underbart ut. Blev det stekt abborre den dagen ? Mvh // Johannes
Publicerat September 19, 201312 yr Ser underbart ut. Blev det stekt abborre den dagen ? Mvh // Johannes Det var jäkligt fint, fick mycket abborre också men dom fick gå tillbaka.
Publicerat September 20, 201312 yr Om ordspråket stämmer ang. mängden rönnbär kontra kyla lär det bli kallt i vinter.
Publicerat September 21, 201312 yr Om ordspråket stämmer ang. mängden rönnbär kontra kyla lär det bli kallt i vinter. rönnbär.jpg Hm! Då lär vi få en mild vinter i norr för vi har knappt några rönnbär här uppe.
Publicerat September 21, 201312 yr Om ordspråket stämmer ang. mängden rönnbär kontra kyla lär det bli kallt i vinter. rönnbär.jpg Vilket träd - jag har också noterat mängden rönnbär i år. Ett tips, om man inte gör gele av dom, är att frysa in en del och ge fåglarna på vintern. Mvh // Johannes
Publicerat September 21, 201312 yr Hm! Då lär vi få en mild vinter i norr för vi har knappt några rönnbär här uppe. Inga Rönnbär Jonsson?? Här nere håller träden på och gå under av vikten av alla rönnbär...
Publicerat September 21, 201312 yr Vilket träd - jag har också noterat mängden rönnbär i år. Ett tips, om man inte gör gele av dom, är att frysa in en del och ge fåglarna på vintern. Mvh // Johannes Gele har vi gjort. Fåglarna får allt hålla sig till självplock. Får knappt plats i frysen med våran egen mat.
Publicerat September 22, 201312 yr Inga Rönnbär Jonsson?? Här nere håller träden på och gå under av vikten av alla rönnbär... Nej, det är verkligen dåligt här i år om man jämför med förra året.