Publicerat Mars 13, 201412 yr Igår +7,7, blåsigt o soligt i Kalix o idag regn o nu en fin regnbåge. Under mina snart 25 år i Kalix har jag aldrig sett en regnbåge den här årstiden. Det här vädret tar bra på resterande snö.
Publicerat Mars 17, 201412 yr Sådant där riktigt fint vårvinterväder i norr. -3,7, vindstilla, blå himmel o en stor SOL!
Publicerat Mars 17, 201412 yr Sådant där riktigt fint vårvinterväder i norr. -3,7, vindstilla, blå himmel o en stor SOL! WP_20140317_10_52_09_Pro.jpg Tänkte påminna dig om att det är dax att bekämpa brännässlorna vid hallonen, Meeen det verkar lite tidigt hos dig än
Publicerat Mars 17, 201412 yr Tänkte påminna dig om att det är dax att bekämpa brännässlorna vid hallonen, Meeen det verkar lite tidigt hos dig än Haha! Har du sådana problem??? Vid vildhallonen har jag en del, men inte i trädgårdslandet.
Publicerat Mars 17, 201412 yr Haha! Har du sådana problem??? Vid vildhallonen har jag en del, men inte i trädgårdslandet. minne?? .. Bloggers 39718 inlägg Gender:Male Location:Emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och Luleå. Postad 26 May 2013, 08:42 Sax, on 25 May 2013 - 17:13, said: Har för mig (nån bonde får gärna rätta mig om jag har fel) att roundup är som mest effektivt efter midsommar då växterna börjar lagra stärkelse i rötterna. Således går giftet ner i rotsystemet och slår ut det. Vet du om vildhallon blir drabbade av roundup? Vi har vildhallon utanför tomten o där växer en massa brännässlor så dom är väldigt svåra att komma åt vildhallonen. Gilla detta /Stefan/
Publicerat Mars 17, 201412 yr klipp och klistra är inte min grej men du borde få en liten minnesbild.
Publicerat Mars 18, 201412 yr minne?? .. Bloggers 39718 inlägg Gender:Male Location:Emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och Luleå. Postad 26 May 2013, 08:42 Sax, on 25 May 2013 - 17:13, said: Vet du om vildhallon blir drabbade av roundup? Vi har vildhallon utanför tomten o där växer en massa brännässlor så dom är väldigt svåra att komma åt vildhallonen. Gilla detta /Stefan/ Vad har hänt här??? Vad ville du ha sagt?
Publicerat Mars 18, 201412 yr Då ska vi se om det går att få lite klarhet så alla inblandade förstår. 25 maj 2013 startar hipshot en tråd "hur blir man av med brännässlor" I den tråden frågar Herr Jonsson (med bristfälligt minne) om man kan använda Roundup i vildhallon. Jag ger några svar i den tråden. Och tänkte nu när det våras påminna Herr Jonsson att nu är det snart läge att spruta. varför inlägget från Jonsson ser ut som det gör efter det att jag klippt ut det från brännässletråden finns det säkert någon annan som kan förklara.
Publicerat Mars 19, 201412 yr Då ska vi se om det går att få lite klarhet så alla inblandade förstår. 25 maj 2013 startar hipshot en tråd "hur blir man av med brännässlor" I den tråden frågar Herr Jonsson (med bristfälligt minne) om man kan använda Roundup i vildhallon. Jag ger några svar i den tråden. Och tänkte nu när det våras påminna Herr Jonsson att nu är det snart läge att spruta. varför inlägget från Jonsson ser ut som det gör efter det att jag klippt ut det från brännässletråden finns det säkert någon annan som kan förklara. Aha! Tack för påminnelsen men vi har faktiskt runt 30-40 cm snö kvar ännu. Hos dig har det väl varit tid i snart 1 mån redan. Vildhallonen växer bakom jaktkojan o lite t. v om kojan men det syns dåligt på fotot. Fotot är taget den 17/3-14
Publicerat Mars 20, 201412 yr Soluppgången den 12/3 i Östersjön :-) Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Mars 20, 201412 yr Är det inte lika bra väder idag? Solen skiner över oss i norr för fullt.
Publicerat Mars 20, 201412 yr Nä jonsson idag är det mulet och trist, lite regn men det blåser inte mer än 7-8 ms Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Mars 20, 201412 yr Nä jonsson idag är det mulet och trist, lite regn men det blåser inte mer än 7-8 ms Skickat från min D5503 via Tapatalk Ok! Här har vi fått kyla o sol nu efter feb. skitväder då det var regn o +grader mer el. mindre hela feb. månad. Vi har väldigt fina dagar nu här uppe.
Publicerat Mars 21, 201412 yr lägger in en bild på "snödjupet" på Kinnekulle snödjup!.jpg Om du nu tror att jag blir avundsjuk på dig så har du helt fel. Kom upp hit så ska du få uppleva lite snö i sidled ist.
Publicerat Mars 24, 201412 yr Swimsuit Season Is Here !! Just wanted to brighten your day...... Not quite what you had envisioned is it??
Publicerat Mars 27, 201412 yr Swimsuit Season Is Here !! Just wanted to brighten your day...... !cid_1C8B5E67D12E4C0FAECFC1F91A55C131@ernieee93toddk.jpg Not quite what you had envisioned is it?? Har ni börjat med kalenderbilder i jaktlaget jonsson?
Publicerat Mars 27, 201412 yr Har ni börjat med kalenderbilder i jaktlaget jonsson? Någon måste ju ta upp konkurrensen med Juntiskalendern. https://www.google.se/search?q=jutiskalendern&newwindow=1&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=nuczU_ahB8LW4ASFkoGQDg&ved=0CEcQsAQ&biw=1680&bih=830
Publicerat April 5, 201412 yr Våren är här :-) halvkass mobilbild då dottern har snott kameran Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat April 5, 201412 yr Våren är här :-) halvkass mobilbild då dottern har snott kameran Skickat från min D5503 via Tapatalk Ni ligger lite före oss. Dagens väder o snödjup ca. 30-40 cm.
Publicerat April 5, 201412 yr Våren är här :-) halvkass mobilbild då dottern har snott kameran Skickat från min D5503 via Tapatalk Inte så "halvkass" bild, man kan nästan känna lukten av tång.
Publicerat April 5, 201412 yr Inte så "halvkass" bild, man kan nästan känna lukten av tång. Tack :-) men med lite mera sand och lite mindre sol och så den "riktiga" kameran så hade det luktat ännu mera tång ;-) Skickat från min D5503 via Tapatalk