Publicerat April 28, 201412 yr Då vet jag något nytt, men jag har hört talats om det finns dom som gör det men jag visste inte om det var sant. http://helahalsingland.se/nordanstig/jattendal/1.3170906-strommingsfisket-som-under-glansdagarna http://helahalsingland.se/nordanstig/1.2015494-en-levande-fiskehamn
Publicerat April 28, 201412 yr http://helahalsingland.se/nordanstig/jattendal/1.3170906-strommingsfisket-som-under-glansdagarna http://helahalsingland.se/nordanstig/1.2015494-en-levande-fiskehamn Tack för infon!
Publicerat Maj 1, 201412 yr Jag o hunden har varit ute på en rantarunda ikväll o spanat efter björn men ingen nalle var synlig från bilen och många vägar var långt ifrån körbara el. snöfria. Vi fick se en tjäderhöna samt en flock renar på hemvägen. Tomtens renar ute på grönbete till nästa jul.
Publicerat Maj 4, 201412 yr Här kommer några snöfria bilder från idag när kompisen var här med sin valp.
Publicerat Maj 22, 201412 yr Lägger in några bilder från dom senaste dagarna. Soldyrkning! några bilder på hur man får in en värmepump när det INTE går att få den genom källartrappen. Och som avslutning några bilder från bygget på jobbet. Hålet är 4 m djupt och 11 m långt. Här ska det ligga en ny tippgrop Tre lagringsfickor och tippgropen som väntar på att få komma på plats. Mot den gamla högdelen byggs det ett nytt hus som blir nån meter högre och ligger på andra hållet.
Publicerat Maj 23, 201412 yr Tycker det är lite dålig fart i den här tråden så jag lägger in ett foto från förra våren samma tid ungefär. Såna här finns i två versioner som två och fyrbenta. De tvåbenta brukar man kunna hitta vid stängningsdags på någon storstadskrog. De fyrbenta föredrar sol och värme.
Publicerat Maj 24, 201412 yr Detta är en populär post. Vi gjorde frukost i morse kl6 och packa ner i båten och tog en tur ut på havet till en ö så valpen fick åka båt i lugnt väder första gången ,, vilken skön morron!
Publicerat Maj 24, 201412 yr Vi gjorde frukost i morse kl6 och packa ner i båten och tog en tur ut på havet till en ö så valpen fick åka båt i lugnt väder första gången ,, vilken skön morron! Det är fint att åka ut till en ö sådär, och ännu bättre om det inte finns några häckande fåglar så att hunden kan sträcka ut. Jag har gått ut till ö vid Rörbäck mellan Luleå o Kalix när vi har hälsat på svägerskan o hennes karl vid stugan. Det där gillade hundarna.
Publicerat Maj 24, 201412 yr Äntligen fick jag lufta gasolköket och kaffepannan! Funka fint i barnens lekpark! telefonskrivet
Publicerat Maj 29, 201412 yr Min ena fyrmänning i B. C., Kanada med en ny skjuten Grizzly från 18 Maj
Publicerat Maj 31, 201412 yr Lite gott och blandat När jag gick upp häromdagen kom en liten herrklubb på besök. Så här i mellan jakterna är gött och ha lite olika leksaker att roa sig med om man får lite tid över. Nyöppnad öl i handen och solsken, Visst är livet gött.
Publicerat Juni 1, 201412 yr Min ena fyrmänning i B. C., Kanada med en ny skjuten Grizzly från 18 Maj Min fyrmänning med en nyskjuten Grizzly under vårjakten i år.jpg tur inte nalle puh var i livet på bilden
Publicerat Juni 1, 201412 yr tur inte nalle puh var i livet på bilden Ja visst är det det för då hade det kunnat bli en riktig björnkram!
Publicerat Juni 2, 201412 yr Var ute i går på morgonen efter nattskiftet och tog några foton. Hittade lite nornor och dessutom tibast som växte i närheten. Problemet var att hitta några som blommade så att det gick att fota dem på ett hyfsat sätt.
Publicerat Juni 2, 201412 yr håller med jonnson, fina bilder. Det märks att du bor långt norrut. det var längesen som tibasten blommade här.
Publicerat Juni 2, 201412 yr Älskar orkidéer och nornan är en favorit som jag inte än sett. Så sjukt vackra.. Kul att du fotograferade dom Mvh / Johannes
Publicerat Juni 2, 201412 yr kkjon Med norrländska mått är det inte så långt till Treriksröset härifrån, det ligger fläckar av snö kvar i dikena efter skogsvägarna där det är skuggigt fortfarande och åker man tjugo mil mot fjällen så är det mer eller mindre vinter ännu.