Publicerat April 8, 201412 yr Skön fisketur ikväll Det är ju skönt när det inte blåser den här årstiden för det är ju ingen värme i vattnet så det blir ju lite råkallt om det friskar på. Vars är fisken då???
Publicerat April 8, 201412 yr Det är ju skönt när det inte blåser den här årstiden för det är ju ingen värme i vattnet så det blir ju lite råkallt om det friskar på. Vars är fisken då??? Det var för fint väder igår kväll, öringen blir alltför skygg och dyker upp när det är mörkt. Jag fick tre små gråsejar och brorsan fick en öring på 52cm som var lite smal så den fick simma vidare. Nya tag snart igen
Publicerat April 8, 201412 yr Det var för fint väder igår kväll, öringen blir alltför skygg och dyker upp när det är mörkt. Jag fick tre små gråsejar och brorsan fick en öring på 52cm som var lite smal så den fick simma vidare. Nya tag snart igen Jaha, öringen vill ha busväder mao. Då blev du iaf inte FF.
Publicerat April 8, 201412 yr Jaha, öringen vill ha busväder mao. Då blev du iaf inte FF. En lätt bris gör att dom inte blir så skygga och är det lite varmare är även regn bra, bra fiskeväder stämmer inte in på både fisk och fiskare
Publicerat April 8, 201412 yr En lätt bris gör att dom inte blir så skygga och är det lite varmare är även regn bra, bra fiskeväder stämmer inte in på både fisk och fiskare Ja visst stämmer det i många avseenden, men inte alltid. Ett regn är alltid bra men det är inte alltid fiskarna tycker om det.
Publicerat April 8, 201412 yr Jag hitta 2 bilder på när min anglings karriär drog igång ! En gädda där min mor står bredvid vägde 14.5kg och den andra gäddan vägde 10.6kg
Publicerat April 8, 201412 yr Jag hitta 2 bilder på när min anglings karriär drog igång ! En gädda där min mor står bredvid vägde 14.5kg och den andra gäddan vägde 10.6kg 14,5 kg gäddan ser ju ut att vara lika lång som du nästan . Fina foton Bamse!
Publicerat April 8, 201412 yr 14,5 kg gäddan ser ju ut att vara lika lång som du nästan . Fina foton Bamse! Ja jag började nästan grina när den komma upp ur hålet ! den känslan när jag hade ryckt fast den är obegriplig stark och tung det glömmer jag inte! Farsan hade ett annat napp så han fatta inte vad jag skrek om och att jag fick upp den var mer tur än skicklighet!
Publicerat April 8, 201412 yr Ja jag började nästan grina när den komma upp ur hålet ! den känslan när jag hade ryckt fast den är obegriplig stark och tung det glömmer jag inte! Farsan hade ett annat napp så han fatta inte vad jag skrek om och att jag fick upp den var mer tur än skicklighet! Haha! En så stor krokodil o så liten pojke som du var där så förstår jag mycket väl att du kan ha blivit skräckslagen med den käften o tanduppsättningen. Det är ju ett minne som du får ta med dig resten av livet. Det är inte varje dag man får en +10 kg gädda på angelkroken. Jag har inte kommit över 10 kg där heller ännu o ändå anglade jag o kompisen mycket när jag bodde i Huskvarna. Det är ju lite skicklighet med att få upp en sådan ur ett hål. Dom är ju ganska vrånga i den storleken.
Publicerat April 8, 201412 yr Får se om detta funkar då jag är ny med tapatalk... Om det funkar så är det en bild på undertecknad
Publicerat April 10, 201412 yr Detta är en populär post. Det är allt nått speciellt när det kommer lamm i lagårn. Ströade idag och det uppskattades av dom små krypen.
Publicerat April 10, 201412 yr Hehe! Dom är söta o goa dom små liven. Ja dom utstrålar ungdomlig oförstånd och lekfullhet när dom kommer igång och leker. när tackorna får mat blir det stora tomma ytor där dom springer ikapp. Samma sak händer varje gång dom ska passera en trång öppning, Alla kommer inte igenom utan några springer rakt i väggen då öppningen inte är stor nog för alla.
Publicerat April 11, 201412 yr Ja dom utstrålar ungdomlig oförstånd och lekfullhet när dom kommer igång och leker. när tackorna får mat blir det stora tomma ytor där dom springer ikapp. Samma sak händer varje gång dom ska passera en trång öppning, Alla kommer inte igenom utan några springer rakt i väggen då öppningen inte är stor nog för alla. Ja visst gör dom det! Bonden på en granngård utanför Aneby i närheten av där jag hade stugan hade ca 300 tackor, ca. 10-12 baggar + lamm =någonstans runt 600-700 totalt. Vilket liv det var där på vårkanten i lammningstid.
Publicerat April 11, 201412 yr Ja du, det är en salig blandning. Mest köttras. Vi använder mest texelbaggar men dom ger få lamm så i mellanåt blir det nån finullsbagge eller nått annat som ger mer lamm.
Publicerat April 14, 201412 yr Idag är det Tiburtiusdagen dagen då nallarna ska gå ur ide. Så ut o fota dom nu. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5836391
Publicerat April 27, 201412 yr Detta är en populär post. Åkte ut med båten på en tur för att kolla till sälarna! vilket otroligt väder!
Publicerat April 27, 201412 yr Åkte ut med båten på en tur för att kolla till sälarna! vilket otroligt väder! Grant som attan! Det är verkligen "metspö-väder- varning över bilden. Har ni "metvänligt" område eller krävs det båt och diverse "tillhygge" innan det blir napp? Här tar man bara metspöt i ena handen och burken med mask i andra och knallar ner till närmsta vatten Tja, de filosofiska tankarna kommer automatiskt med
Publicerat April 27, 201412 yr Åkte ut med båten på en tur för att kolla till sälarna! vilket otroligt väder!Och hur mår dom ?
Publicerat April 27, 201412 yr Dom tyckter att det är roligt att simma efter trålarna från Kalix! Fanns inte några där dom brukar vara!
Publicerat April 27, 201412 yr Dom tyckter att det är roligt att simma efter trålarna från Kalix! Fanns inte några där dom brukar vara! Här har du isläget i Bottenviken. Inte är det några båtar ute härifrån om dom inte är uppdragna i Umeå. http://www.smhi.se/oceanografi/istjanst/produkter/SveIsRap.pdf
Publicerat April 27, 201412 yr Dom kör hit båtarna på hösten sen ligger dom här till våren sen fiskar dom sig uppåt jonsson!
Publicerat April 27, 201412 yr Dom kör hit båtarna på hösten sen ligger dom här till våren sen fiskar dom sig uppåt jonsson! Då vet jag något nytt, men jag har hört talats om det finns dom som gör det men jag visste inte om det var sant.