Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

Skön fisketur ikväll :thumbsup:

Det är ju skönt när det inte blåser den här årstiden för det är ju ingen värme i vattnet så det blir ju lite råkallt om det friskar på.

Vars är fisken då??? :ohmy:

• Svar 3,4k
  • Visningar 453,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

-13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

• strävhår
    strävhår

Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Det är ju skönt när det inte blåser den här årstiden för det är ju ingen värme i vattnet så det blir ju lite råkallt om det friskar på.

Vars är fisken då??? :ohmy:

Det var för fint väder igår kväll, öringen blir alltför skygg och dyker upp när det är mörkt. Jag fick tre små gråsejar och brorsan fick en öring på 52cm som var lite smal så den fick simma vidare. Nya tag snart igen :tongue:

Publicerat

Det var för fint väder igår kväll, öringen blir alltför skygg och dyker upp när det är mörkt. Jag fick tre små gråsejar och brorsan fick en öring på 52cm som var lite smal så den fick simma vidare. Nya tag snart igen :tongue:

Jaha, öringen vill ha busväder mao.

Då blev du iaf inte FF. :thumbsup:  :yes:  :tongue:

Publicerat

Jaha, öringen vill ha busväder mao.

Då blev du iaf inte FF. :thumbsup::yes::tongue:

En lätt bris gör att dom inte blir så skygga och är det lite varmare är även regn bra, bra fiskeväder stämmer inte in på både fisk och fiskare :tongue:
Publicerat

En lätt bris gör att dom inte blir så skygga och är det lite varmare är även regn bra, bra fiskeväder stämmer inte in på både fisk och fiskare :tongue:

Ja visst stämmer det i många avseenden, men inte alltid. :thumbsup: Ett regn är alltid bra men det är inte alltid fiskarna tycker om det. :tongue:

Publicerat

Jag hitta 2 bilder på när min anglings karriär drog igång ! :smile:  En gädda där min mor står bredvid vägde 14.5kg och den andra gäddan vägde 10.6kg :sweat:

post-5858-0-49389900-1396959288_thumb.jp

post-5858-0-44435000-1396959311_thumb.jp

Publicerat

Jag hitta 2 bilder på när min anglings karriär drog igång ! :smile:  En gädda där min mor står bredvid vägde 14.5kg och den andra gäddan vägde 10.6kg :sweat:

14,5 kg gäddan ser ju ut att vara lika lång som du nästan . :thumbsup: Fina foton Bamse! :smile:

Publicerat

14,5 kg gäddan ser ju ut att vara lika lång som du nästan . :thumbsup: Fina foton Bamse! :smile:

Ja jag började nästan grina när den komma upp ur hålet ! den känslan när jag hade ryckt fast den är obegriplig stark och tung det  glömmer jag inte! Farsan hade ett annat napp så han fatta inte vad jag skrek om och att jag fick upp den var mer tur än skicklighet! :thumbsup:

Publicerat

Ja jag började nästan grina när den komma upp ur hålet ! den känslan när jag hade ryckt fast den är obegriplig stark och tung det  glömmer jag inte! Farsan hade ett annat napp så han fatta inte vad jag skrek om och att jag fick upp den var mer tur än skicklighet! :thumbsup:

Haha! En så stor krokodil o så liten pojke som du var där så förstår jag mycket väl att du kan ha blivit skräckslagen med den käften o tanduppsättningen.

Det är ju ett minne som du får ta med dig resten av livet. Det är inte varje dag man får en +10 kg gädda på angelkroken. :thumbsup:

Jag har inte kommit över 10 kg där heller ännu o ändå anglade jag o kompisen mycket när jag bodde i Huskvarna. :sad:

Det är ju lite skicklighet med att få upp en sådan ur ett hål. Dom är ju ganska vrånga i den storleken. :thumbsup:

Publicerat

Får se om detta funkar då jag är ny med tapatalk...

Om det funkar så är det en bild på undertecknadpost-3239-13969778459649_thumb.jpg

Publicerat

Påskhönorna har värpt stora ägg i Kalix till påsk. :thumbsup:

post-144-0-09735300-1397028968_thumb.jpg

post-144-0-49962400-1397029043_thumb.jpg

:smile:

Publicerat

Hehe! Dom är söta o goa dom små liven. :wub:

Publicerat

Hehe! Dom är söta o goa dom små liven. :wub:

Ja dom utstrålar ungdomlig oförstånd och lekfullhet när dom kommer igång och leker. när tackorna får mat blir det stora tomma ytor där dom springer ikapp. Samma sak händer varje gång dom ska passera en trång öppning, Alla kommer inte igenom utan några springer rakt i väggen då öppningen inte är stor nog för alla. 

Publicerat

Ja dom utstrålar ungdomlig oförstånd och lekfullhet när dom kommer igång och leker. när tackorna får mat blir det stora tomma ytor där dom springer ikapp. Samma sak händer varje gång dom ska passera en trång öppning, Alla kommer inte igenom utan några springer rakt i väggen då öppningen inte är stor nog för alla. 

Ja visst gör dom det! Bonden på en granngård utanför Aneby i närheten av där jag hade stugan hade ca 300 tackor, ca. 10-12 baggar + lamm =någonstans runt 600-700 totalt. Vilket liv det var där på vårkanten i lammningstid. :wub:  :wub:  :wub:

Publicerat

kkjon, vad har du för fårras?

Publicerat

Ja du, det är en salig blandning. Mest köttras. Vi använder mest texelbaggar men dom ger få lamm så i mellanåt blir det nån finullsbagge eller nått annat som ger mer lamm.

• 2 weeks later...
Publicerat

Åkte ut med båten på en tur för att kolla till sälarna! vilket otroligt väder!

Grant som attan! Det är verkligen "metspö-väder- varning över bilden. Har ni "metvänligt" område eller krävs det båt och diverse "tillhygge" innan det blir napp? :confused: Här tar man bara metspöt i ena handen och burken med mask i andra och knallar ner till närmsta vatten :lol: Tja, de filosofiska tankarna kommer automatiskt med :thumbsup:  :yes:

Publicerat

Åkte ut med båten på en tur för att kolla till sälarna! vilket otroligt väder!

Och hur mår dom ?
Publicerat

Dom tyckter att det är roligt att simma efter trålarna från Kalix! Fanns inte några där dom brukar vara!

Publicerat

Dom tyckter att det är roligt att simma efter trålarna från Kalix! Fanns inte några där dom brukar vara!

Här har du isläget i Bottenviken.

Inte är det några båtar ute härifrån om dom inte är uppdragna i Umeå.

http://www.smhi.se/oceanografi/istjanst/produkter/SveIsRap.pdf

:thumbsup:

Publicerat

Dom kör hit båtarna på hösten sen ligger dom här till våren sen fiskar dom sig uppåt jonsson!

Publicerat

Dom kör hit båtarna på hösten sen ligger dom här till våren sen fiskar dom sig uppåt jonsson!

Då vet jag något nytt, men jag har hört talats om det finns dom som gör det men jag visste inte om det var sant.