Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

haha nej jag har inte skjutit den  :wink:  en kille som hade varit med i laget i 2 timmar fick skjuta den  :smile:  :thumbsup:  roligt att det går bra i början. :smile:

Kul för han med en sådan start i laget. :thumbsup:

• Svar 3,4k
  • Visningar 453,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

-13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

• strävhår
    strävhår

Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Nu är jag tillbaks med lite naturnörderi.

gick förbi en lönn på hundarnas kvällspromenad. Ganska häftig färgning,fotat med snackmojjängen.

post-10445-0-36475300-1381865044_thumb.jpost-10445-0-57116800-1381865062_thumb.j

• 1 month later...
Publicerat

Foto taget över Kalix älv när jag körde över bron idag, och det andra när jag var ute o gick med hunden nyss efter golfbanan. :smile:

-12,3 i luften när jag kom hem. :smile: Nu står inte solen högt på dagarna. Inte mycket högre än trädtopparna. :thumbsup:

post-144-0-58952700-1384950494_thumb.jpg

post-144-0-26723200-1384950495_thumb.jpg

:thumbsup:

Publicerat

Satans hästägare och deras stängsel. två fina skovlar mindre :verymad:  :verymad:

post-10445-0-01274100-1385226478_thumb.j

Publicerat

Satans hästägare och deras stängsel. två fina skovlar mindre :verymad:  :verymad:

attachicon.gifhjortar i staket.jpg

Men herregud, ser ju ut som torkat skinn på skallarna ..har dem inte haft tillräcklig tillsyn? :sad:

Publicerat

Fy fan vilket sätt att dö på !

Publicerat

Hästarna är inne för vintern men det var nog inte daglig tillsyn även när hästarna gick där. 

Vad jag  kunde se hade bägge strypts ordentligt när dom väl gjorde sista kullerbyttan. Bägge hade repet ordentligt intryckt i halsen. 

Har legat max 2 dagar.

Publicerat

Usch, det svider verkligen i hjärtat och i själen att se detta. :sad:

Publicerat

får lägga in en lite trevligare bild från jakten idag.

och för den som nu funderar så är det jag som håller dräpartaxen. Två av rådjuren och hjortkalven för henne och dom andra två rådjuren för gammeltaxen som redan var hemlevererad när bilden togs.

taxjakt 24-11 (2).jpg

Dräpartaxen... He he he! God jaktlycka ser man, grattis!
Publicerat

Det ser ut som att det har varit en bra dag på jobbet, öh jag menade i skogen. :tongue:  :thumbsup:  :yes:

Grattis på er! :smile:

Publicerat

jotack.

Idag gick det bra. Men det klart, då använde vi bara taxar så vad kan gå fel :yes:  :biggrin:

Publicerat

Förstår att ni flinar allihopa, fattas en Qvarnis bara. Grattis !

• 2 weeks later...
Publicerat

Har ett gäng såna här hemma nu. Går åt mycket golvmoppande :biggrin:

Jag ser att du har fått barnbarn! :tongue:

Grattis! :thumbsup:

Publicerat

Har ett gäng såna här hemma nu. Går åt mycket golvmoppande :biggrin:

Men vad fina... :P

• 2 weeks later...
Publicerat

Man ser så mycket när man är ute o går med hunden i kvarteren där man bor. :laugh:  :laugh:  :laugh:  :whistling:

Barnen måste ha roligt i snön o fantasin är livlig. :rolleyes:  :lol:

post-144-0-00224700-1387556584_thumb.jpg

Publicerat

Man ser så mycket när man är ute o går med hunden i kvarteren där man bor. :laugh:  :laugh:  :laugh:  :whistling:

Barnen måste ha roligt i snön o fantasin är livlig. :rolleyes:  :lol:

attachicon.gif2013-12-20-453.jpg

Skönt för barnen i norr,när julen knackar på dörren :thumbsup: . Det vet i tusan vad barnen ska sysselsätta sig med här nere??  :sad:

Publicerat

Skönt för barnen i norr,när julen knackar på dörren :thumbsup: . Det vet i tusan vad barnen ska sysselsätta sig med här nere??  :sad:

Ja visst är det det! :smile: Nej, det kan nog vara svårt att hålla barn sysselsatta nere hos er den här årstiden utan snö. :sad:

Publicerat

Ja visst är det det! :smile: Nej, det kan nog vara svårt att hålla barn sysselsatta nere hos er den här årstiden utan snö. :sad:

.

Får ut i skogen o plocka kottar sedan kasta kottarna i bäcken o se vilken som flyter fram under bron först, nalle Phu har många bra idéer...;)

Visst hade det varit roligare om det hade velat komma lite snö men fantasi kan man ha ändå...

Publicerat

.

Får ut i skogen o plocka kottar sedan kasta kottarna i bäcken o se vilken som flyter fram under bron först, nalle Phu har många bra idéer... ;)

Visst hade det varit roligare om det hade velat komma lite snö men fantasi kan man ha ändå...

Ja visst har han det! :whistling:

Ja,det hade det varit betydligt roligare o bra mycket ljusare också. :thumbsup:

• 3 weeks later...
Publicerat

Såhär ser gatan ut i normala fall på våren runt mars-april men idag den 8/1-14 ser den ut sådan här o det har den gjort i över 1 månad nu.

Ömsom slask ömsom isgata. :sad:

post-144-0-69113000-1389186599_thumb.jpg

Det är nyplogat på gatan.

Publicerat

Precis som våra vintervägar brukar vara här nere i söder, men vi får ju inte ens minusgrader. Blött, mörkt och jävligt skitigt... Så less

Publicerat

apy4ybur.jpgna7uva8u.jpg2a5u4u8a.jpgtypuqepu.jpgsista är kopierad från facebook men den va för jäkla bra :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Precis som våra vintervägar brukar vara här nere i söder, men vi får ju inte ens minusgrader. Blött, mörkt och jävligt skitigt... Så less

Jag känner till dessa vägar sedan jag bodde i Huskvarna. Vissa vintrar så kom det snö o andra var slaskiga o skitiga :sad: